problemem met verbinding Windows commmander naar dbox2

J

JanAstra

Ik krijg geen vervinding tussen de dbox2 en windows commander

Instellingen van windows commander

nieuwe verbinding

seccie=dbox2

host=192.168.1.5

gebruikersnaam=root

password=dbox2

daarna verbind doet niets

instellingen dbox2

i.p 192.168.1.5

netmes 255.255.255.0

boardcast= 192.1681.255

default getaway=192.168.1.1

name server=192.168.1.1

Wie kan mij helpen om verbing te krijgen

Bij voorbaat dank

JanAstra

 
Heb je ook de snelheid van het netwerk op je pc op 10mbit/half gezet? Anders doet hij het niet.

Werken andere programma's voor de dbox bij jouw wel via het netwerk?

Matrix

 
Heb je ook de snelheid van het netwerk op je pc op 10mbit/half gezet? Anders doet hij het niet

Hoe doe je dat op de p.c

JanAstra

 
Onder XP bij configuratiescherm: netwerkverbindingen>netwerkkaart selecteren>eigenschappen>geavanceerd>mediatype: daar 10mb half duplex selecteren.

Ik neem aan dat je een router gebruikt aangezien je de gateway ook geconfigt hebt. dan wel alleen maar gewone utp gebruiken en geen x-over kabels.

 
host=192.168.1.5

instellingen dbox2

i.p 192.168.1.5

kan volgens mij nooit het zelfde zijn

 
host=192.168.1.5

instellingen dbox2

i.p 192.168.1.5

kan nooit hetzelfde zijn

welke moet ik dan gebruiken om contact te krijgen met de box

JanAstra

 
die instellingen zijn wel goed, maar wil je niet toevallig een Ingo- versie in je box laden, want die heeft een ander pw en inlognaam nodig.

 
denktenk, waar kan dat nu an liggen dat ik geen contact meer krijg tussen de box en commander. Ik had problemen met windows xp dus moest er alles weer opnieuw opzetten. Als ik mijn netwerkverbing inschakel krijg ik wel verbinding. Alles ingesteld zoals ervoor en toch geen verbing weet jij waar het nog meer aan kan liggen?

bedankt

JanAstra.

 
sluit je de box rechtstreeks op de computer aan of gaat het via een router?

Als het via een router gaat staan de instellingen goed, als je rechtstreeks een ethernetverbinding hebt tussen de box en de puter moet de gateway op 0.0.0.0 staan en moet je een cross-over kabel gebruiken.

 
Ennuh.... is misschien al gezegd, maar normaliter zet windows je netwerkkaart (als je een 10/100 hebt) op "automatisch" bij snelheid, zet dat even op 10mbit halfduplex voor verbinding met je dbox2.

Dit kun je terugvinden in de eigenschappen van je netwerk en dan eigenschappen en/of configureren van je netwerkkaart.

Suc6.

 
Ehhh

Is je IP van je XP ( :) ) wel 192.168.1.1 ?

Want standaard gaat XP dus op zoek naar een DHCP server, en als ie die niet kan vinden gaatie daar zelf maar voor spelen.

Het resultaat is dat XP voor een (steeds per herstart veranderende) nogal vreemde IP kiest.

Je moet dan dus tegen XP zeggen dat ie een vaste IP heeft, namelijk die 192.168.1.1, met als subnet 255.255.255.0

Dan kijkt je box naar XP als ie iets met het netwerk wil doen, en XP zit op hetzelfde subnet en in dezelfde range (192.168.x.x).

Ik heb ff voor je gekeken; zo kom je op de plaats waar je je netwerk instellingen kunt controleren:

configuratie scherm

netwerkverbindingen

Lan verbinding (dan de juiste kaart kiezen als je er meer dan 1 hebt)

Dan zie je schermpie status van lan verbinding klik op eigenschappen in de 1e tab

Schermpie dat dan verschijnt, kies je internet protocol (tcp/ip), en daarna op eigenschappen.

Het scherm waar je nu op uitkomt is degene die je hebben moet.

Tis maar een gokje hè.

Suc7

 
MAS3, je hebt me uitstekend geholpen. De fout zat inderdaad

waar jij over schreef.

Nogmaals bedankt.

JanAstra.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan