arnion of extreme

A

alf

graag jullie mening over deze deco's.

zit zelf aan de arnion 6410 speciaal edition te denken,maar werkt onder linux,hoor je eigenlijk weinig over {houd dat in geen bericht GOED bericht }

of raden jullie toch de extreme aan,werkt tenminste onder windows.

of zijn er al betere ucas ontvangers op de markt, met nog betere hobbie mogelijkheden.{ lees ik in ieder geval weinig over, of NIETS }

groeten alf

groeten alf

 
Als je echt wil hobbyen dan zal ik eens kijken naar de Dreambox, daar kan je echt een hoop mee, al is enige kennis van linux wel handig denk ik.

Ik zelf heb een Xtreme PVR met de Arnion software erin. In de UCAS zit U-CAS Crypt (das een aangepaste Penta 1.05 geloof ik). Deze setup werkt bij mij helemaal top. Veel beter dan de officiele Xtreme software en Penta 1.09.

 
Maar alf vroeg dus niet naar de droomdoos.

Alf:

Jij hebt het over werken onder linux en onder windows.

Maar zoals ik je posting lees, denk je daarbij aan wat je op je computer moet hebben staan om met de ontvanger te communiceren.

En das dan een misvatting.

Want wat men in dit geval met linux bedoelt, is dat de software waar de ontvanger zelf mee werkt onder linux werkt.

Dan nog kan ik nergens vinden dat de ontvangers waar jij het over hebt daadwerkelijk onder linux werken.

Die ontvangers zullen NOOIT onder windows werken, want dan willen er teveel mensen aan verdienen en zijn ze onbetaalbaar.

Op de site van arnion is het woord linux wel aanwezig. (staat naast OPEN SOURCE , wat inhoudt dat iedereen de programmacode kan zien en eventueel mag aanpassen wanneer ie dat wil)

Maar dan gaat het over de tuxomedia ontvanger, wat weer een ander verhaal is.

Voor de voor jou interessante ontvangers zijn tooltjes te halen die onder windows werken, arnion heeft het zelfs over Wolgang Litzinger's SETEDIT.

Setedit word vaak gezien als het neusje van de zalm wanneer het gaat om programma's op de pc waarmee je de verschillende instellingen en zenderlijst van je ontvanger kunt veranderen.

Natuurlijk kan het zijn dat ik me hier vergis, wie beter weet mag het zeggen.

Maar ik denk dat ik het aardig bij het rechte eind heb, en je hiermee in de juiste richting wijs.

 
Originally posted by MAS3 Maar alf vroeg dus niet naar de droomdoos.
Ja ok maar tis wel een hele leuke hobbybox :biggrin:

Geen UCAS geloof ik maar wel iets vergelijkbaars toch?

 
Nja, is maar hoe je het bekijkt, je hebt er toch wel wat linux kennis voor nodig om zelf de firmware er in te zetten etc. En een ftp proggie enzo.

Is niet zo eenvoudig als een Ucas, wel een aardige hobbydoos voor de rest.

Ben trouwens benieuwd wanneer nu eindelijk eens dat ding van Arnion op de markt komt.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan