ethernetkaart instellingen?

J

jer49

Voor m'n ADSL verbinding behoort de automatische configuratie ingeschakeld te zijn (alsmede DHCP). Maar als ik dit doe geeft hij een verkeerd IP-adres.

Als ik handmatig de juiste adressen invoer (DHCP is dan uitgeschakeld) kan ik wel een Internetverbinding krijgen , maar uitsluitend met Webpagina's die beginnen met http:// en dan een Nummer zoals bij The Satellite Fun Board (of zoals bij het eendenforum; ook zo'n aanduiding Vs Bulletin, Of is dat toeval?)

Zijn er nog instellingen te wijzigen zodat ook de rest van het Internet weer bereikbaar is?

 
heb je bij je dhcp server instellingen de mogelijkheid om een vast ip-adres vast toe te wijzen aan een mac adres? geef dan het ip daar op wat je wil toewijzen aan je netwerkkaart. Als je in windows je netwerkkaart een vast ip-adres hebt gegeven moet dat natuurlijk hetzelfde zijn. Mijn ervaringen zijn echter dat je windows beter niet je kaart een ip-adres laat toewijzen, laat dit beter aan de DHCP server over. Je kunt DHCP gewoon aan laten staan.

Vermeld je merk/type modem ff, dan kan er denk ik gerichter gereageerd worden.

 
de gegevens waren wat summier. De situatie is als volgt;

Krijg ADSL via een richtantenne hier binnen naar m'n PC (Windows XP)

Een IPconfig geeft t volgende verhaal:

Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]

© Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\XxxxXxxx>ipconfig/all

Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: swiss-boc5dlc2j

Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:

Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend

IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee

WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Ethernet-adapter LAN-verbinding 14:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:

Beschrijving . . . . . . . . . . .:

Realtek RTL8139/810X Family PCI Fast Ethernet NIC

Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-02-44-41-E0-9B

DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja

Autom. configuratie ingeschakeld. : ja

Autoconfiguratie IP-adres . . . . : 192.168.0.24

Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0

Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.0.254

DNS-servers . . . . . . . . . . . : 217.8.99.34

217.8.99.35

Internet-Opties: LAN-verbindingen niets aangevinkt.

Alles werkte goed al enige weken.

Maar het huidige resultaat alleen Websites met http:// getallen geven een internet verbinding. ICQ werkt ook.

 
Ziet er uit alsof de DNS niet werkt.

Als je statisch gegevens gaat ingeven, moet je ook de DNS ip adressen ingeven, anders kun je inderdaad niet met url's maar alleen maar met ip adressen werken in je browser.

Ga even na wat de DNS ip adressen zijn. Overigens als het via DHCP moet gaan moet je alles automatisch binnenkrijgen inclusief de DNS adressen.

Als dat niet werkt dan lijkt me toch iets fout bij je provider c.q. degene van wie je de DHCP gegevens ontvangt en zou ik bij die eens aan de deur kloppen.

 
Dank voor het meedenken. Een spanningreset loste het probleem op.

Toch blijft het me fascineren dat die genoemde url's wel openden.

 
Nou, zo vreemd is dat niet, zoals ik al zei, alle url's zijn ook via ip adressen te bereiken.

Je DNS werkte niet dat is duidelijk, maar tcp/ip werkte wel en daarom dat je ze wel weer kon krijgen door de nummers in te toetsen, niets vreemds aan dus.

In elk geval fijn dat het probleem weer verholpen is.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan