Nokia 7650 als modem op win NT4

R

ruff rider

Ik wil m'n GSM (Nokia 7650) als modem gaan gebruiken op m'n laptop. Probleem in dat deze op WIN NT4 draait welke niet ondersteund wordt door de bijgeleverde soft van Nokia. Kent er iemand drivers of andere software waarmee dit wel mogelijk wordt?

Greetz

Ruff Rider

 
Dat is infrarood he? NT ondersteunt geen USB en volgens mij ook geen infrarood.

Dan zul je dus moeten overschakelen op windows 2000.

 
Inderdaad dit is infrarood. Bluetooth kan ook voor de telefoon maar niet voor NT4 omdat deze zoals je reeds aangaf geen USB ondersteund.

Overgaan naar Windows 2000 kan dan ook weer niet omdat dit een laptop van het bedrijf is.

Kan NT4 niet met een infrarood poort overweg? Als dit zo is, heb ik een groot probleem.

Greetz

ruff Rider

 
Zoek eens op NT4 en IRDA, waarschijnlijk kan NT4 niet met de infrarood van de laptop zelf overweg.

Een goedkope IRDA interface op de RS232 zou mogelijk wel onder NT4 kunnen werken.

Grtzz FranX

 
Als het een toshiba laptop is, kan er een andere oorzaak van je probleem zijn of worden.

Het schijnt namelijk dat toshiba in het kader van energie besparing (op zich wel okee met een lappie) de IR poort heel snel uit zet wanneer je die "te lang" niet gebruikt.

Hierdoor krijgt menig programmaatje ruzie met zo'n toshiba.

Je kunt herkennen of dit je probleem is doordat in eerste instantie het verbinden wel lukt, maar na een tijdje ineens niet meer werkt.

Ga je dan de verbinding opnieuw opbouwen, dan gaat het weer van voor af aan.

 
Het gaat hier om een IBM Thinkpad T21.

Ik volg nu de tip van FranX. Er zijn blijkbaar wel drivers die het mogelijk maken om de infrarood poort te gebruiken met NT4 maar een pasklare oplossing heb ik nog niet gevonden.

Greetz

Ruff Rider

 
Nou ik hoop dat het je lukt, NT4 is echt lastig met dat soort fratsen.

Je moet dus echt geluk hebben dat iemand een driver ontwikkeld heeft die de betreffende infraroodpoort voor die laptop aanspreekt.

 
Nee hoor NT4 is helemaal niet! lastig...:biggrin:

Het enige wat NT wil is alles zelf! besturen (zoals een OS dat ook hoort te doen) directe poort besturing door een programma is dan niet mogelijk.

Goed!!!! geschreven drivers voor w98 werken ook onder NT4, maar vaak gaat de fabrikant op zijn eigen houtje aan de gang, en dan vertikt NT het...:)

Zo draait NT4 hier als WEB en WAP server, FTP server een HTML email server (Vpop3 errug goed) eigen chatclient (ook HTML based) en daar bovenop is het ook nogeens mijn PDC van mijn lokale netwerk (met DHCP) en proxyserver.

En dat allemaal op een P1 233Mhz/96Mb....

Grtzz FranX

 
Ja ik bedoelde met "lastig" dat hij standaard geen dingen als infrarood en USB ondersteunt en dat is wel eens vervelend.

Net omdat je dan afhankelijk bent van goed geschreven drivers en net dat "goed" wil nog wel eens te wensen overlaten.

 
Ik ben het toch wel met BT eens dat hij knap lastig is. Heb gisteren een programmetje geïnstaleerd (quick beam) waarbij de computer reeds de telefoon zag. Maar vandaag zonder iets te veranderen krijg ik het niet meer aan de praat.

De zoektocht gaat verder.

Greetz

Ruff Rider

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan