PIN code uitzetten

S

Satslope

Ben in het bezit van een buitenlandse prepay kaart die ik op vakantie gebruik.

Probleem is dat je daarvan de PIN niet uit kunt zetten. Ook niet via een programmer met het duitse "chipkartenreader"

Ik gebruik op prepay geen pin, alleen maar vervelend om elke keer in te moeten voeren en als ze je telefoon jatten ben je alleen je beltegoed kwijt.

Is er een programmatje waarmee je dat kunt doen?

Of zit het vast in de kaart? Vermoedelijk ergens een bitje omgooien...

 
stel je hebt een Nokia.

dan kan dat gewoon in je telefoonmenu > beveiliging> pin uitschakelen.

ik hoop dat je alles nog standaart hebt staan, of je toestel pin nog weet,

meestal standaard 0000 of 1234 dacht ik-.

 
En in andere telefoons staat er ook wel eens geschreven als "pincode vragen" en daar kun je dan ja of nee aangeven, in jouw geval dan "nee" aangeven.

Inderdaad zit het meestal onder het menu beveiliging, tot nu toe is ook mij nog niet bekend dat pincodes niet uitschakelaar zouden zijn, maar men wete maar nooit he.:)

 
Inderdaad.

Op duitse vaste kaarten heb ik vaker gezien dat de pincode niet uit te schakelen is.

Als je dat op boven vermeldde manieren probeert, krijg je het standaard antwoord "Not Allowed" te zien.

Is voor de veiligheid he.

Betekent gewoon dat het echt niet mogelijk is.

Betekent waarschijnlijk ook dat pincode 0000 ook niet mag.

Wel idioot dat dat ook op prepay kaartjes gedaan wordt.

 
Nou, zo idioot is dat nog niet eigenlijk.

Kijk, het is gemakkelijk voor te stellen dat het is om te voorkomen bij een abbo dat iemand nog een hoop kan verbellen voordat de provider het nummer kan blokkeren, dat is dan voor kosten van de provider in de meeste gevallen in die tussentijd.

Dat ze het ook bij prepay doen is heel gemakkelijk te verklaren zelfs. De prepay kaarten doen ze namelijk niet blokkeren, daar willen ze geen tijd (is geld) aan besteden.

Een dief kan zo dus altijd gemakkelijk toch nog het aanwezige beltegoed lekker opbellen.

Maar reken nu eens andersom. Pincode verplicht, mobiel wordt gejat.... dief weet de pincode niet en als 0000 niet werkt, begin dan maar eens.

Resultaat: het overgebleven tegoed op de prepay kaart zal nooit weggebeld worden, DUS dat is winst voor de providers want er is wel al voor betaald. Lekker gemakkelijk verdienen dus.:)

 
Het kan inderdaad niet. Die methodes ken ik wel. Heb em op 0000 gezet, dat kon wél.

Maar een GSM kaart heeft ook een eeprom, misschien is er een wat minder legaal programma of truc waarmee je die beveiliging eraf kunt halen. Ik vind het irritant zo'n pincode.

Bij mijn nederlandse kaart staat ie uit, en zet ik dan met die buitenlandse erin de telefoon aan, denk ik dat ie het doet en dan staat er "voer PIN in". Op die manier ben ik regelmatig niet bereikbaar geweest terwijl het kreng toch aan stond..

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan