netwerk

H

herbies

heb eindelijk mijn netwerk aan het draaien

voor proef

graag zou ik met de ene comp de andere bedienen

dus heb ik pc anywhere geinstalleerd

dit werkt ook maar alleen vreselijk traag

de computers zijn verbonden via een cross cable

de communicatie verloopt via het tcp ip protocol

een video afspelen gaat niet op de remote comp

je hebt dus alleen beeld op de host

dit geld ook voor de audio

ik doe vast weer dingen die eigenlijk niet kunnen

graag zou ik dat het wel kon

ik weet dat je met citrix ook op een andere comp kan werken maar die software heb ik niet en die werkt ook niet met win 98

is er een alternatief

het netwerk verbind nu win 98 met xp pro

dat gaat perfect

maar pc anywhere is heel traag

wie weet raad

herbies

 
Een sneller programma is Radmin.

Je kunt het op hun "site".com downloaden 1,3Mb

Een serienummer kun je ook wel ergens vinden.

Have Fun

 
Precies!! Radmin (remote administrator) werkt erg goed, vorig jaar heb ik hier met een kennis een test mee gedaan: over de telefoonlijn bij elkaar inloggen via internet, en dan elkaars pc besturen!! Het programma werkt lekker snel en gebruiksvriendelijk (je ziet in het scherm de desktop van de andere pc, en kun je alles op zijn desktop aanklikken)

 
bedankt voor de tip

zal het morgen eens downloaden en testen

julllie horen nog van mij

zit ook nog op adsl te wachten

die tiscali lui schieten ook niks op

groeten herbies

 
En als je dat niet snel genoeg vind kun je ook nog altijd VNC gebruiken, ook te vinden op het gelijknamige .com adres als ik me niet vergis.

Kleine util, veel mogelijk.

Wel opletten met het open zetten van je pc, VNC werkt op een aparte poort (net als veel andere software) maar dat is bekend dus wel even wachtwoordje maken enzo.

 
op dit moment heb ik radmin aan het draaien

dit berichtje zit ik in de huiskamer te typen op de comp boven

best wel gaaf het werkt inderdaad een stuk sneller als pc anywhere

en ik krijg nu ook gewoon mijn buroblad met teletubby landschap en ik kan nu ook het beeld van power dvd zien alleen dat hort en stoot

dit is teveel van het goede denk ik

beneden heb ik de comp allen op de tv aangesloten

dus dit is niet zo goed te lezen

bedankt voor de tips

ik kan weer verder experimenteren

herbies

 
het netwerk en radmin gaan goed

maar ik krijg de internet verbinding maar niet gedeeld

tussen win 98 en xp heb het via de wizard geprobeerd

maar niks nada

en met de hand lukt het ook niet

ik heb bij xp een ip adres ingevuld 192.168.0.2

en een ip adres bij de standaard gateway 192.168.0.1

en de dns servers van mijn provider

en een stukje van een wizzard

wat moet ik nu nog meer instellen

bij de win 98 comp die maakt verbinding via een modem

want adsl werkt nog niet

ben even de draad kwijt

dit is voor mij weer een nieuwe materie

meestal leg ik de netwerken hardwarematig aan

herbies

 
Herbies, je moet op de client pc's nooit de dns van de internet provider instellen.

Als je op de 192.168.0.1 twee netwerkkaarten hebt en je deelt via die pc de verbinding, moet je ook bij dns 192.168.0.1 ingeven. Verder bij hostname de naam van de client pc, achtervoegsel is verder niet nodig.

Als je via een router werkt, dan werkt het weer iets anders.

Als je xp als computer gebruikt die de verbinding deelt, moet je op de client pc alles op automatisch kiepen, en dan de xp machine instellen, op het eind van de wizard kun je dan een diskette maken die de instellingen op je 98 machine kan kopieeren zoals nodig.

Dus het is niet veel verschil, maar het ligt even aan de manier waarop je werkt.

Indien je kunt aangeven hoe je apparatuur is aangesloten en wel of niet een router of software als winroute pro of zoiets, dan is de hulp des te gemakkelijker.

 
twee netwerk kaarten

ik heb op de win 98 maar een netwerkkaart

met een crosskabel verbonden aan de xp machine

de win 98 machine heeft een gewoon modem

en een usb modem voor adsl (nog niet in werking)

heb ik nu een probleem om de verbinding te delen

herbies

 
Nee volgens mij niet.

Op de 98 machine moet je dan wel de ICS (internet connection sharing) goed instellen, zodat hij weet dat alleen de USB de internet aansluiting is en je netwerkkaart het interne netwerk.

Ook met 98 kun je dacht ik zo'n floppy maken zodat je het op XP kunt installeren.

Zoniet dan gewoon op xp de gateway en de dns laten verwijzen naar het netwerkkaart adres van je 98 machine. En als ik het goed begrepen heb was dat 192.168.0.1 en dan zou het moeten lukken.

En uiteraard zorgen dat er geen proxy's gebruikt worden in de IE van je xp en de firewall niet actief is.

 
zo'n diskette had ik al gemaakt met win 98

maar op xp kan ik hem niet gebruiken krijg de foutmelding dat hij niet geschikt is voor xp

ben bang dat ik aan de router moet maar dan wel een draadloze

heb wel belangstelling voor de belkin apparatuur

herbies

 
als je het op een andere manier niet klaar krijgt, wat toch zou moeten lukken denk ik, is de belkin inderdaad een aanrader, draai al een jaartje met de belin pcmcia op mijn flaptop. lekker makkelijk installeren, en draait tot nu toe foutloos.

 
Ik werk regelmatig met "verbinding met exern bureaublad".

Werkt met XP perfect.

Ik kan op deze PC alles doen wat ik wil. Met een 100 Mb netwerk is het alsof ik achter de computer zit waarop ik ingelogd ben. Alleen op die PC zie je niets op dat moment.

Of het ook werkt in combinatie met een andere PC welke op 98 draait kan ik wel proberen. Ik weet alleen onder 98 niet waar ik het delen van het bureablad kan instellen.

 
@Herbies had je mijn andere tip al geprobeert?

Dus op de XP machine de dns en gateway naar het ip van de 98 machine zetten (192.168.0.1)? Dat moet normaal ook lukken want dat is in feite het enige wat die diskette ook doet.

En niet vergeten eventuele proxy's in je IE uit te schakelen want eentje zet ie er standaard aan dacht ik, de bovenste, automatische configuratie of zoiets, die dus ook uitvinken.

 
ik heb op de xp machine al vanalles geprobeerd

maar ik kom er nog niet uit

maar het gekke is dat radmin draait als een speer

maar welke verbinding ik ook kies voor internet ik krijg nog geen verbinding ga er morgen mischien weer mee door

ik zou graag die xp machiene ook aan het net willen dan kan ik twee mce recordings laten draaien

maar ook om xp te updaten

groeten herbie

 
Het moet gewoon kunnen hoor als de routing goed is ingesteld en de ICS op de 98 machine goed werkt.

Probeer in een command prompt vanuit de xp machine eens te pingen naar een site op internet, bijv. ping http://www.satellitefun.org (ja inderdaad, zonder http ervoor).

Installeer anders op de 98 machien Winroute Pro of Lite dan ben je van alle geneuzel af en heb je een router/firewall/NAT in 1.

Sneller klaar en uitstekend werken.

 
ik heb winroute pro erop gehad maar ik had het niet goed geconfigureeerd

dus was er helemaal geen internet meer

er zijn zoveel instellingen

heb het van ongeduld er maar weer even af gegooid

wil toch eerst van het adsl genieten

maar het zal wel een keer goed komen hoop ik

maar als ik bij win 98 internet delen installeer moet je dan nog veel instellen

en die winroute hoeft die alleen maar op de machine die met internet verbonden is of op bijde machienes

herbie

 
De ICS op de win98 machine hoef je niets aan in te stellen, alleen even configureren welke adapter voor het netwerk is en welke verbinding maakt met internet, dat vraagt ie vanzelf als je de wizard start.

Winroute pro hoeft alleen te draaien op de machine waar internet op zit.

Het heeft wel veel instellingen, maar lang niet alles heb je nodig, ook hier alleen even aangeven de adapter wat verbonden is met internet en daar ook NAT bij aanvinken.

Dan de adapter aangeven wat met het interne netwerk verbonden is en dan ben je in feite klaar.

Het is wel handig als je nog even bij de opties de remote administration compleet uit zet, en bij de portmappings op tcp en udp alle uitgaande verkeer op de internet adapter effe poort 135 tot 140 verbieden.

Dan moet ie lopen. Je kunt ook de lite versie nemen, minder opties en makkelijker te installeren.

Er is ook nog zoiets als Sybase, in feite hetzelfde en ook makkelijk te installeren, alleen was ik er niet zo kapot van.

 
ik snap niet wat ik al die tijd heb zitten prutsen

vanavond ging het in een keer goed

heb de wizzard op win 98 gdaan

de diskette overgeslagen

bij xp ook de wizzard en de dikette ook overgeslagen

en nu zit ik via de xp comp op de site

wouw

alleen nu werkt radmin niet meer vanaf 98 naar xp

van xp wel naar 98

heb bij het ip adres al wat wijzigingen aangebracht

dit is bij de geavanceerde instellingen

de rest moet ik nog testen

mijn echtgenoot is aan het mailen

die kan ik nu mooi in de gaten houden met radmin

en zij mij niet hiha

het begint nu op kletspraat te lijken

dus kappen

herbies is blij

 
radmin werkt nu ook

via de eigenschappen kwam ik erachter dat de xp comp het ip adres 192.168.0.3 heeft gekregen

hoe dat kan weet ik niet het zal me ook een worst zijn

ik zit nu op de 98 comp via radmin op de xp comp en die heeft verbinding met het net

vreemde combinatie maar het kan

zo nu nog een paar nieuwe schijven bestellen

kan ik daar ook mee aan de slag

zie andere topic

ik heb op de 98 comp zone alarm pro

is dat veilig genoeg

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan