ZapitEditor

J

JanAstra

Wie weet hoe voor de dbox 2 de zapiteditor werkt

Welke settings moeten erin

Kan ik de settings voor de dreambox ook gebruiken

Bedankt alvast.

JanAstra.

 
Zapiteditor werkt alleen voor de neutrino versies in de dbox2.

Wil je settings van de dreambox gebruiken, moet je enigma in je dbox2 zetten.

 
Ik heb enigma in de box zitten, maar vertel me nu s.v.p.

hoe de settings van de dreambox in de dbox te krijgen

Wat heb ik nodig

JanAstra.

 
als settingseditor kun je gewoon dreamboxedit gebruiken.

En de settings zet je in de box via ftp en wel in de map: /var/tuxbox/config/enigma.

De eventuele satellites xml staat 1 dir hoger.

Overigens kun je allerlei tooltjes die voor de dreambox geschreven zijn ook vaak goed gebruiken voor een dbox2/enigma. Zo werkt de keyupdater ook prima in de dbox2.

 
denktenk, het is me nog steeds niet duidelijk hoe ik die settings erin moet krijgen.

map:var, tuxbox config enigma en dan

satellites map wat moet ik daar mee doen.

vertel s.v.p.wat duidelijk van begin af. Ik ben er nog niet zolang mee bezig dus moet nog veel leren.

Hoe zit het met die keyupdaterhoe werkt dat en waar kan ik een actuele keyupdater vinden.

graag reactie denktenk desnoods via p.m.

JanAstra

 
De settings bestaan uit 2 files: bouquets en services (soms ook een aantal userbouqets, maar die hoef je niet te gebruiken).

Deze 2 files kopieer je met een ftp-proggie (bv. wincommander) naar de map /var/tuxbox/config/enigma op je dbox2.

Op http://www.olmi.cz/dreambox vind je de settings van db@likra, dit zijn mooi ingedeelde en heel uitgebreide settings die ook regelmatig vernieuwd worden. Bij deze settings zit ook een uitgebreide satellites.xml. deze kopieer je naar: /var/tuxbox/config op je dbox2.

Box afsluiten en weer opstarten en je nieuwe settings zitten erin.

Je kunt dit alles ook door dreamboxedit laten doen, maar dan moet je de paden en het password ff aanpassen voor de dbox2.

Op bovengenoemde site vind je ook het proggie: dreambox keyfile updater. hiermee kun je de keys van een 6in1 file zo in je box blazen.

 
Werkt dit ook voor de 7025+ ik weet niet waar ik de DW key moet zetten bij het ipl image

Mvg,

Ralf

 
Dit is echt voor de Dbox2, is ook al een wat oudere posting.

Ik ben bang dat dit niet op de Dreambox gaat werken. Temeer daar deze zapiteditor met Neutrino werkt en de meeste Dream images op Enigma.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan