Internet telefoneren.

S

SPJ

Naar aanleiding van een een artikel in de Computer Totaal van deze maand vraag ik me af of iemand ervaring heeft met het systeem dat de voicefinder gebruikt.

Het gaat hier dus om het systeem dat de kabel ( breedband ) gebruikt.

De test die ze laten zien , daar komt dit systeem zeer goed uit en als 't aan mij ligt zou ik KPN gister al links hebben laten liggen maar dan moet je wel een redelijk alternatief hebben vandaar dus de vraag.

m.vr.grt. SPJ......

 
Niemand die 't stukkie heeft gelezen ?? of die er iets van weet ??

jammer............... denk toch dat ik 't ga proberen....

laat jullie weten hoe dit af liep

m.vr.grt. SPJ..............

 
Ik ken voicefinder niet, doch een van onze gebruikers heeft wel een ander voicetelefoon dingens.

Alleen het programma kost geld en zo te zien werkt het goed. Ja ik geloof dat het ook geld gaat kosten als je dus naar een echte telefoon belt.

Indien je echter belt met iemand die ook dezelfde voice over ip software geinstalleerd heeft, dan is het gratis (kost je dus alleen de software).

Ik heb gezien dat hij e.e.a. gewoon aan een normaal telefoontoestel heeft aangesloten, dat toestel zit dan uiteraard wel alleen aan de pc aangesloten, maar op die manier kun je dus gewoon via een hoorn bellen en ben je niet aangewezen op een headset of hoofdtelefoon met microfoon ofzo.

Over andere voice software is me niets bekend maar als je een beetje fatsoenlijke lijn hebt (kabel of adsl) dan werkt het toch best wel nice.

 
Zal in 't kort ff uitleggen waar 't over gaat.

Je belt via internet en je krijgt een nieuw nummer of je neemt je oude nummer mee. kost 9,95 p/mnd.

je moet eenmalig de voicefinder aanschaffen 149,-.

er is 1 "maar" aan verbonden.

vooralsnog alleen te gebruiken als je via de kabel internet hebt, adsl kan wel maar dan is kpn weer goedkoper.

positief is datie als beste uit de test komt met een " zeer goed " predikaat en dus een bruikbaar alternatief tov kpn.

m.vr.grt. SPJ............

 
Als je het programmatje 'picophone' installeerd, wat geheel gratis is, dan kun je ook via internet bellen. :)

Helaas alleen naar degene die dat progje ook heeft geïnstalleerd, dus niet naar een KPN toestel ofzo.

Je ip-adres is je "telefoon nummer".

Maar dit is misschien een beetje offtopic...........

Oja, het leuke is dat je ook met meerdere tegelijk kunt bellen...

 
Leuke tip.

Heb em even overgehaald. bij download com

Heb binnenkort adsl dus dan kan er gratis gel*ld worden....

Moet je hiervoor extra poortjes openzetten op je firewall??

Hopelijk niet want dat geeft wormpjes en dergelijk weer een kans.

 
Ik ga het ook maar eens halen dan.

Ja ik denk wel dat het een poort gebruikt, maar misschien is het een standaard reeds open poort, anders zul je er toch eentje moeten openen, maar het is niet per definitie zo dat wormpjes dan weer een kans hebben.

Ligt er ook een beetje aan hoe je systeem verder nog beveiligd is (virusscanner bijv.) en of er uberhaupt nog wat anders dan datgene waar het programma om vraagt over die poort wordt aangenomen.

 
Ikzelf hoef er geen extra poorten voor open te zetten.

Wat wel een nadeel heeft van een router of firewall, is dat de verbinding niet in één keer lukt.

Soms moeten beide partijen elkaar direct na elkaar connecten om de (NAT) firewall een 'handje te helpen'.

De kwaliteit van het geluid valt mij in elkgeval reuze mee!

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan