Einde Premiere nabij ??????

Satwatcher

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
678
Waarderingsscore
3
Punten
18
Leeftijd
57
MÜNCHEN (ANP) - Het in surseance verkerende Duitse bedrijf KirchMedia wordt geliquideerd. Er komen geen nieuwe pogingen om kopers te vinden voor KirchMedia, zo heeft een woordvoerder van het concern maandag gezegd.

Voor de nog overgebleven tweehonderd medewerkers rest volgens de krant Financial Times Deutschland niets anders dan ontslag. ProSiebenSAT1 blijft buiten het faillissement. Het 52,5-procentsbelang van KirchMedia in Duitslands grootste commerciële televisiegroep wordt in een aparte houdstermaatschappij ondergebracht. De grote bibliotheek met tienduizenden films en ruim 40.000 uur aan televisieseries komt onder de hamer.

KirchMedia vroeg begin april uitstel van betaling aan. De onderneming was door al te ambitieuze uitbreidingen diep in de schulden geraakt. De schuldenlast bedraagt 6,5 miljard euro.

Nieuw kapitaal

De topman van ProSiebenSAT1, Urs Rohner, zei maandag op de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering nieuw kapitaal te gaan aantrekken. KirchMedia en de banken leveren elk 150 miljoen euro. ProSieben neemt 2000 films uit de bibliotheek van KirchMedia over en de vier banken krijgen elk een belang van 3 procent in de tv-groep.

Volgens Rohner gaat het concern over 2003 operationele winst boeken ondanks de malaise op de advertentiemarkt. De groep telt de zenders ProSieben, Sat.1, Kabel 1 en N24.

BRON: http://WWW.PLANET.NL

------------------------------------------------------

Zo te zien lijkt Premiere dus buiten de boot te gaan vallen en onder de hamer te komen......Ome Rupert zit denk ik al te rekenen.

 
Als mijn abootje maar niet in de problemen komt!

Alle gekheid op een stokje.... Ik hoop niet dat Premiere failliet gaat, het is m.i een fijne zender met voor iedereen wat en tegen een redelijk bedrag per maand. Alleen jammer dat je allerlei truukjes moet uithalen om een abo af te sluiten.

Grtz Mike

 
Knip----

Zo te zien lijkt Premiere dus buiten de boot te gaan vallen en onder de hamer te komen......Ome Rupert zit denk ik al te rekenen.

plak----

Ik denk dat je gelijk zal gaan krijgen Satwatcher. Het zal wel een hele snelle doorstart worden om ervoor te zorgen dat er geen abonnee verloren zal gaan. De lachende derde is de nieuwe eigenaar van de toko, hij zal er waarschijnlijk niet teveel voor hoeven te betalen, de verliezers zijn de schuldeisers met waarschijnlijk de duitse voetbalbond voorop.

Beetje jammer van zo'n bedrijf, maar ik denk dat onze Nederlandse Canaal + zijn handen dicht mag knijpen dat het de NOS zo gek heeft gekregen voor veel centjes sublicenties van de voetbalrechten aan te schaffen. Anders was dat schip allang gezonken, en dat had waarschijnlijk niemand willen overnemen.

Peter.

 
Ja het Duits voetbal gaat hierdoor een aardige klap krijgen hoor. Vele clubs zullen nu ook echt in financiele problemen gaan komen. Een nieuwe eigenaar zal zeker wel de rechten voor het voetbal willen hebben maar niet op de manier waarop dat gebeurde met Premiere en zeker niet voor het geld dat Premiere ervoor heeft betaald of zou gaan betalen.

Denk dat Rupert Murdoch zeker grote interesse zal hebben voor dit pakket alleen moet hij dan een goede constructie weten te bedenken om niet de Europeese Mededingingsautoriteiten achter zijn broek te krijgen. Voor Canal + zal het daarintegen moeilijker gaan worden om een nieuwe eigenaar te gaan vinden. De kanshebbers met internationale allures zullen zeker nu eerst de ogen laten vallen op Premiere en in deze moeilijke tijden is elke eurootje maar 1 keer te besteden. Verder lijkt in een tijd van economische resessie het ook een veel moeilijkere tijd te gaan worden voor betaaltv aanbieders omdat mensen daar het eerst op gaan bezuinigen.

 
Ik denk dat het met de abo's wel mee zal vallen. Mensen die geen geld hebben bezuinigen op de gekste dingen maar niet op de zaken die echt geld kosten. Ik zie dit vaker gebeuren, geen cent te makken, een PLletje voor de auto, een PLletje voor de inrichting van het huis, een PLletje om de rente en aflossing van de andere PLletjes af te lossen en uiteindelijk een lading deurwaarders op de stoep waar je bang van zou worden.

Maar de nieuwe BMW blijft want je kan toch niet in een oud en klein jappie gaan sturen. Ook de dure GSM met kleurendisplay, GPRS en vele spelletjes blijft, want je moet toch "bereikbaar" zijn ? (voor wie men bereikbaar moet blijven is mij een volslagen raadsel, of het moeten de deurwaarders zij :)

Met het abo op Canaal plus gaat het net zo, net zoals met de dikke breedbeeld flatscreen tv.

Dat de huur niet betaald kan worden is dan van minder belang.

Hoe slechter het gaat des te gekkere zaken men aan gaat schaffen. Nee, we gaan dit jaar niet naar Marbella op vakantie. We nemen een "goedkoop" abotje op Canaal plus en blijven lekker thuis.

Wat dat betreft zie ik dus best wel een zonnige toekomst voor de aanbieders van abonnee tv met de huidige recessie.

Peter.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan