Er breken gouden tijden aan voor C+!

Dr.Z

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
10 feb 2001
Berichten
3.098
Waarderingsscore
461
Punten
83
Leeftijd
55
Locatie
Ergens daarzo..
Als het zo doorgaat dan is heel nederland aan de schotel!

Lees dit berichtje maar eens:

"RTL4, RTL5 en Yorin in Veendam van kabel"

Vanaf 30 juni geen 'Goede tijden slechte tijden' en 'RTL Boulevard' meer voor de mensen in Veendam. De tv-zenders RTL 4, RTL 5 en Yorin gaan dan definitief op zwart.

De voorzitter van Stichting Kabelnet Veendam (SKV) had al eerder met de maatregel gedreigd, maar voegt de daad nu bij het woord. Hij laat de zenders verwijderen omdat de moedermaatschappij Holland Media Groep (HMG) niet langer voor de doorgifte in Veendam wil betalen.

Het Kabelnet kreeg jaarlijks 10.000 euro van de maatschappij, maar de HMG wil de vergoeding helemaal afschaffen. Maandag werd er nog een tussenbod gedaan om een jaar lang 800 euro te betalen, maar daar was de SKV het niet mee eens.

 
Wedden dat RTL 1 minuut of liever gezegd 1 seconde voor 12 uur bijtrekt en tot overeenstemming komt met deze kabelboer.....

Ze kunnen het gewoon weg niet maken om in steden van de kabel te verdwijnen want dan verdwijnt de grond onder de voeten van een commerciele zender. Ook al is Veendam een kleintje als Veendam het kan kunnen de grotere dat ook en is het hek van de dam....

Zou wel leuk wezen voor de steeds verder kwallende satbranche in Nederland want ondanks dat men nu weer de vakantie/camping piek heeft in de verkopen heb ik van vele kanten al heel wat klaagende geluiden gehoord na invoering van seca 2 en schijnt er nu opeens een vraag te zijn naar alleskunners (Xtreme's ed) en Irdeto ontvangers.... gek he :)

 
Of de kabelboer moet slikken. Ik zou niet graag enkele duizenden vrouwen Goede tijden willen onthouden.

Hetzelfde geldt voor de F1. Ik ken er voldoende die als ze de F1 niet meer kunnen zien moordnijgingen krijgen.

Zo kan ik nog wel ff doorgaan.

 
Kabelbaas Veendam onder politiebescherming:

In Veendam zijn gisteren RTL4, RTL5 en Yorin van de kabel gehaald. Dit omdat de HMG-groep niet meer tienduizenden euro's wenst te betalen voor de doorgifte.

Veel Veendammers zijn niet te spreken over deze actie van de Veendamse Kabel. De voorzitter van de Stichting Kabelnet Veendam (SKV), J. Tillema, wordt sinds gisteravond bedreigd door woedende inwoners. Bij zowel de woning van de voorzitter als het gebouw van de SKV wordt extra gesurveilleerd door de politie.

 
Dat is precies wat ik verwachtte.

De zenders die eraf gehaald zijn, zijn veel populairder dan de vrije (en verplichte) zenders Ned1,2,3.

Iedere kabelaar die ff de popie jopie wil uithangen door deze zenders "voor het blok" te zetten, zal van een kouwe kermis thuiskomen.

Dat kun je op de vingers van een erg ongelukkige houthakker natellen.

Want waar het hier om gaat is: wie is er nou commercieler; de zender die het van miljoenen huishoudens moet hebben, of de kabelaar die het van enkele tienduizenden huishoudens moet hebben en die dan dus het gras voor zijn eigen voeten wegmaait.

Het is simpelweg kiezen of delen:

Of je hebt 1 euro per jaar per abo (ofzo) minder, of je bent een kwart van je abo's kwijt.

Waarbij de driekwart van je abo's die je overhoudt ook voorlopig niet van plan zal zijn een eventuele tariefverhoging te gaan betalen wanneer die er komt.

Het zal er gewoon op neer komen dat het tarief straks omhoog gaat met minimaal 1 euro per abo om de HMG te kunnen bekostigen, eigen schuld huishouden want jullie moesten de HMG zonodig behouden.

Enneh...

Zoals ook met de programma formats, die truuk kunnen ze bij het SBS cluster dan ook prima kopieren.

Het zal alweer over de rug van de consument uitgevochten worden en die is er uiteindelijk weer de dupe van.

 
Schoteltje aanschaffen dus!

Of eventueel Digitenne afwachten tot deze in die regio beschikbaar is.

Het zal mij benieuwen hoelang het duurt eer de andere kabelboeren het zelfde truukje gaan uithalen.

Ondertussen zoek ik een plaatsje waar ik mijn aankomende satellietwinkel ga openen....pom..pom...pom...pom....

€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€

 
Inmiddels gaat de burgervader van Veendam zich persoonlijk met de zaak bemoeien om toch in ieder geval de inwoners nog de kwartfinale van Schalken te kunnen laten zien op het kabelnet via RTL 5.

Denk ook dat de man direct naar een definitieve oplossing moet gaan zoeken anders gaat het daar helemaal uit de hand lopen.

En toch gewoon het onderwerp zonder emoties bekeken vind ik persoonlijk dat een commercieel station best wel mag betalen voor doorgifte op een kabelnet. Met die verstande dat dan die donatie wel moeten worden doorgerekend aan de klanten door minder kabelrechten te laten betalen.

 
Echt domme kabelboeren, vorige week met de ptt post een brief gehad:

-------------------

Geachte mijnheer / mevrouw,

Dagelijks kijk- en luisterplezier via de kabel. Dat brengt xxxxxxx al bij ruim 3 miljoen mensen in huis.

Onlangs hebben wij ons klantenbestand gecontroleerd. Daaruit is gebleken dat de aansluitkabel van uw woning wel in onze CAI-kast is aangesloten, maar dat u niet opgenomen bent in ons klantenbestand. Wij kunnen dan ook niet meer nagaan of in het verleden in uw woning een aansluiting door ons is gemaakt en of u dus radio- en televisiesignaal ontvangt.

etc. etc.

--------------------

Tjonge, tjonge..... als je zo met je administratie omgaat is het wel heel erg!!! Wat het leukste ervan is: er klopt helemaal niets van de inhoud van de brief:

We hebben helemaal geen kabel en er is ook geen kabel aangelegd naar onze woning toe. Ook is er in het CAI kastje helemaal geen aansluiting voor ons huis te vinden (ik was getuige toen ze het kastje plaatsten en aansloten)

Dom he!!!

Matrix

 
Dat is de manier om klanten te winnen.

Ook ik heb zo'n brief in de bus gehad terwijl ik geen kabel heb ,

die steker hebben ze notabene een week daarvoor eruit getrokken, op aandringen daar ik al meer dan een jaar geleden mijn kabel opgezegd heb,

toch een briefje in de bus om te vragen of er misschien niet een vergissing gemaakt is , NEE dus :)

 
Veendam heeft het laatste gemeentelijk kabelbedrijf van Nederland, upc, casema en essent hebben hier niets te vertellen.

Om nog te kunnen voortbestaan doet men zulke dingen. De Veendammers betalen ook het laagste kabeltarief van Nederland dus kan je hier 2 kanten uit: of het tarief omhoog en rtl terug, of het tarief zo houden (of lager) en zonder rtl. Zoiets hadden ze van te voren beter moeten aanpakken, want nu wordt de lokale schotelboer de lachende derde...en HMG maakt zich echt niet druk om pakweg 10000 abbonee's

Grtz Bullet

 
Laatst bewerkt:
Dat doet men dan schijnbaar wel want inmiddels heeft de HMG bij RTV Noord heel veel vrije herhalingsuren zendtijd ingekocht om via deze weg toch met de belangrijkste programma's van de drie zenders in Veendam te ontvangen te zijn.

 
Originally posted by bullet Veendam heeft het laatste gemeentelijk kabelbedrijf van Nederland, upc, casema en essent hebben hier niets te vertellen.

 

 


Grtz Bullet
Maar wel met 40 TV kanalen. Daar kuunen adere kabelboeren iets van leren.

Missen ze die drie reclamezenders dan zo erg?

Bij mij komt UPC er na ruim 4 jaar pas achter dat ik niet aangesloten ben. Als ik dat wel wil moet ik een formulier invullen.

NIET DUS.

Mij buurman heeft de kabel een aantal maanden geleden opgezegd en bericht gehad dat hij afgesloten is. Tot op heden heeft hij nog steeds signaal.

Goede administratie.

 
En de winnaar is............ De Kabelboer.....

RTL4, RTL5 en Yorin terug

Inwoners van Veendam kunnen binnenkort weer kijken naar RTL4, RTL5 en Yorin. De Stichting Kabelnet Veendam (SKV) haalde de zenders van de Holland Media Groep (HMG) per 1 juli van de kabel omdat HMG niet langer wilde betalen voor doorgifte ervan.

Beide partijen hebben nu afgesproken dat de SKV de komende 4,5 jaar toch een bijdrage ontvangt van HMG. Dat heeft burgemeester Meijerman van Veendam, die bemiddelde in het conflict, woensdag bekendgemaakt. Wanneer de commerciële zenders weer te zien zijn, is nog niet bekend. Na 4,5 jaar wordt de situatie opnieuw bekeken. Het besluit van de SKV om de HMG-zenders te weren leidde in de Groningse gemeente tot veel onrust. De politie moest de woning van SKV-voorzitter J. Tillema bewaken, nadat hij meermalen telefonisch was bedreigd.

bron: radio.nl

 
Hmm, daar gaat mijn handel....... :biggrin:

 
De HMG en SKV hebben samen met burgemeester Meijerman van Veendam, die bemiddelde in het conflict afgesproken dat de SKV de komende 4,5 jaar toch een soort van bijdrage ontvangt van HMG.

De HMG betaalt niet voor de doorgifte maar zal nu wel haar eigen Bumarechten betalen, hetgeen voorheen door de SKV werd gedaan. Wanneer de commerciële zenders weer te zien zijn, is nog niet bekend. Het besluit van de SKV om de HMG-zenders te weren leidde in de Groningse gemeente tot veel onrust. De politie moest de woning van SKV-voorzitter J. Tillema bewaken, nadat hij meermalen telefonisch was bedreigd. [Radio.nl]

Ik lees toch echt in de 2e regel:

De HMG betaalt niet voor de doorgifte......

Afgesproken is nu dat Yorin en RTL5 de komende 1,5 jaar nog wel betalen, maar daarna niet meer.

Het is maar wat je wilt lezen......

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan