toekomst nokia 9500

A

alf

is er nog een bruikbare toekomst weggelegd voor de mediamaster 9500.denk er over hem in de verkoop te doen,slim of niet ???,net als mijn hyundai 1000 ir

groeten alf

 
wrom.....?

ding doet het toch prima?

met een beetje vernuft hou je em net zo lang aan de praat als een merk van de "nieuwe lichting".(zoniet langer..)

sterker nog, ik heb bv de 9600s weer voor de dag gehaald, toch wel een genot als je ziet hoe moeiteloos ie met alles overweg kan.

een hoeindoei verkopen, daar hoef ik niet lang over na te denken.

een Nokia daarentegen gaat NOOIT meer weg.

simpel voorbeeldje, wijzigd er iets bij eoa provider, kan je met de nokia nagenoeg alles uit je Box lezen wat er gewijzigd is,

probeer dat maar es met een "nieuwe ontvanger,

ik zou em absoluut houden dus. :biggrin:

 
Als er bij mij een vette steekvlam zou uitkomen, dan zal ie met eerbied ten graven gedragen worden.

Het testament zegt dat ie dan een mooi plaatsje in de kamer krijgt, in zn eigen vitrine.

Hij gaat er NOOIT meer uit, al wou ie het graag.

 
Als ik me'n 9200 de deur uit doe gaat de tv mee.

Is altijd nog 1 van de (zoniet de beste) feedhunter en wat brengt zo'n ding nu nog op!

 
Ik sluit me helemaal aan bij deze wijze woorden!

De Nokia is een echte alles kunner.

Lekker ecmmetjes plukken,feed hunten,providertjes bespieden..enz...enz..

Gr Ghost.

 
Helemaal mee eens.

De Hyundai 1000 is allang weg. Daar loopt mijn zoon nu tegen de beperkingen aan.

In vergelijking daarmee is de 9500 een juweel.

De 9500 heeft een ereplaats in de kamer en is de favoriete zapbak van de vrouw.

 
Wat ben ik blij dat ik er twee heb.

 
Had ik er ook maar twee (Nokia's)

Afgelopen weekend heb ik samen met iemand m'n d-box omgebouwd naar seca 2 .(italie)

Zit nu een Italiaan met z'n orginele Sky-abo sport mee te kijken .

Nu is de zijne dus aan de beurt .

Met een aangepaste sbr-file moet seca 2 NL ook gaan werken .

Helaas laat die nog op zich wachten .

Dus volgens mij , kan de Nokia nog wel een hele tijd mee .

Gr. Trust

 
Ouote "Had ik er ook maar twee (Nokia's)"

Het kan raar gaan , ik heb er nu 2.

Zag vanavond een adv. op M*rktpl****

150.- euro kompleet met allsas cam , funkaart en AB

( en gelukkig de probleemloze 1006 A tunermodule erin )

Meteen opgehaald . kan ik op m'n gemakkie die andere ombouwen .

 
Probleemloos ?? Bofkont ??

Toch een ontvanger met een "history" , allemaal verschillende parkers erin , en L 10 overbrugd , dat was nog tot daar aantoe .

Nadat ie een paar uur aan had gestaan , geen signaal meer .

Een nacht uit gestaan , en weer beeld , (± 2 uur) toen weer niks .

Als ik em opnieuw opstartte bleef ie op "init 6" hangen . Ontkoppelde ik de tuner-print , startte ie "normaal" op .

Toen wilde ik er alles opnieuw inzetten , ook de bootloader .

Ondanks de geplaatste jumper , kreeg de melding "Bootloader protected" .

Omdat ik me een tread over zo'n melding herinnerde en in m'n map "Nokia trubbles" had opgeslagen , meteen de spanningen op de XP06 gemeten . Die moet op één pin 12 V zijn .

Zonder de tuner-print was de 12 V aanwezig , met de print eraan zakte de spanning tot 6.6 V .

Verantwoordelijk voor deze 12 V (die doorloopt naar de connector van de tunerprint) , is o.a. TS03 (2SD1858 40V 1A).

Na deze vervangen te hebben door een BD 137 (je moet toch wat , op zondag)werkt het app. weer normaal .

(loader en softw. nog niet vervangen)

 
Bedankt voor deze tip!

Ik heb nu ook een map aangemaakt(Nokia trubbels),voor als ik ooit het zelfde meemaak.

Gr Ghost.

 
zou dat ook bij die van mij aan de hand zijn?

hij begint na een 30 min erg te blokken.

ga morgen eens wat prutsen met mijn scoop

 
Opstarten zonder de tuner erin? dat lukt dus niet met een betaversie ,die komt dan wel met een FE melding (frontend error)

Voor de rest een prima tip en ondanks alles toch een mooie prijs :)

 
@ Tech , er zat toen NoOneManit 1.1 in .

Even m'n 2e 9500 (met DVBK 184.7) met los genomen tuner connector op laten starten en die loopt ook gewoon door tot de zender aanduiding in de display , geen error melding .

Ik kan me echter ook een voorval herinneren (lang voor het NoOneManIt tijdperk), dat na een tuner reparatie (afgebroken F-connector-aansluiting) ik de nokia had dicht geschroefd , en de tunerprint vergeten was aan te sluiten .

Of er toe iets in de display verscheen , weet ik niet meer , maar wel kwam er een symbool in de linker bovenhoek van de monitor , met een rood kruis er door , en dat was een ander symbool dan het schoteltje.

 
Vanaf de beta versies is er pas een controle van je frontend in gekomen ,eerder maakte het niet uit en kreeg je inderdaad het "no- or bad signal" symbool in beeld.

 
Marktplaats toch he? ;)

Ik ben zeer geinteresseerd in een sbr die de s2 kaart aan kan! Heb daar ook mee zitten testen, al een halfjaar geleden en heb een omgebouwde cam liggen met alleen samy01.bin erin en 2 spoortjes omgelegd. (zonder die schakelaars)

Het werkte wel, de emulator deed het, de fun maar niet een originele irdeto en originele s1 :sad: :(

Zou lollig zijn.

De Nokia incl SCSI is gewoon perfect!! Ik neem gewoon een programma op, haal het effe door mpeg-tools van tmpgenc (merge/cut om de headers te repareren) en daarna op DVD.

Als de nokia ooit zou doodgaan dan zoek ik een of andere PC kaart waarmee je kunt loggen en opnemen. Daar staan ook hobbyprojectjes van op de duitse sites ;)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan