google

W

willywuyts

IK snap er de ballen van.

als ik de zoekmachine google wil gebruiken, kom ik steeds op een pagina van c-panel "there is no website configured at this adress" terwijl ik op andere pc's zonder problemen op de side kom?????

er er een pc hero die me kan briefen over deze absurde situatie? of heb ik weer te veel aan de weed gezeten?

 
Hehe, je hebt een viezigheidje via internet opgelopen.

Doe maar een windowsupdate en reset je brouwser-settings maar even.

Oja, het belangrijkste:

Er staat op je windowsdirectory een mapje met 'hosts' die je wellicht even moet aanpassen.

Je kan hem wissen (heb ik ook gedaan) maar het is netter om alle verwijzingen in die map te verwijderen.

Succes!

 
wel wel, en ik die mijn virusscanners zo up to date hou, en wegblijf van de sexsites :)

heb cookies en temp verwijderd,

in windows directory niks verdachts zien staan,

een verwijdertool die ik ergens vond bij norton opgepikt,

en die vond ook al niks,

hopelijk verspreid dit beestje niet al mijn bankreknrummers....

ga nog effe verder zoeken, maar goeie tips zijn welkom.

 
Mijn bankrekening nummer mag wel verspreid worden hoor.

Dat vooral iedereen weet waar ie heen moet storten.

:biggrin:

 
@Willy, dit zijn grappen die veroorzaakt worden door diverse spyware zaken, daarvoor hoef je nog niet eens een sexsite ofzo bezocht te hebben.

Het beste kun je er even Spybot Search & Destroy op loslaten of anders Adaware als je die hebt.

Dan ben je zo van het probleem af.

 
Thnx BT ik wist dat je hier je zegje wel over zou hebben.

idd spybot geupdated en adaware geinstalleerd met nieuwste update, een hooop shit gevonden, ook redirects voor google.

een mens heeft geen idee wat er allemaal voor junk in zijn pc zit, maar helaas nog steeds geen goooooooogle.

ik geef het op voor vandaag, morgen nog es kijken.

tips blijven welkom

 
Nja, zegje... ik doe mijn best om te helpen he.:)

In 99% van de gevallen ligt het echt aan spyware dit soort grappen.

Overigens ben ik wel nog even op zoek gegaan naar dat c-panel, het blijkt een web-based account management tool te zijn.

Beetje vreemd dus.

Het verschil zit hem in 1 pc. Weet je misschien of daar iets een beetje anders staat met betrekking tot de netwerksettings en dan met name de DNS gegevens vergeleken met die andere pc's?

Eventueel kun je in de registry eens een zoektocht doen naar c-panel en eens zien waar je uit komt.

Verder heb ik op dit moment niets verder kunnen vinden over de betreffende foutmelding en eventuele oorzaken, anders dan dat de pagina inderdaad niet zou bestaan of een typefout gemaakt zou zijn, maar dat lijkt me weer sterk dat dit de oorzaak zou zijn.

 
Gewoon zoeken via de Windows-search naar hosts. Staat in je Windows\system32\driver\etc-dir :)

lees dit artikel:

---------------------------------------------------------------------------------

Trojaans paard Qhosts binnen via bekend IE-lek!

Vrijdag, 3 oktober 2003 - Hackers hebben een manier gevonden om via een nog niet gepatcht lek in Internet Explorer een Trojaans paard genaamd Qhosts-1 binnen te loodsen.

Diverse beveiligingsbedrijven waarschuwen voor Qhosts-1, een programmaatje dat als het eenmaal op een pc is geïnstalleerd, een hacker de macht geeft om alle opdrachten op die pc op afstand uit te voeren.

Daarvoor maken hackers gebruik van een bepaalde html-pagina waarbij een popup-venster verschijnt. Als het venster bekeken wordt, wordt automatisch het Trojaans paard (het bestand Aolfix.exe) geïnstalleerd.

De banner blijkt geïnstalleerd te zijn op de server van hostingprovider FortuneCity.com. Qhosts-1 verandert de dns-gegevens in de pc zodat de gebruiker naar andere websites wordt geleid als hij bijvoorbeeld http://www.google.com intikt. De dns-servers waarvan het Trojaans paard gebruikmaakt, blijken te staan bij Everyone's Internet in Texas.

Qhosts-1 maakt gebruik van het zogeheten ObjectData-lek in alle Windows-versies met Internet Explorer 5.0, 5.5 en 6.0. Op 20 augustus bracht Microsoft hiervoor al een patch uit, maar deze bleek niet te werken.

Volgens Network Associates (NAI) vormt Qhosts-1 geen grote bedreiging omdat zichzelf het niet, zoals een virus of worm, verspreidt naar andere computers. Nadat diverse beveiligingsbedrijven melding maakten van Qhosts-1, hebben FortuneCity en Everyone's Internet de servers waar de banner op draaide, offline gehaald.

Een woordvoerder van Microsoft raadt Windows-gebruikers aan om de laatste Windows-updates te installeren en het beveiligingsniveau in Internet Explorer aan te passen zodat het programma een waarschuwing geeft als er een verdacht programma wordt gestart.

------------------------------------------------------------------------------

Tijdens het surfen is er spyware/adware meegkomen die je hostfile heeft aangepakt. Als je de hostfile opent zul je ook trouwens zien dat er mogelijk meer sites zijn geblokt!

 
bedankt jongens, ik ga dit eens allemaal uitpluizen.

lijkt toch een hardnekkig beestje te zijn, heb al vanalles geprobeerd, maar blijft opduiken.

geduld is een schone zaak.

een zware hamer echter, doet ook al wel eens wonderen.

 
ik heb hem!!!! de bastard zat in verschillende host files daarom bleef hij opduiken.

GOOOOOOGLE is back!!!!

let the search begin.

thanks a million guys.

 
Kom maar op met dat miljoen dan!!

:biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin:

 
Oef, ik ga er tegenwoordig toch eigenlijk wel van uit dat iedereen weet dat ie alle fixes en patches van windowsupdate draaien moet he.:)

 
nee hoor echt op mijn eerste communiezieltje,

ik doe hier niets anders dan patches en updates ophalen, het is mijn levenswerk :)

( en ook een beetje sat tv kijken)

hoe dit erdoor geslipt is is mij een raadsel.

ik dacht ergens te hebben gelezen dat een van de recente patches van windows niet hielp. dus dan kan het misschien tussen de twee laatste patches door gewurmd zijn.

 
Dat zou inderdaad kunnen want de tweede patch is van oktober, die heb ik toevallig vannacht ook pas binnengehaald.

Bleken er trouwens 2 te zijn, eentje voor IE en weer eens eentje voor Media Player.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan