Kabel snelheid

B

batyko

Wie weet waar en hoe de verschillende snelheden gedempt worden??

 
De vraag is natuurlijk een beetje onduidelijk, het gaat over de verschillende internet snelheden.

Have Fun

 
Ik snap niet precies hoe je bedoelt, bedoel je het cappen van de uploadsnelheid of de verdeling van de downloadsnelheid en wat oorzaken ervan kunnen zijn dat die langzamer wordt?

 
Je kunt bijvoorbeeld bij Essent kiezen uit 3 abonementen

Abonemet 1=2560 kbit/s

Abonemet 2= 312 kbit/s

Abonemet 3= 64 kbit/s

Hoe worden deze verschillende snelheden doorgegeven of geknepen. enkele kennisen van mij zijn overgegaan op een goedkoper(dus langzamer) abonement, de een kreeg wel een ander modem, maar de andere kon gewoon zijn modem houden.

zit de demping dan in het kastje op straat, in de centrale, of is het ergens softwarematig geregeld??

Have Fun

 
Oh op die manier, dat wordt over het algemeen geknepen op de servers bij Essent.

In het kastje zijn daar ook mogelijkheden voor maar die worden meestal niet benut.

 
na mijn weten wordt het in je modem afgeknepen. als ik met mijn inlog op mijn broertjes (basis abbo ) modem inlog behoudt ik zijn snelheid. neem ik mijn modem mee naar zijn huis heb ik mijn breedband snelheid... overigens heeft elke modem een uniek mac adres....die wellicht ook afgeknepen kunnen worden op de servers...

groeten opeltje

 
Laatst bewerkt:
Ja en het kan goed zijn dat het op macadres gebruikt.

Maarja, ik weet niet of het in alle regio's zo is.

Hier is het bijv. zo dat iemand een langzaam abo had bij @home, maar die hebben ze waarschijnlijk op de verkeerde server overgezet want die heeft toch de hele tijd nog de snelle verbinding van een snel abo.:)

Het kan technisch misschien ook in het modem gecapped worden maar ik dacht dat ze alleen in het modem de uploadsnelheid afknepen. Maarja ik kan het ook mis hebben hoor, da's het probleem als je het op meerdere manieren kunt doen, zoek dan maar es uit welke manier ze gebruiken.

Ik dacht alleen maar uploadcap, omdat ze de modems in een doos in de auto hebben liggen en willekeurig gewoon ergens aansluiten, dan bellen ze het serienr. en macadres door zodat je je ip krijgt.

Als je dan het modem zou moeten "ombouwen" zodat de download gecapped is dan zou je dat aan het modem toch eigenlijk moeten kunnen zien want dat configgen duurt effe en is een modemreset voor nodig als ik me niet vergis.

Maarja, misschien horen we het nog wel eens precies van een Essent medewerker, ben er nu wel nieuwsgierig naar geworden.:)

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat mij namelijk hier in tederland opviel is dat in de doe het zelfpakketen verschillende modems zitten, maar op de doos is niet te zien welk modem er in zit. ik heb mij ondertussen laten vertellen dat op het moment dat je "aangesloten" wordt, er eerst software naar je modem gestuurd wordt.(zou dit uit te lezen zijn)

Ook ik heb een aantal kennisen die zijn overgegaan naar een goedkoper abbo, maar er zit er een bij die nog steeds (2maand)

op volle snelheid racet.

have fun

 
Mooi, weten we dat ook weer, is toch interessante info. Thanks!:)

 
bij de motorola modems wordt zeker het mac adres gebruikt....hoe het met de com21 modems zit weet ik niet echt...

ook is het zo dat men de motorola modems op afstand kunnen resetten. (http://192.168.100.1 om dit via je eigen netwerk te kunnen doen voor de liefhebbers..) dit zit in de configuratie van de modem. ook de providers kunnen hier in komen zegt men.

als ik kijk naar de software versie in de modem zal dit dus anders kunnen zijn. op deze manier kunnen ze je afknijpen...denk ik. wie heeft er @home en heeft geen breedband maar basis of budget en zou dit eens willen bekijken?? dit staat hier in breedband: http://192.168.100.1/mainhelp.html

Software Version: SB4200E-0.4.4.2-SCM01-NOSH

Hardware Version: 3

MIB Version: II

GUI Version: 1.0

VxWorks Version: 5.3

groeten opeltje

 
Laatst bewerkt:
Het wordt zowel bij com 21 als bij de motorola modems op de cmts geknepen,zodra een modem zich aanmeldt weet de cmts aan de hand van het mac adres van de modem waar deze hoort en wat de snelheid moet zijn.Volgens mij werkt het zo

Groeten Italone

 
Als dat zo is dan zou je een mac adres van een modem dat een hogere snelheid heeft in de router kunen zetten en racen maar.

Ik denk dat het niet zo gemakkelijk is dat er alleen naar het mac adres wordt gekeken.

 
Ik denk dat dit bij @home niet zal lukken omdat je altijd met het @home modem zit, dus het maakt niet uit welk macadres de router gebruikt.

Dat zou net hetzelfde zijn als dat je geen router gebruikte en je zou een andere netwerkkaart in je pc zetten dan heb je ook een ander macadres.

Het macadres van de router word altijd gezien door @home.

 
Het MAC address wordt gebruikt... Is voor hen ook het enige waar ze relatief makkelijk onderscheid mee kunnen maken.

Abo wordt gekoppeld aan MAC-address...

Tiger heeft gelijk qua router... MAC-address van modem word genomen. Niet van je NIC van de router.

Mzzls,

HAWKEYE

 
software veranderd inderdaad niet....ben net overgegaan op basis..

groeten opeltje

 
Ik vind @home breedband niet slecht :

Resultaten van http://www.speedtest.nl

(Overgenomen op Sat Oct 18 2003 om 20:09:14 UTC+0200)

Download : 533.5 KByte/sec

Upload : 13.8 KByte/sec

Connection : 676.0 Conn/min

Ping test Nederland : 18.0 ms

En schijnbaar vanavond druk... normaal altijd 600-700. De upload mogen voor mij iets aan doen.. de rest heb ik niet te klagen over.

HAWKEYE

 
Download

856.0 KByte/sec

Upload

51.2 KByte/sec

Connection

811.0 Conn/min

bbned :biggrin:

is wel ietsjes duurder dan kabel internet.

 
Tja Hawk, hoe het komt snap ik ook niet maar jij hebt altijd al van die fijna afzonderlijke snelheden gehaald.:)

Is dus bijzonder boffen.

Inmiddels hoor ik de Duitser ook al klagen en worden die zeer mooie snelheden zoals jij die haalt steeds zeldzamer.

Als ik die hier gehad had, dan was ik waarschijnlijk ook niet op adsl overgestapt, maar ik kwam helaas ook niet boven de 350 uit, jah... zeldzaam eens op 450 en dat was het dan, maar dat was dan ook zeldzaam en al helemaal niet op de drukke uren.

Wie weet.... misschien heb jij wel een modem wat niet reageert op de aanpassingen die ze sturen en zo lekker snel gebleven bent, of zoiets... zou het zo niet weten, maar is wel prettig natuurlijk.

 
Zou best wel eens kunnen Tiger... Bij mijn zus gaat stukken trager.. heeft een ander modem...

Heeft ook kabel opnieuw moeten laten aansluiten, ikke niet.

Gewoon ingeprikt. En je weet het.. Ze woont heel ver naast me ;)

Kijk nu :

Resultaten van http://www.speedtest.nl

(Overgenomen op Mon Oct 20 2003 om 00:22:45 UTC+0200)

Download : 625.4 KByte/sec

Upload : 16.5 KByte/sec

Connection : 750.0 Conn/min

Ping test Nederland : 16.0 ms

Is rustiger.... Ik haal helaas ook geen 700-730 meer... maar niet slecht voor een kabelabonnementje...

Ik klaag niet ;)

HAWKEYE

Originally posted by Black Tiger Tja Hawk, hoe het komt snap ik ook niet maar jij hebt altijd al van die fijna afzonderlijke snelheden gehaald.:)


Is dus bijzonder boffen.


 


Inmiddels hoor ik de Duitser ook al klagen en worden die zeer mooie snelheden zoals jij die haalt steeds zeldzamer.



Als ik die hier gehad had, dan was ik waarschijnlijk ook niet op adsl overgestapt, maar ik kwam helaas ook niet boven de 350 uit, jah... zeldzaam eens op 450 en dat was het dan, maar dat was dan ook zeldzaam en al helemaal niet op de drukke uren.


 


Wie weet.... misschien heb jij wel een modem wat niet reageert op de aanpassingen die ze sturen en zo lekker snel gebleven bent, of zoiets... zou het zo niet weten, maar is wel prettig natuurlijk.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan