Dreambox en Netwerk met router

sjonnie5

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
671
Waarderingsscore
1
Punten
18
Ik heb gisteren me dreambox gehaald, en een poosje zitten klooien, en in orig. staat met joker loopt het lekker, maar een mens wil natuurlijk meer :biggrin::biggrin:

Is er ergens een ned. "how to" te vinden, zodat ik via het netwerk/router de box aan de gang krijg.

Ik heb al een poosje zitten klooien, maar op de 1 of andere manier zie ik me box niet.

Ik draai op XP, met een router tussen mijn netwerk en zonder rare instellingen in de router, dus gewoon ff lekker standaard gezet.

Ik denk dat er toch ergens wat misgaat met de ip adressen, maar wat ??? :sad::(:sad:

 
Heb je eens gekeken naar het netwerkkabeltje?

Vaak heb je een crosskabel nodig om via een router te werken, of juist niet!

Het is maar net wat voor kabel je gebruikt als er geen router tussen zit.

Met andere woorden:

Gebruik je normaal gesproken een crosskabel voor de link tussen je pc en ontvanger dan moet je dus een 'normale' kabel gebruiken om via een router te werken.

En andersom heb je dus een crosskabel nodig als je normaliter met een normale patchkabel werkt.

Dan is de poort in de ontvanger al 'gecrossed'...( gekruist zoals de fransen zeggen....)

Snappu???

 
gebruik nu een cross kabel vanaf mijn router, maar ik denk zelf niet dat daar het probleem zit.

Ik heb het vermoeden dan er iets in de instellingen ergens niet deugd, ik heb nog nergens de instellingen van mijn pc voor bijv het subnet 255.0.0.0 kunnen vinden.

 
Vanaf de router naar de dreambox moet je een normale UTP kabel gebruiken dus geen cross kabel.

Instellingen voor je dreambox zijn:

IP is IP adres Dreambox - Moet overeenkomen met het ipadres welke je de dreambox in de router heb gegeven.

Subnet: 255.255.255.0

Gateway: IP adres router

GNS: zelfde als gateway

Configure netwerk aanvinken.

opslaan intoetsen

Dreambox opnieuw opstarten

En nu moet je Dreambox in het netwerk staan en via de router verbinding kunnen maken met internet.

 
Dat zeg ik, een normale kabel gebruiken dus, en geen crosskabel!

 
die cross cable kan wel maar dan moet je router 't wel aankunnen. bijv vigor 2200e kan dat.

en de hub die ik hiervoor had kon dat ook.......

m.vr.grt. SPJ................

 
@Satwatcher? Ik kan die van mij niet in het netwerk "zien"

Ik kan hem aleen via FTP benaderen.

 
Doe es een ping daarheen dan, dan moet je hem zien.

Als je alleen ftp kunt doen terwijl je er meer mee wil, zul je waarschijnlijk meer dan poort 21 open moeten zetten op je box.

 
Bedankt voor de reacties, heb ik morgen weer wat te spelen.

Ik heb dus wel een cross kabel, maar achter een vigor 2200usb, die hiermee om zou moeten kunnen gaan.

Ik laat wel ff weten of het gelukt is.

Ik heb trouwens nog ff een vraagje (wel of topic):

Als ik een poosje heb zitten kijken, en dan bijv. ga zappen, dan blijft in 1x het beeld zwart. Ook op de vrije kanalen??

Kijk ik dan naar het signaal, dan is dat goed, z'n 80%, filminfo werkt, maar geen beeld.

De enigste mogelijkheid is stekker eruit, maar dan moet ik weer alles opnieuw instellen (taal, geen disecq enz), dan na het kanalen scannen zegt ie zoveel kanalen gevonden, maar 0 toegevoegd ofzoiets, en dan heb ik weer beeld.

Kast draait nog orig. met joker (deze wordt ook goed herkend).

Wat kan dat wezen, of doe ik soms weer iets knulligs :):):)

 
Je kunt de dream wel pingen, maar je ziet m niet in je netwerkomgeving omdat je geen werkgroep kan instellen. De box is alleen via FTP te benaderen.

Grtz Bullet

 
Bedankt voor alle reacties, netwerk is in de lucht en met cuteFTP lekker gemakkelijk te benaderen.

@peez

Ik denk dat ik de orig. firmware er maar niet meer in zet, het wordt nu wel tijd om eens wat te gaan spelen :biggrin::biggrin::biggrin:

Kan ik trouwens met DreamupLan wel een backup van de firmware maken???, of kan dit alleen maar met dreamup??

 
Hoe heb je het nu opgelost, sjonnie5?

 
Ik heb van de Cross kabel toch maar ff een gewoone gemaakt, ff 2 nieuwe stekkertjes geknepen en ik was vergeten het vinkje bij "conf. netwerk" in de box te zetten.

Daarna was het probleem opgelost.

 
Je kan hem ook via telnet benaderen.

Je geeft in telnet "o IP". o van open en IP is het ip adres wat jij hem gegeven hebt.

Login is root

Password is dreambox

Waneer je door een crasch de steker eruit moet trekken blijft normaal alle instellingen en zaplijsten erin staan.

Je hoeft niets opnieuw in te stellen. Als je dit wel moet doen klopt er iets niet. Misschien andere firmware?

 
Ben er al uit, na de stekker eruit ff op laten starten, als setupmenu komt tuner ff standby en daarna weer aan en het is ok.

 
Originally posted by bullet Je kunt de dream wel pingen, maar je ziet m niet in je netwerkomgeving omdat je geen werkgroep kan instellen. De box is alleen via FTP te benaderen.

 


Grtz Bullet
als je Samba installeert op je DB, dan kun je ook een netwerkdrive aanmaken onder windows...

samen met een FTP programma of een ftp url inje verkenner dus je dus wel op meerdere manieren verbindingen maken met je DB....

Succes!

 
Ik wacht nog ff met plugins op me DB totdat ik een usb stick heb.

Dan ben ik ook van het probleem af dat me HD continu opstart.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan