Outlook backuppen?

M

Matrix

Een kennis van mij gebruikt MS outlook om mailtjes te ontvangen en te versturen, nu moet ik zijn pc formatteren (win98), maar ik wil graag zijn instellingen en mailtjes dan weer terugzetten.

Hoe moet ik dit doen? Ik heb gekeken in de outlook directory, maar daar staan de mailtjes en attachments niet in. Zelf gebruik ik een ander mailprogramma, dus ik weet niet hoe dit moet in Outlook.

Matrix

 
Ga eens op zoek (Google) naar een goed backup prg.

Ik zelf gebruik "Genie Backup Manager" en deze voldoet mij uitstekend..

 
dat backuppen is geen prob

ga naar de map windows dan de map aplication data

dan de map identities dan de map microsoft en dan de map outlook en als het goed is vind je hier allemaal dbx bestanden

en dat is je mail

ik kopieer altijd de map microsoft en na de herinstallatie plaats ik die dan weer terug

op die manier heb je alle mailtjes nog

het adres boek doe ik weer anders

open outlook open het adres boek markeer alle adressen en sla ze dan op

dan kun je later de adressen die het betand v card hebben gekregen weer een voor een toevoegen

hoe je het acount moet opslaan weet ik niet dat doe ik altijd gewoon opnieuw instellen dus wachtwoord en zo

dat opslaan moet je wel op cd doen of op een tweede partitie

anders past het niet

suc 6 herbies

ps dit is bij win 98 maar xp is ongeveer hetzelfde

mischien iets meer zoeken vooral als ermeerder gebruikers zijn ingesteld dus goed opletten

 
Met outlook kun je maar 1 gebruiker instellen. Meerdere gebruikers kan alleen met Outlook Express.

Je kunt ook nog zoeken naar .pbx bestanden (postbus bestanden dus emails) bij outlook expres en naar het .wab bestand, dat is namelijk je adresbook (windows adress book) van de email.

 
In Outlook kan je ook meerder gebruikers instellen. Dit gaat alleen niet via het programma, maar via "Postbox" of zo iets in het configuratiescherm. Ik heb het nu niet geinstalleerd, dus kan de juiste naam niet nazien.

 
Bedankt voor de reply's! Ik ga het proberen, ik weet nu op welke bestanden ik moet zoeken.

Matrix

 
Originally posted by Black Tiger Met outlook kun je maar 1 gebruiker instellen. Meerdere gebruikers kan alleen met Outlook Express.


Je kunt ook nog zoeken naar .pbx bestanden (postbus bestanden dus emails) bij outlook expres en naar het .wab bestand, dat is namelijk je adresbook (windows adress book) van de email.
In outlook zelf kun je zoveel gebruikers instellen als je maar wilt...

Sowieso vanaf 2000 en Outlook XP kan het zelfs met pop3 & imap4...

Outlook is eigenlijk wel bedoeld voor i.s.m. Exchange... da's waar... maar daar kun je ook "postbussen" toevoegen...

Ikzelf heb 23 Exchange Mailboxen, 7 POP3 e-mail accounts en 2 IMAP4 accounts in mijn Outlook XP....

Voordeel van Outlook XP is dat ie met POP3 tijdens mail ophalen naar ALLE pop3 servers een connectie maakt... supersnel... niet meer 1 voor 1 zoals vroeger bij Outlook 2000 en nog steeds bij Outlook Express...

Ik kan het wel eens laten zien als je wilt...

Je moet wel bij de install kiezen voor Corporate... niet Internet Only....

Mzzls!

HAWKEYE

 
Nou ik ging nog even uit van Outlook van voor XP en 2000, dus nog van uit het Office 97 pakket.

Nja, exchange, nooit geprobeerd, maar is wel een omweg, in OE zit het gewoon bij extra->accounts en voeg er dan maar zoveel als je wilt doe.

Maar ik wil het best eens zien hoe het precies met in OE van Office 97 en dan wel van de gewone office 97 professional editie, niet een speciale of corporate editie ofzo.

Dat exchange verhaal heb ik nooit zo echt bekeken en het is leuk daar ook weer eens wat van te leren.

Temeer omdat er toch wel wat mensen met Outlook werken en het is inderdaad sneller werken als van de meerdere accounts tegelijk de servers benadert worden, OE is wat dat betreft nog ouderwets.

Ik meen me te herinneren dat Eudora en Pegasus ook al langer tegelijkertijd op halen maar weet het niet meer zeker.

 
KLopt, dacht dat Eudora dat ook al langer deed.. Maar ja..nu doet eindelijk Outlook XP het ook.. grappige is dat OE het nog niet doet...

Exchange heeft echt kicks mogelijkheden qua team/groep samenwerking... plannen etc...

Naja... Als je wilt kan ik je wel eens laten zien wat Exchange allemaal kan...

HAWKEYE

 
Is het backup maken nog gelukt ?????

 
Wil ik wel zien Hawk, maar kan dat zo of moet ik dan een exchange server gaan installeren? Want in dat laatste heb ik namelijk geen zin gezien mijn linux hobby.:)

 
Als je Exchange wilt gaan gebruiken dien je een Exchange server te installeren...

De 5.5 draait op Nt4 en Win2000 Server. De 2000 het liefste op Win 2000 server...

En Exchange2003 draait eigenlijk alleen op Win2003 server... Kan ook op WIn2000 server met Active Dir en wat patches, maar wordt niet ondersteund en vanalles werkt niet.

Exchange moet je alleen gebruiken als je groupware wilt doen... Niet puur voor e-mail server... zijn er genoeg gratis die dat beter kunnen.... groupware... is op kantoor wel handig...

Je kunt bij mij op kantoor komen kijken... Kan ik je de mogelijkheden laten zien... Ik gebruik misschien 25% van de mogelijkheden... maar toch handig...

HAWKEYE

 
Allen bedankt voor de reacties, ik weet nu hoe het ongeveer moet met outlook. (Ik gebruik zelf eudora, erg makkelijk, gewoon de install directory backuppen en je hebt alle mail incl. instellingen)

@NvBgm, ik zou het dit afgelopen zaterdag proberen, maar..... ze hadden de pc vast laten lopen, dus heb een ghost terug gezet (maar die was helaas gemaakt voordat outlook geinstalleerd was), ik heb nu alle instellingen weer terug gezet en opnieuw een ghost gemaakt.

Matrix

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan