Hier nog een beginner met wat vraagjes :-)

D

drp

Beste mede sat fomers.

Ik heb al heel wat avondtjes op site's zitten surfen naar satelliet spul, vooral voor tv vind ik het erg interresant omdat je hier 40 zenders ofzo op de kabel heb en graag meer engels talige tv zenders zou willen. Bijvoorbeeld Comedy Central ( echostar ) en andere coole movie channels.

Natuurlijk digitaal. Nu vraag ik me af wat een goeie deal is voor een buget van 400 a 500 euro. En welke modules ik zoal nodig heb voor seca 1 en 2, want kzie ook recievers die die al ingebouwd hebben, en hoe zit dat precies met smart cards?

Alvast bedankt voor het nodige advies :)

Grtz

 
ik heb reeds al aardige beslissing kunnen maken wat ik zoal nodig zal hebben:

Schotelset 88 cm TRIAX 85,00

Magic Module 1.03 (Meerprijs: Magic Programmer (+15,00)) 134,00

Id Digital CI 20 189,00

http://www.knip-knip.nl

als ik het goed begrijp kan je dus met die magic rommel zeggen welke decryptie die moet gebruiken door deze op mijn pc aan te sluiten en zo seca 1 en 2 te kunnen ontvangen en andere talen.

dan zou het dus mogelijk zijn om pay tv te kijken.

Inprinciepe een hele simpele digitale reciever gekozen zodat omdat er toch alleen die magic module gebruikt gaat worden voor de nodige decrypte.

Graag commentaar :)

 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is het niet de bedoeling dat je links van commerciële sites op dit board neerzet.

Bovendien heeft elke user wel een favoriete winkel of leverancier waar hij of zij graag komt en lijkt mij het overbodig om die van jou te vermelden.

Maarre, als je echt een ontvanger zoekt dan zou ik eens beredeneren wat je er mee wilt gaan doen.

Als het jou gaat om zoveel mogelijk satellieten te ontvangen middels een draaibaar systeem, dan adviseer ik jou een echostar 3600 of 7000.

Wil je zoveel mogelijk zenders (proberen te) decoderen of flink hobbyen met diverse soorten software,dan geef ik het jou advies om naar een digiX, Xtreme of andere UCAS gerelateerde ontvangers te kijken.

Er is voor elk wat wils in satellietland en het is aan jou de keuze wat je wilt gaan doen.

Een schotel van minimaal 80cm is wel vereist, tenzij het je alleen om de astra gaat.

In dat laatste geval kun je met 55 á 65cm goede resultaten boeken!

Succes!

 
w00ps, me excusses voor het posten van die link, khad er zelf niet bij nagedacht. maar hij is al ge-edit dus is allemaal al goed.

Jah ik wil graag meer dan alleen astra. liefst hotbird , echostar etc.. dus ik dacht maybe een motor blok voor de shotel en dan reciever die dat DiSEqC 1.0, 1.2 aanstuurt zodat hij tijdens het zappen van satelliet kan veranderen als ik het goed heb.

Zelf had ik ook de echostar op het oog. aangezien de prijs/kwaliteit die laatst in een review las. ook die Dreambox ziet er zeer kweltjes uit.

Het zal er vooral als mij als doel om gaan om zoveel mogelijk zenders te kunnen ontvangen en mee te hobby'en.

Alvast bedankt drz voor je wijze raad ;-)

 
Je kunt ook altijd nog een Xtreme of @sat ontvanger nemen, die hebben een ucas ingebouwd, heb je dus geen Magic Module meer nodig.

Tegenwoordig is er ook al de Jokercam die hetzelfde kan als de MM en ook nog eens no-zap/freexxx-tv er in heeft zitten.

De @sat en Xtreme zijn verkrijgbaar voor ongeveer 350 euro en dan is het een kwestie van kaartje erin en klaar, dat is stukken goedkoper en het is een heel goede ontvanger waar ook alles mee kan zonder dat je aparte modules nodig hebt.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan