FTV 5600 naar IRCI-5400 gepatcht, en nu?

H

HAWKEYE

Hi...

IK heb het dan toch maar eens gedaan... mijn FTV-5600 naar een IRCI-5400 gepatcht.

Het ziet er goed uit en het werkt ook nog.

Het enige wat mij opvalt is bij het QUICK zoeken dat de receiver redelijk weinig zenders automatisch vind. (+/_ 200 TV op Hotbird en 140 TV op Astra) Normaal ligt dit vele malen hoger.

Als ik een detail zoek opdracht doe hangt de receiver. Maar niet op hetzelfde punt.

Wie heeft ervaring met 5600 -> 5400 patch?

Kan ik vanaf nu ook gewoon de flash upgrades van de 5400 doen of niet?

Ik vind de ondersteuning van Diseqc 1.2 veel beter dan bij de 5600....

Alvast bedankt,

HAWKEYE

 
Het patchen van een 5600 naar een 5400 heb ik enkele malen gedaan.

Opzich heeft dit nooit problemen gegeven, al laat ik de ontvangers nooit! zelf zoeken, als je er nieuwe software in kunt zetten, dan moet een settingslijst ook geen problemen geven..:)

Wat wel zou kunnen is dat je een err-id krijgt met een settingslijst van een 5400, dat kan je oplossen door het id in de settingsfile te veranderen in FF FF FF en daarna met een tool de CRC herberekenen (even zoeken op het www hiervoor)

Daarna zou het allemaal moeten werken...

Grtzz FranX

 
Thanx,

Wat ik niet snap is dat ik alle satellieten zelf moet zoeken. Wat is dan het nut van herberekenen positie satellieten? (Recalculate positions).

Stel ik zet mijn schotel op ASTRA of Hotbird. Is er dan geen settingslijst beschikbaar die meteen ook andere satellieten meeneemt in de zenderlijst. Bijv. hispasat zenders, etc....

Nu heb ik vanalles handmatig gezocht. Ik heb genoeg zenders. Maar ik zou graag toch meer willen hebben... vooral Spaanstalige zenders FTA...

Mzzls,

HAWKEYE

 
Kijk eens op http://www.humaxsettings.nl daar staan mooie settings lijsten bij, zoek anders eens op Xamuh ook die maakt settings lijsten.

Daar zitten ook lijsten bij die alle satellieten tussen 45 oost en 45 west bevatten...

Grtzz FranX

En oh, dat herberekenen kan weleens handig zijn wanneer je schotel een 'tik' gehad heeft (harde wind) dan zoek je één satelliet handmatig weer zelf op (bijv. Astra) en daarna laat je de ontvanger zelf de posities van de andere satellieten berekenen...

Scheelt je het opnieuw opzoeken van ALLE! satellieten

 
Laatst bewerkt:
Maar dan moet ik wel eerste die satellieten allemaal handmatig zoeken, of niet?

HAWKEYE

 
dan zoek je één satelliet handmatig weer zelf op (bijv. Astra) en daarna laat je de ontvanger zelf de posities van de andere satellieten berekenen...
Als het goed is dus niet.

 
Dank je Tiger en Pet123,

Ik snap niet veel van dat draaien... of ik doe iets verkeerd of het werkt gewoon niet...

Ik heb de ASTRA en HOTBIRD bijv. ingeprogrammeerd... recalculate positions... maar krijg er geen extra sat door binnen..

Ik zie wel... ga er nog eens mee stoeien....

Bedankt...

 
Yep, ik moet zeggen ook niet exact te weten hoe dat moet.

Dit heb ik ook eens meegemaakt bij een gewone Humax 5400. Satellieten kwijt.

Dus Astra ingeprogrammeerd en "recalculate positions" gedaan en er kwam wel wat aktie, maar na afloop ook geen satellieten erbij of hooguit hotbird.

Toen maar weer alles handmatig ingesteld en dat lukte wel, dus of het nu aan de settingslijst of iets anders ligt dat het niet lukt, tja... misschien dat iemand ons dat eens duidelijk kan maken.

In elk geval weet je nu wel dat het niet alleen bij een gepatchte 5600 een probleem is.

 
Daarom heb ik ook de gok genomen... Dacht receiver gemold.. jammer dan... nieuwe halen...

Want ik las iets over een nieuwe Diseqc aansturing, ben de naam even kwijt, maar dan zou je wel alle satellieten krijgen op het moment dat je eentje vind....

Naja.. de volgende keer maar zo'n receiver kopen... alleen moest je motor ook dat diseqc ondersteunen... en dat denk ik niet dat de mijne dat dan heeft...

HAWKEYE

 
Dat is wat je bedoelt en waar je dan bij aanschaf dus op moet letten.

:biggrin:

 
Mijn Engels is niet zo best...:biggrin: maarre recalculate betekent volgens mij

herberekenen, als er maar twee van de dertig satellieten in je ontvanger zitten, dan is het onmogelijk om iets te herberekenen wat er niet is...

(De Humax heeft geen satelliet positie database.)

Dus eerst een settingslijst inladen waar alle satellieten inzitten, en dan evt. een recalculate uitvoeren...

Grtzz FranX

 
ik heb hier nog een oude chaparral staan om mijn schotel mee te draaien en om analoog mee te kijken kortom die bestuurd het hele zaakje

daarmee kun je ook een herberekening doen als de boel verwaaid is

verder hoef je maar drie sats te zoeken en hij rekend de rest dan zelf uit

maar het geheim zit erin dat er een speciale lijst inzit met alle posities op de halve graad nauwkeurig

deze lijst heet longitude

deze lijst heeft niks met de rest te maken in ieder geval niks met de zenders

zonder deze lijst kan ik ook niks vinden dus jou ontvanger zou ook zoiets moeten hebben kan me ook voorstellen dat zoiets in je diseq moter zit maar die zou je dan toch moeten kunnen proggen anders kun je nooit een nieuwe positie invoeren als er een sat is bijgekomen

en dat herberekenen is heel simpel als je schotel twee pulsen is verwaaid dan geld dat voor de hele range dus telt ie gewoon bij elke positie de pulsen erbij of eraf

herbies

 
Originally posted by FranX Mijn Engels is niet zo best...:biggrin: maarre recalculate betekent volgens mij


herberekenen, als er maar twee van de dertig satellieten in je ontvanger zitten, dan is het onmogelijk om iets te herberekenen wat er niet is...



(De Humax heeft geen satelliet positie database.)


 


Dus eerst een settingslijst inladen waar alle satellieten inzitten, en dan evt. een recalculate uitvoeren...


 


Grtzz FranX
Dus dan hoef ik er alleen op te letten dat bijv. sat 1 = astra en sat 2 = hotbird dat dat hetzelfde blijft en dan die andere zou ie dan moeten vinden... via die lijst... Ik ga het eens uitproberen...

Ik vind die settingseditor van 5400 niet zo fijn als setedit5600... naja... kwestie van wennen...

Ik ga weer hobbien... ;)

bedankt voor de tip...

 
Originally posted by herbies ik heb hier nog een oude chaparral staan om mijn schotel mee te draaien en om analoog mee te kijken kortom die bestuurd het hele zaakje


daarmee kun je ook een herberekening doen als de boel verwaaid is



verder hoef je maar drie sats te zoeken en hij rekend de rest dan zelf uit



maar het geheim zit erin dat er een speciale lijst inzit met alle posities op de halve graad nauwkeurig



deze lijst heet longitude



deze lijst heeft niks met de rest te maken in ieder geval niks met de zenders



zonder deze lijst kan ik ook niks vinden dus jou ontvanger zou ook zoiets moeten hebben kan me ook voorstellen dat zoiets in je diseq moter zit maar die zou je dan toch moeten kunnen proggen anders kun je nooit een nieuwe positie invoeren als er een sat is bijgekomen



en dat herberekenen is heel simpel als je schotel twee pulsen is verwaaid dan geld dat voor de hele range dus telt ie gewoon bij elke positie de pulsen erbij of eraf


 


herbies
En waar vind ik de longitude lijst voor een 5400? En je zegt 3 sats moet ik inproggen, welke 3 zijn dat? Astra, hotbird en sirius?

HAWKEYE

 
De Humax kan de positie van de satellieten niet zelf berekenen en je zult ze zelf 1 keer moeten opzoeken.

Met recalculate positions kun je als de motor iets is verlopen deze weer goed zetten op een bepaalde satelliet en dan worden alle andere posities mee gewijzigd.

 
Duidelijk.... Kan me iemand tips geven hoe ik bepaalde sats makkelijk kan vinden?

Vooral de hispasat zou ik erbij willen hebben...

Of een andere waar veel Spaanstalig op is...

Groetjes,

HAWKEYE

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan