kindernet op zwart

J

jaap

kindernet/nickelodeon mag in de toekomst alleen bekeken worden door de rijke iemand met een ,,gratis ,, abbo mag het niet meer zien !!assosiaal c+

 
Zaten die niet via Veronica?.dei zender is toch gratis of vergis ik mij?

 
idd, nu nog wel, maar dat gaat veranderen.

Zie topic MTV2 bij C+.

 
pompiedom......en zo verdwijnt alles achter de decoder.

Strakjes is het voor de wat mindergestelde mensen alleen nog mogelijk om ned 1, 2 ,3 te kijken omdat deze wettelijk vrij te ontvangen moeten zijn.

"Back in time"zou ik zeggen en pak het ganzenbord maar weer uit de kast van grootmoeder vandaan!

Maar misschien worden de mensen dan ook weer wat socialer en gaan ze wat meer nij elkaar op bezoek ofzo....

 
Misschien zijn de rollen nu omgedraaid omdat kindernet/nickelodeon eerst c+ moest betalen om gebruik te maken van de c+ transponder en dat c+ nu moet gaan betalen om de zender te mogen opnemen in hun aanbod (en dan zou een extra irdeto encoder plaatsen bij MTV networks al gauw te duur zijn).

 
Totdat nederland 1,2 en 3 overgebleven zijn ??

Zeker al vergeten dat er net een rapport is gemaakt waarin dringend geadviseerd wordt om toch te stoppen met die dure uitzendingen op de satelliet.

En de reactie dat het grootste deel van de in dat rapport gegeven adviezen uitgevoerd zullen worden.

Dit is DE manier voor C- om van dat irritante irdeto af te komen.

 
Strange, want ik had net in het nieuwste Satellite blad gelezen dat ze af wilden van die dure analoge uitzendingen en satelliet een beter alternatief vonden omdat dit ook het hele land zou dekken terwijl je anders weer afhankelijk bent van bekabeling.

Er gingen daarbij ook ideeen op om het NOB zelf een transponder te laten huren om deze zenders aan te kunnen bieden.

Alleen vond ik de voorstellen voor het kostenplaatje toch wel erg strange. We betalen al via de belasting, het is bekend dat er miljoenen wegvloeien (en overblijven) in die publieke zooi, terwijl er nauwelijks fatsoenlijke programmering te zien is die aantrekkelijk is voor het brede publiek.

En dan wilden ze als ik het goed begreep de kosten voor aparte smartcards of zoiets dan toch weer op de kijkers afwimpelen?

Krijg ik een beetje nare smaak van in mijn mond.

We hebben altijd al veel meer dan voldoende betaalt, ook nu komt er nog meer dan voldoende (want kletsen kost nauwelijks iets, films zijn duur maar aangezien die nauwelijks op publieke zenders te vinden zijn behalve wat goedkope 2de hands, wat strange en wat antieke films zo heel af en toe en dat kost dus allemaal niks) binnen, en aldus kunnen ze van die miljoenen fijn een transponder huren EN de kaarten en administratie etc. etc. allemaal doen en volgens mij houden ze dan met die programmering zoals de huidige -nog- altijd geld over.

Mijn idee: Wil je kijkers NU nog voor publieke zenders laten betalen, dan haal het kijk- en luistergeld maar uit de belasting en behandel ze als commercielen, dus afhankelijk van geld wat ze van kijkers en reklame krijgen.

Dan komt er misschien ooit nog eens wat fatsoenlijks op die zenders, want als er op 3 zenders gezamenlijk 1 fatsoenlijk ding per dag te vinden is, dan is het veel.

Buiten het automatisch via de belasting geinde kijk- en luistergeld denk ik namelijk dat je nauwelijks nog een hond kan vinden die bereid zou zijn om voor de 3 publieke zenders extra te betalen en als je die al wel vind, dan zijn dat hooguit enkele zonderlingen, maar bij heel erg lang na zeker nooit en te nimmer voldoende om zo'n zender draaiende te kunnen houden, c.q. als ze 1% van de bevolking vrijwillig extra aan het betalen krijgen zou ik zelfs nog stomverbaast zijn.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die BT kan het nogal vertellen he!

Ik geef je groot gelijk en het is gewoon diep triest dat onze kijk en luistercentjes aan alles besteed word, behalve aan televisieprogramma's.

De leuke programma;s zijn op één hand te tellen en de interessante programma's, van teleac ofzo, zijn zo vreselijk laat op de avond pas te bekijken dat de doelgroep, waar deze programma's voor bestemd, zijn al lang onder de wol ligt!!!

Deze uitzendinging á la Discovery zijn best interessant, maar veel te laat op de buis en té weinig vertegenwoordigd!

Het zou leuk zijn als daar wat aan gedaan werd......

 
Precies, er is wel -iets- maar het is veel te weinig en op veel te rare of te laten tijdstippen.

En dan tellen we films nog niet eens mee.

Deze enorm slechte programmering (want anders kan ik het niet noemen) is begonnen met de intocht van de commercielen. Een of andere idioot van een minister heeft toen eens gezegd dat het publieke bestel een aanvullig moest zijn op de commerciele zenders.

Belachelijk! Met het geld wat beschikbaar is en toen ook was, hadden ze moeten blijven doen wat ze deden, dan waren ze zelfs concurrentie geweest van de commercielen. En dat was zowel gunstig geweest voor goede programmering van de commercielen alsook van de publieke omroep.

De commercielene hadden dan misschien wel de groot-populaire programma's gehouden zoals nu ook, maar er zouden vaker dingen op publieke zenders te zien zijn geweest die er eerst ook waren en minder van die klets en onzin allemaal.

Eerst had je nog de tros, met de tv show, een quiz enzo, idem bij de avro, daarnaast had je nog teleac, 2 voor 12, interessante docu's zoals bij discovery, blik op de weg en ook regelmatig wat goede spannende films er tussendoor.

Echt voor iedereen wat.

Er zijn nu nog wel een paar van die leuke dingen, maar zoals jij ook al zegt, veel te weinig en/of veel te laat.

Verder lijkt het een soort cultuurgoed te zijn geworden, waar cultuurfilms (van die Marcello Mastroiani of zoiets) films en drama troef zijn (als er al films zijn) en verder enorm veel geklets, mensen die zichzelf nogal interessant vinden en wat er zo verder van bagger te vinden is.

Ze hadden toen door moeten gaan hoe ze bezig waren en niet moeten gaan terugvallen tot "aanvulling op de commercielen"... Soms sta ik echt paf van commentaren van ministers, andere overheidsmensen en andere figuren waarvan je weet dat ze gestudeert hebben en je toch zou verwachten dat zou goed over dingen zouden nadenken, maar dan met een uitspraak komen waaruit elke kleuter zowat zelfs al kan opmaken dat zo'n gedachte 1 grote stomheid is.

Overigens vind ik het bijzonder ondermaats dat ze weer op zo'n gemene manier proberen mensen geld af te troggelen, zijnde dus door WEER een zender voor de kids achter de decoder te gooien, Nickelodeon dus. De reden die ze opgeven is gewoonweg weer zoals normaal bij C+ een vage idiote reden omdat ze -iets- moeten zeggen en zoals normaal weer ver benevens de waarheid. Het draait weer om de centen en waar maak je de ouders het gevoeligst mee om te betalen? Juist, met het gezeur van de kids dat ze graag weer Cartoon Network en Nickelodeon weer zien willen.

Nou bij ons dus niet C+, wij hebben ook nog veeeeeel videobanden en nog een paar dvd's voor de kids, daarnaast nog een paar computers en de psx, van mij dus geen extra duiten.

En verder bekijken jullie het maar met je flut programmering.

En verder? Tja....

Nja...... we zullen het wel zien, zolang er Premiere is, is er nog hoop.:biggrin:

Ja sorry, wederom lang verhaal, maar van dit soort dingen kots ik gewoon.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien ten overvloedde, simulcrypten kost een provider peanuts!!!, het enige wat ze hoeven te doen is wat extra kaartdata uitzenden... that's all

Het argument van Canaal Digitaal dat simulcrypten grote extra kosten met zich meebrengt is dus PURE ONZIN!!!

Heel heel heel misschien moeten ze betalen voor het gebruik van de OPkey, maarja die gebruiken ze al zoooo lang, die kunnen ze onderhand betalen van de Air miles die ze bijelkaar gespaard hebben...:biggrin::biggrin:

Grtzz FranX

 
heheh neee.. die Air miles zijn al op :biggrin: :biggrin:

daar hebben ze de kaartwissel mee gefinancierd.

ITV is er nu zijn personeel van aan het laten vliegen over de wereld. :biggrin:

 
Als de overheid nu eens goed nadenkt kunnen ze ook tot de volgende conclusie komen. Stop de uitrol van Digitenne! Dan hoeven er niet zoveel van die dure palen geplaatst te worden en zadelen ze de consument ook niet op met een abo van bijna 9 euro per maand. Die 9 euro verdwijnt trouwens in de pot van een commercieel bedrijf! Dit terwijl het netwerk opgezet word met geld vd overheid..........

 
Tjongejonge zeg, is er nou geen politieke partij die daar eens wat van zegt?

Of zien ze liever dat iedereen zich arm betaald voor de leuke dingen in dit land??

Zelfs die hypocrieten van de SP hoor je hier niet over terwijl dat juist de oproerkraaiers zijn in politiek Nederland.

Ze vinden TV zeker niet belangrijk genoeg...

(sorrie dat ik de politiek er bij haal, maar ik vind dat zij juist diegene zijn die wat tegen de verloedering kunnen doen)

@Franx, zo'n encoder kost best wel veel geld hoor, laat staan dat er nog een mannetje betaald moet worden om dat ding te bedienen.

Er is technisch meer aan de hand als dat het lijkt, en goede technici zijn duur!

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan