Galaxis sat 500 ird

Y

Yokodrama

De Galaxis heeft geen digitaal ontvangst signaal meer. Ik ben nu opzoek naar een print lay-out met natuurlijk een componenten lijst van Galaxis SAT 500 IRD moederbord rev. nr. 2.6. Wie kan mij helpen bijvoorbaad al hartelijke dank. Of is er iemand die deze problemen herkend

 
Kijk eerst met de scoop of het 31 Khz singaal op de antenne ingang staat. Zo niet dan moet je een modificatie toevoegen welke hier en daar wel op inet te vinden is.

 
31 kHz? Moet dat niet 22 zijn?

D'r was ooit iets met een weerstandje met die galaxis.. Maar dan kreeg je geloof ik een code dus dat zal het niet wezen.

 
meestal fikte het 22KHz spulletje eruit.

waren smd torretjes met code x2 als ik het goed herinner, en weerstandje die erbij zit ook. ff goed nameten, schema/layout heb ik helaas niet.

meestal vind je neus ze wel :biggrin: suc6

 
Met het front naar voren aan de linkerkant zitten net rechts voor de tuner twee smd transistoren (ik weet ff de pos. nrs. niet daar ik hier geen galaxis heb liggen) vervang die twee inclusief de weerstand en de 22kHz zou weer naar behoren moeten werken.

 
kheb ooit een galaxis gehad die geen 22khz meer schakelde.

had toe wel ontvangst,maar alleen op de lage band (geloof ik).

heb toen van trust een schema gehad met hoe te werken om de 22khz weer te repareren.

heb van deweek het schema (als bijlage) op het andere sat board

geplaatst.

kijk maar eens bij "overige digitale recivers"

daar is ook iemand (matchless) bezig zij galaxis weer tot leven te brengen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan