Netwerk aansluit vraagje

P

pet123

Ik heb al een adsl modem en binnen drie weken zou hier het adsl moeten werken. Nu wil ik het netwerk al klaar maken om daarmee klaar te zijn om direct gebruik te kunnen te maken van adsl zo gauw de lijn geschikt is gemaakt door kpn.

Mijn vraag is het volgende: ik wil op 1 van de poorten van de adsl modem met ingebouwde router en 4 poort switch mijn hubje aansluiten ( die in een andere ruimte staat) waarop twee pc’s zitten en een dreambox ontvanger. Wat voor netwerk kabel moet er tussen het hubje en de adsl modem zitten. Een cross kabel of een gewone 1 op 1 kabel?

 
Als je een blauwe e-tech modem hebt voor analoge lijn (annex-A) die ook een 4 voudige switch heeft zoals jij beschrijft, dan maakt het niet uit.

Dat apparaat heeft namelijk eehhhh autosensing (geloof ik) aansluitingen.

Dat komt erop neer dat het met straight en met cross kabels werkt.

Zeker weten want ik heb t geprobeerd.

Das handig want dan kun je dus gewoon pakken wat je toevallig hebt liggen.

Heb er hier nog een 8 voudige switch, en een 5 voudig 10Mb hubje aan hangen, en alles werkt gewoon.

:biggrin:

 
Yep, ligt overigens ook een beetje aan het hubje.

Als je een patch kabel gebruikt, hang hem dan niet aan de uplinkpoort als je een aparte uplinkpoort hebt, want dan zou het eens mis kunnen gaan.

Heel officieel zou je een cross-over moeten gebruiken en die dus op de uplinkpoorten aansluiten van het modem en de hub.

Maar zoals Mas al zegt geeft het zich tegenwoordig ook auto-sensing apparatuur en maakt het allemaal zo gek vele niet meer uit. Toch moet je dat van tevoren wel even nakijken in de handleiding van je router, of hij dus al dan niet auto-sensing is.

 
het is de blauwe e-tech modem en na even zoeken in de gebruiksaanwijzing ben ik er achter gekomen dat de modem auto-sense is (weer wat geleerd).

Bedankt voor de antwoorden, Pet123

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan