nagravision (hispa)& nagra op PW ?

I

ilya

Ik vroeg me af wat het verschil is:

Nagravision op hispasat en de eerdaags te verwachten omzetting van irdeto (PW) naar ook nagravsion !!!

Ik heb elders gelezen dat dit weer ene neiwue generatie is .

NAGRA 2 soms ?

ILYA

 
Dat wordt Nagra rom 13, en het sleuteltje van de garagedeur is nog niet gevonden;-)

 
Hmmm, klopt het dat ik ergens las dat de kaarten ook in de oude Dbox1 gingen werken??....

Dan zou het betekenen dat ze gebruik gaan maken van een idee van de 'hackers'.....:biggrin:

Kaart in de ontvanger, deze indentificeerd zich als een 'normale' irdeto acs1.2/1.6

Vanaf dat moment krijg je netjes je kaartcommando's binnen, en wat er dan verder in!! de kaart gebeurd zal de ontvanger een worst zijn, zolang het antwoordt op een CW maar goed is...:)

Ook in het oude irdetosysteem werd er al gebruik gemaakt van een CAMkey, deze zat ingebakken in de eprom van de CAM, alleen irdeto stopte zijn programma in een normale 27c512 eprom...

En elke kleuter met een eprom reader (zelfs die van ome willem) kan de eprom uitlezen, en zo de CAMkey achterhalen...kinderspel dus een beveiliging van 0,0....

Wat ik begrepen had van Nagra is dat de boxkey gebruikt wordt om delen van de nanostrings aan de kaart te decoderen, en deze dan opnieuw naar de kaart te sturen, bij de FUN kaart gebeurd dit dus niet in de CAM, maar in de kaart zelf (daarom zet je ook de boxkey in het eeprom van de FUN)

Deze truuk is dus ook gemakkelijk door Premiere na te doen...:biggrin:

hun Nagra 1.3 of wat voor naam je er ook aan wilt hangen, zal niet meer zijn dan een veredelde Irdeto kaart, welke intern principes en/of algorithmes gebruikt van het Nagra systeem...:)

Voorop gesteld dat ze de kaarten ook in de oude Dbox1 doosjes willen gebruiken....

Grtzz FranX

 
Zo'n idee had ik ook al.

De EMM data lijkt wel superencrypted, dus het is meer vergelijkbaar met Irdeto V2

Kijk maar eens op irdeto4all daar lopen (uiteraard) discussies erover.

Wel jammer als good-old betacrypt uitgaat, dat was wel bijzonder leuk om mee te spelen met Masterlog en een lijst PMK's ;)

Ach ja, nieuwe tijden... Nu komen er steeds meer doosjes met ingebouwde HD, ethernet. Dus het enige wat je dan moet doen is een film gecodeerd opnemen, en van iemand die een abo heeft de ECM-answers in een logfiletje "voeren" tijdens afspelen via een season of met gemodificeerde soft via ethernet.

Zijn we weer terug bij het oude Sky trucje ;) (VCL - files)

Real-time ECM sharing dat kan ook maar dat is toch lastig. En bovendien makkelijker te saboteren door de providers.

 
Zucht VCL files...:biggrin: tjeeezzz das lang geleden, heb in die tijd (voor m'n Sky abbo) zo Startrek gekeken, je moest er alleen wel een beetje knappe video voor hebben...

En wie kent nu nog de grondlegger (Markus Kuhn) van de season interface...

Inderdaad nieuwe tijden breken aan, al zullen de providers ook wel geleerd hebben ondertussen, eenvoudiger zal het er niet op worden...

Grtzz FranX

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan