Help ik snap er helemaal niets van !!!

A

ant27

Hai allemaal,

Ik heb een kleine grote vraag !!!!

Ik heb laatst een extreme gekocht en een triax schotel 78 cm en een canal kaartje.

Tot zover geen probleem, alles doet het (nadat we de schotel op de verkeerde sateliet hadden staan en maar een paar kanalen een goed ontvangst hadden, erachter waren gekomen dat de kaart lezer het niet deed en de extreme voor een nieuwe hadden omgeruild, dus uiteindelijk 3 dagen later).

Nou dacht ik ik ga even op internet kijken wat er allemaal mogelijk is en hoe dat allemaal in zijn werk gaat. Nou toen voelde ik mij echt wel heel erg dom want ik snap er gewoon niets van.

Iedereen heeft het over teta, penta, cam, 6in1, fun kaarten, gold kaarten, modules, magic modules,crypt's en ga zo maar door en ik kom er gewoon niet uit. Ik kan het nergens plaatsen omdat ik het gewoon niet snap.

Nu is mijn vraag:

Zijn er sites waar het heel erg duidelijk wordt uitgelegd of is er misschien iemand die het mij persoonlijk wil uitleggen. Ik kom uit lelystad en werk in hilversum.

Ik vind het ook een probleem om met domme vragen te komen wat ik heb op andere foroms gekeken of het wat duidelijker kan zijn maar daar zie ik zo vaak dat beginners worden afgekraakt met antwoorden zoals:

Deze vraag hoort hier niet thuis (en dan er niet bij vertellen waar die dan wel hoort te staat)

Oke ik zal voor de zoveelste keer het nog een keer uitleggen (en dan eigenlijk niets vertellen)

Ik begrijp dat mensen die er verstand van hebben af en toe moe van worden als beginners domme vragen stellen (vooral vragen die je via de zoek functie had kunnen vragen)

Sorry als mijn vraag verkeerd staat

Sorry als deze vraag al 1000 x gevraagd is.

Maar zou iemand mij verder willen helpen

 
Hoi Ant,

welkom op ons bord.

Als je Xtreem koopt kan er in het kaartslot maar 1 soort kaart (bv. een Canal+ kaart), wil je er meer soorten kaarten in gebruiken, dan moet je wat handelingen en wat extra spulletjes hebben.

Wat je nodig hebt en hoe je het moet doen vindt je goed uitgelegd hier: http://www.ucassupport.nl/Programmeren.htm.

De benodigde penta of tetra soft (welke je maar wilt) vindt je bij http://www.satnerds.com bij software en dan magic/ucas software.

Lees dat es rusig door en heb je dan vragen, kun je ze hier gerust stellen

 
heel erg bedankt Denktank!!!

ik zal het allemaal even heel goed gaan doornemen en mocht ik nog vragen hebben kom ik zeker op terug.

Groeten Ant

 
Daar ben ik weer met een vraagje !!!

Ik heb wat zitten lezen en als ik het goed begrijp en zoals denktank al aangegeven heeft moet ik de receiver software matig klaar maken voor het lezen van meerdere kaarten.

Toen ik de receiver ging halen waren er wat problemen met de kaart lezer en heb ik de mijne omgeruild voor een andere. Op deze machine staat tetra en nu vroeg ik mij af of mijn leverancier de extreme heeft aangeleverd als allcam. als dat zo is kan ik die stap dus overslaan.

Heb ik het een beetje begrepen of sla ik de plank volkomen mis.

 
Eh ja.

ALs je het klepje aan de voorkant opent, zie je twee dikke gleuven en één dunne gleuf.

In die dikke gleuven kun je een allcam stoppen.

Die zijn er in verschillende decodeersoorten: Irdeto, Seca, enfin noem maar op.

Voor elke decodeersoort heb je dus een aparte allcam nodig.

In zo'n allcam moet je dan je abonnementskaart stoppen.

Maar nu komt het leuke van de Xtreme.

In het dunne gleufje zit een ingebouwde allcam.

Die heet UCAS.

Dus heb je nog alleen nog maar een abonnementskaart (van bijv Canal+) nodig.

Of een andere, maar daar doen we hier niet aan. -lol-

Die UCAS draait op software.

Daar zijn d'r verschillende van.

Meest bekende zijn Tetra en Penta en de laatste bevindingen zijn (ook de mijne), dat Tetra wat stabieler is.

Welke jij d'r in hebt, kun je in het menu van de Xtreme zien

 
Als er nu tetra op je Xtreme staat, hoef je verder dus niks aan de machine meer te veranderen, heeft klaarblijkelijk je leverancier al gedaan;-)))). Nu kun je dus verschillende soorten kaarten gebruiken.

ff nog over het begrip allcam: Nono zaait nu een beetje verwarring. In je embedded kaartslot zit dus nu tetra, dat is een allcam.

In de dikke sloten (CI sloten) kunnen dus ook allcam's zoals een Magic module of een Joker CI, maar omdat de tetra ongeveer hetzelfde doet als deze CI's heb je die niet nodig.

 
Oké ik ben er weer met een vraagje, nadat ik terecht ben afgestraft in het bedelforum.

Tot op heden ben ik hier achter gekomen.

We hebben nodig:

Een programmer (is de masterCRD LCD in combinatie met master burner wat??)

Een kaartje (fun kaartje, 2,3,4,5,6 ????)

het nummer achter de kaart geeft aan hoe groot de externe eeprom is en de processor is bij alle kaarten dezelfde (amtel 90S8515)

Maar welke kaart gebruik je waarvoor en geeft het nummer aan hoeveel soorten coderingen de kaart aankan?

En dan heb ik nog iets nodig wat hex files heet maar daar mag geloof ik niet veel over verteld worden want dat zou illegaal zijn en daar doen wij brave burgers niet aan. zou iemand mij wel kunnen uitleggen wat een hex file precies inhoud zonder daarbij de wet te overtreden.

Maar zit ik nu in de goede richting: een programmer + software en een fun kaartje (alleen weet ik nog niet welke type)

Alvast bedankt

 
Nu krijgen we conflicten met de bordregels;-)

Diegenen die deze goede jongen verder willen helpen graag per PM of email.

Dis kijk je PM regelmatig na en zet je e-mail adres ff aan in je user cp, zodat ie onder je postings komt

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zal proberen binnen de regels te blijven.

Een funcard is een kaart met een dual processor, een 24c64 en een 90s8515.

Je kunt het vergelijken met een goldcard alleen heeft het weer een snellere processor etc.

De cijfers 2, 3, 4, 5 en 6 duiden alleen op de hoeveelheid geheugen. De fun 2 heeft 64kb de 3 heeft 128, de 4 heeft 256 etc.

Een hex file is een file die in hexadecimaal formaat is weggeschreven, over het algemeen worden deze in assembler geschreven (computertaal) en dan naar .hex gecompileerd.

In deze files kun je enorm veel informatie kwijt en je kunt ze voor diverse doeleinden gebruiken, zo ook voor emulatie van "legale" smartcards of delen daarvan.

Deze emulatie is illegaal.

Er kunnen momenteel 5 a 6 coderingen op deze kaarten en aan een fun 2 heb je momenteel nog genoeg maar de fun4 is al zo goedkoop dat het niet meer interessant is een fun2 te kopen.

Je zit dus wel in de goede richting, alleen mogen wij je hier geen verdere expliciete informatie over geven c.q. dieper op in gaan, dit is hoe de globale techniek werkt.

Je kunt eens op ons collega board http://www.duckfiles.org gaan vragen voor meer expliciete info of ook via daar eens gaan kijken naar de benodigde files.

Voor verdere vragen staan wij je ook graag te woord alleen moeten wij dus aan de regelmenten alhier denken of misschien dat iemand je per email zelfs al verderhelpt.

 
Oké weer heel erg bedankt voor jullie reactie's en ik hoop binnenkort een pm of een e-mail van iemand te ontvangen.

Mocht ik nog vragen hebben horen jullie het wel weer.

Bedankt:

Black tiger

Denktenk

 
Hallo Anton, wel ik loop nu tegen jouw (ondertussen geen) beginners problemen aan en loop dus ook vast. Wil je mij svp helpen. Ik woon in A'foort. Graag asap bericht en alvast bedankt (Extreme Hornet draaibaar)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan