wat nou snel internetten....

O

opeltje

Bron: De Telegraaf

04-09-2003; AMSTERDAM - Het moederbedrijf van internetprovider @HOME, Essent Kabelcom, start een onderzoek naar de mogelijkheden om de snelheid van breedbandinternet drastisch op te voeren. In eerste instantie vijf keer zo snel om later uit te groeien naar nog veel hogere snelheden.

De kabelmaatschappij heeft hiervoor een samenwerkingsovereenkomst gesloten met het Finse bedrijf Teleste. Dit maakte Essent Kabelcom-directeur Bernard Dijkhuizen vandaag bekend.

Technici van beide bedrijven staan aan de wieg van de nieuwe techniek die 'ethernet via de kabel' heet. Hiermee kunnen via het gewone kabelnetwerk snelheden van meer dan 10MB per seconde, later 50MB en uiteindelijk zelfs 100MB per seconde kunnen worden gehaald. Zowel in download- als in uploadsnelheid. Ter vergelijking: de huidige @HOME-breedbandsnelheden liggen rond 2MB per seconde.

Het voordeel van ethernet via de kabel is dat modems overbodig worden. De computer kan rechtstreeks worden aangesloten op het netwerk van Essent Kabelcom. Ander voordeel is dat deze nieuwe techniek met dergelijke snelheden vele malen goedkoper is in aanleg dan een totaal nieuw glasvezelnetwerk.

Essent Kabelcom zal begin volgend jaar starten met de introductie van deze superbreedbandverbinding. Na een grootschalige proef zal een evaluatie plaatsvinden waarna duidelijk wordt op welke wijze ethernet via de kabel in het Essent Kabelcomgebied wordt geïmplementeerd.

laat maar komen........alleen niet te duur aub...(wij zijn zunnig)

groeten opeltje

 
Anders wij wel!! (lees 'ik')

Hmm, da's ff niet verkeerd!!

Maar het zal wel uitgemolken worden vrees ik.

Feit is wel dat die zielige verbindingkjes, die we nu hebben, binnen een aantal jaren verdwijnen, en zo voor het zelfde geld 10MB en meer hebben!

Dan word het online streaming echt interessant!!

Ik zie de toekomst zeer positief!

ojee, de telegraaf...nu maar hopen dat het bericht echt is...

 
Het bericht is echt, staat ook op webwereld. Maar de verwachtingen zijn dat dit voor het interne @home netwerk wordt en dat naar buiten toe flink geknepen gaat worden net zoals in Zweden.

Maarja als je dan 8mbit hebt blijft het toch nog heel erg leuk.

Ander probleem is de vraag wat @home denkt te gaan doen met de huidige limieten die ze voor ogen hebben.

Als je een aantal films of games download kan het al vlug gaan gebeuren dat ze gaan lopen zeuren.

Met een hogere snelheid krijg je ook veel sneller iets binnen dus kun je ook meer downloaden.

Ze zouden er beter aan doen om de upstream te verhogen en servers toe te gaan staan zodat de concurrentie met adsl beter kan worden.

 
Afijn: het is duidelijk dat binnenkort een apart kabelnet zoals we dat nu kennen volledig achterhaald is. Ik heb zelf al meer dan tien jaar geen kabel (altijd schotel) en ik gebruik nu al mijn adsl als kabelnet Want wat is er gemakkelijker om radiozenders die niet op de schotel zitten (Sudio Brussel, Radio Donna om er 2 te noemen) draadloos via je PC binnen te halen. En niet te vergeten: via de site uitzending gemist kun je van allerlei TV programmaś ook via adsl opnieuw bekijken. Nu is dat nog niet optimaal (hoewel zeer goed te doen) maar bij verbindingen van een paar megabyte per seconde zie je het verschil met gewone TV natuurlijk niet meer.

The future is bright without cable ...

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan