Nokia 6210 valt spontaan uit.....

S

Sat69

Ik vermoed dat het ook hier om de software gaat.

Kan ik hem zelf flashen, ik heb een kabeltje naar de compoort van de pc.

Waar vind ik de juiste tools en flashfiles?

 
vooral een 6210 valt uit door slechte contacten met de accu.

andere software is geen optie meestal..

 
Ik had het ook met mijn 6210. En volgens Belcompany kwam het door de software. Maar uiteindelijk bleek het inderdaad aan de accu te liggen (geen contact).

Toen heb ik iets tussen de batterij en de telefoon geplaats (gewoon opgevouwen papiertje) waardoor de accu wel contact maakte. Daarna heb ik geen last meer gehad van het uitvallen van de telefoon.

 
Klopt, dat moet ik ook eens gaan doen.

Ik heb hier ook een 6210 en vind het een heel fijn apparaatje, maar soms valt ie inderdaad spontaan uit.

En Remco, daarmee bedoelen we dus dat hij helemaal uit gaat.

Maar hoe heb je dat precies gedaan met dat papiertje? Er zit in de 6210 namelijk geen losse accu zoals bijv. bij de 3310, als je het klepje van de 6210 af haalt dan heb je de accu al in je hand, want die zit aan het klepje vast, waar komt dat papiertje dan precies te zitten?

 
Ik heb het papiertje gewoon ongeveer in het midden neergelegd. En dan de accu er weer opschuiven. Door het papiertje zit de accu meteen veel vaster op de telefoon.

Het klinkt allemaal wat primitief, maar het hielp bij mij.

 
Primitief is geen probleem, deze tip hebben we op de toenmalige Libertel (nu vodafone) helpdesk ook gegeven aan mensen met een bepaald type toestel met accu zoals in de 32xx en 33xx nokia serie, toen was het geloof ik een Panasonic of Siemens met dat soort problemen.

Het belangrijkste is dat het werkt.:)

Omdat echter in dit toestel, net als in bepaalde vroegere Motorola's de accu in de achterklep zat, dacht ik dat het niet zou werken omdat je dan in feite de klep optilt en daarmee dus de contacten ook van elkaar zou afhalen door het tileffekt.

Maar ik ga het eens proberen want het klemt wel, en als je dan iets uit het midden onder een papiertje legt tilt ie daar wel maar omdat ie vast zit wordt ie dan boven bij de contacten harder tegen elkaar gedrukt theoretisch gezien. En daar had ik eigenlijk helemaal niet aan gedacht maar als het bij jou werkt moet het bij mij dus ook werken.:)

Dus we gaan aan de slag met ons papiertje.

Zo zie je maar weer dat oplossingen niet altijd moeilijk of modern hoeven te zijn.:biggrin:

 
Wat goed helpt is een klein stukje display tape dat je krijgt bij die goedkope immitatie frontjes te plakken achter op je toestel 1 cm onder de batterij lipjes.

Bij een zaak waar ze die frontjes verkopen hebben ze meestal wel iets over.

 
Toen ik een 6210 had deed ik dat ook... werkte bij mij voor 2 jaar.. Ik had een papiertje dubbelgevouwen en tussen de accu en de SIM geplaatst... nooit meer problemen... (totdat ie helemaal stuk ging :) )

HAWKEYE

 
ach jongens ,,,,, wat heeft het voor zin....

sat69 heeft toch geen interesse,.....

zijn we wel gewend van em..

hij zal em al wel verpatst hebben :biggrin:

 
Nou, heeft toch wel zin xgabox, ik ben er namelijk mee geholpen.:)

 
nee fout!

jij was... er al mee geholpen. :)

ik benadrukte hier even de ontdankbaarheid bij herhaling door sat69.

 
Nja ik heb hem hier inderdaad niet meer teruggezien da's wel jammer inderdaad voor al de mensen die hulp aanboden.

Even iets laten weten is toch wel het minste lijkt me.

Daar heb je gelijk in.

 
Ik zie dat Tiger er blij mee is.... :)

Doet me nog meer vreugde brengen....

Is inderdaad jammer... dank je is tegenwoordig schijnbaar moeilijk...

Dank jullie 2 dat ik heb kunnen lezen dat het toch niet voor niets was ;)

HAWKEYE

 
LoL:biggrin:

Was je anders gestorven box? :)

Ik ben ook een dankbaar mens, zo dankbaar dat als iemand in mijn buurt is morgenavond ze gratis een stukje vlaai met een kop koffie kunnen krijgen.:biggrin:

 
Hehehe... damn... te laat... auto staat al in de garage en zit in de kamerjas... ;)

Nog ff wat dingetjes regelen van hier uit...

Als ik het eerder wist was ik ff langsgekomen... vlaai en koffie... eerste levensbehoefte...

HAWKEYE

 
ehmm vlaai.....

die heb je hier alleen vd koeien....

wij eten hier hunebed soezen.. :biggrin:

 
@Hawk, aangezien ik het bericht op dinsdagavond schreef, ga ik dus woensdagavond vieren, dus nog tijd genoeg om de auto weer uit de garage te halen.:)

Maar het is me bekend hoe druk het momenteel moet zijn, dus check maar even als je tijd hebt woensdagavond, bent altijd welkom. En ik bewaar wel wat vlaai voor je.

Mocht het niet lukken dan spreken we gewoon binnenkort weer eens af, moesten we toch al doen dus komt wel goed.:)

 
Het is me niet gelukt Tiger...

Ik zal je een emailtje doorsturen... komende 2-3 weken lukt me ook niet.. misschien na 1-2 weken tussendoor op een avond...

Groeten,

HAWKEYE

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan