En weer een beginner die door de bomen het bos niet meer ziet

L

llinssen

Naar aanleiding van een advertentie op het satellite fun board een paar vragen.

Laat ik beginnen met je te vertellen dat ik een absolute beginner ben en op zoek naar een beginners set.

Het is mijn bedoeling om in de eerste plaats het typische nederlandse zenderaanbod van de kabel te krijgen. Later zou ik ook graag filmzender uit bijvoorbeeld de uk willen zien. Mijn broer woont daar en kan aan eventueel benodigde abonnementen komen.

Mijn eerste vraag is wat voor ontvanger hiervoor geschikt is en aan te raden is. Bij voorkeur een redelijk goedkope.

De extra mogelijkheden , zoals het op zoek gaan naar allerlei onverstaanbare zenders, zie ik niet als heel waarschijnlijk. Het gaat me om het meer main stream aanbod, met een gezonde hoeveelheid verstaanbare (=engelse) films / series etc.

De tweede vraag gaat over de cards etc die ik in der verschillende threads genoemd zie: funcards, magic module...

Ik krijg de indruk dat ik die dingen nodig heb om iets te zien. Zijn dit kaarten waar je abonnementen op programmeert (ter evaluatie natuurlijk)? Het is niet mijn bedoeling om een handleiding voor een of ander illegaals te krijgen, maar te begrijpen waar alles voor dient.

Of heb je deze kaarten voor gewoon kijken nodig?

Alvast dank voor een antwoord,

L. Linssen

 
Beste L Linssen.

Ik denk dat je een thread bedoelt, want advertenties hebben we hier op het Satellite Fun Board niet, behalve dat van onze serversponsor onderaan.

Om in te gaan op je allereerste vraag, ligt het er aan welke UK kanalen je zou willen ontvangen.

Een aantal BBC kanalen zullen FTA (free to air=gratis) te ontvangen zijn binnenkort.

Ik neem echter aan dat je graag de BskyB kanalen zou willen zien, net zoals velen van ons.

In dat geval ben ik bang dat je met 2 ontvangers komt te zitten. Bij mijn weten kun je een voor sky geschikte ontvanger niet voor andere providers gebruiken (please correct me if I'm wrong here!) en heb je dus alleen al zo'n ontvanger nodig voor het sky pakket.

Hier in Nederland zijn de (in mijn persoonlijk optiek) nogal duur dus als je een abonnement kunt afsluiten via je in Engeland wonende broer, zou je kunnen overwegen ook via hem meteen de ontvanger aan te schaffen.

Als ik me niet vergis krijgen abo's die zich ook nog een ontvanger kopen daar nogal wat korting op, maar dat zou je beter aan je broer kunnen vragen.

Verder kan ik je vertellen dat het mainstream aanbod niet Engels, doch veelal Duits is.

Er zijn echter wel Engelstalig origineel zonder ondertiteling uitgezonden films op paketten als Viasat op Sirius 5 west.

En voordat het naar SecaV1+ ging ook op de ppv zenders van het Spaanse en Franse pakket.

Een goede ontvanger die goedkoop is, waar je eventueel later ook nog wat mee kan en nu ook, zijn de zgn. Ucas ontvangers zoals de Xtreme en @sat en Arnion, die qua prijs niet zoveel van elkaar verschillen.

Een @sat 9200 moet je al kunnen krijgen voor 300 euro.

Er is op dit moment gewoon enorm veel keus maar ik zou het zwaar afraden voor een originele seca ontvanger te kiezen.

Dan betreffende je tweede vraag. Funcards, silvercards, goldcards etc. zijn bedoelt om keys of abonnementen op te zetten om illegaal te kunnen kijken.

De enige ontvangers (bij mijn weten) waarbij het noodzakelijk is om zo'n kaart in te duwen om uberhaupt de ontvanger te kunnen gebruiken (zonder abo, voor de fta zenders) zijn originele seca ontvangers.

Beetje belachelijk dus dat je 70 euro zou moeten betalen voor een smartcard om fta te kunnen kijken op je eigen ontvanger.

Een Magic, Axas en andere modules maken een CI ontvanger geschikt voor meer dan 1 smartcard.

Vroeger had je een Aston module nodig voor Seca, een Irdeto module voor Irdeto etc. etc. etc.

Met een Magic en Axas etc. heb je dat probleem niet die ondersteunen veelal elke originele smartcard, waarbij je rekening ermee moet houden dat het op sommige ontvangers beter werkt dan op andere.

Zo'n module kost geld, dus die kosten moet je bij de kosten van een ontvanger optellen.

Een Ucas ontvanger, zoals de bovengenoemde types, hebben iets soortgelijks al ingebouwd zitten dus is aanschaf van een extra module niet nodig.

Verder maken deze modules en ook de ucas ontvangers illegaal kijkgedrag via zogenaamde fun 6in1 kaarten ook mogelijk.

Ik hoop dat je aan dit antwoord iets hebt, en mocht je meer vragen hebben dan mag je ze gerust stellen.

 
Veel dank voor je antwoord.

Wat jammer dat sky een eigen ontvanger nodig heeft. Ik zal mijn broer eens vragen om te kijken wat een ontvanger en abonnement daar kost.

Inmiddels heb ik ook weer wat verder gekeken, en meen begrepen te hebben dat je om het standaard nederlandse aanbod te ontvangen een abonnement op Canaldigitaal nodig hebt (op een kaartje?).

Begrijp ik goed dat door jou genoemde ucas ontvangers hier ook voor geschikt zijn?

Als ik me met mijn volgende vraag op glad ijs begeef, dan merk ik dat wel in je antwoord.

Waar komt de term 6in1 kaart vandaan? Welke 6 dingen zitten daarin, en waar gebruik ik die voor?

Nogmaals dank voor alle hulp.

L. Linssen

 
Beste L. Linssen.

Inderdaad is het zo dat je de Nederlandse kanalen via een abonnement (ja officiele smartcard) kunt bekijken. Dit is inmiddels wel enorm duur geworden.

Tel maar op: 70 euro voor de kaart, 18 euro eenmalige registratiekosten, 15 euro jaarlijks en 7 euro activeringskosten (als ik alles goed onthouden heb). En met dit totaal heb je alleen nog maar het set top box pakket oftewel de zogenaamde "gratis" te ontvangen kanalen, zijnde de publieke zenders en de commercielen. Geen discovery, geen NGC of cartoon network ofzo.

Bijzonder jammer want dit zal C+ veel klanten kosten die een nieuwe ontvanger kopen en zoveel geld toch niet vlug zullen betalen voor zender die normaliter gratis zouden moeten zijn, ik noem het een klap in het gezicht van de consument.

De Ucas ontvangers zijn hier ook voor geschikt, ook daar kun je de originele smartcards in gebruiken. Laat je even door gebruikers van betreffende ontvangers informeren in hoeverre ze daar echt perfekt in werken of dat er nog kinderziektes zijn.

De nieuwe C+ smartcards zijn namelijk van het failliete ITV overgenomen en overgedrukt en zijn soms zelfs wat dunner dan de andere originele smartcards waardoor enkele ontvangers er soms problemen mee blijken te hebben mede door snelheidsproblemen bij communicatie met de chip.

De term 6in1 kaart komt van 6 coderingen op 1 kaart.

Deze 6 coderingen zijn 1.) irdeto 2.) betacrypt (aangepast irdeto eigenlijk) 3.) seca 4.) viaccess 5.) Nagravision 6.) ben ik even kwijt maar was dacht ik ook een aangepaste versie van een van de andere coderingssystemen.

Begrijpelijkerwijs worden door providers geen kaarten verstrekt waarop je diverse coderingssystemen van diverse providers kunt bekijken.

Deze kaart en files worden dan ook gebruikt om illegaal naar betaaltv paketten te kijken.

Dat is dan ook de reden dat providers overstappen naar een volgend pakket, zoals irdeto/2, viaccess/2, seca v1+ etc.

Als je je op glad ijs begeeft hoor je het wel hoor, maar op dit moment vraag je gewoon om informatie omtrent wat het is en waar het voor gebruikt wordt. Dat is niet illegaal en de antwoorden daarop ook niet.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

even ter aanvulling ;)

6) TPScrypt (inderdaad een "aangepaste versie" van Viaccess)

Groetjes,

:cool:

 
Ik had al een vermoeden maar wist het niet zeker.

Thanks voor de aanvulling!

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan