pccard-driver voor XP

S

starwatcher

Hi,

ik ben opzoek naar PCCARD.VXD voor XP. Ik kan alleen maar updates voor Win95 vinden. Ik wil 't gebruiken om via een lappie een pcmcia-module te programmeren.

Iemand die de driver voor handen heeft of weet waar ik de driver kan dloaden?

dank

 
starwatcher,,

heb even een nieuwe thread voor je aangemaakt,

das wat handiger, dan zien users wat sneller wat er gevraagd word.

en verwar je je vraag niet met anderen.

een .*vxd bestand kan je altijd makkelijk met een zoekmachine te pakken zien te krijen. bv Google.

vaak knallen de adressen je om de oren. :biggrin:

ligt eraan ook welk pcmcia module je wilt programmeren.

ik denk dat je dan wel meer nodig bent als alleen dit vxd bestandje.

maargoed begin hier maar vast..... :biggrin:

http://www.google.nl/search?q=PCCARD.VXD+&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&btnG=Google+zoeken&lr=

 
Dankje Xgabox,

Zoeken naar de driver via div. zoekmachines had ik zelf ook al geprobeerd, echter zonder succes. Alle betreffende drivers zijn voor Win95 geschreven en worden helaas niet door XP-Home

ondersteund.

Waar het mij om gaat is de 5V input op de module te krijgen, zodat er een basis spanning is om de flash te kunnen proggen, maar helaas, alle pccard-drivers die ik heb geprobeerd (Win95, creditcardmodems, ethernetkaartjes ect.) worden niet ondersteund.

Het gevolg is:

XP herkent de (nieuwe)hardware niet, zelfs wanneer deze op de hand gezocht wordt (het is gewoon niet aanwezig) terwijl die wel in de socket zit.

De rest van de benodigde software heb ik wel, onder vorige versies van Win werkt dat gewoon.

Ik heb echter een pre-installed versie XP. Dit betekend dat ik bv geen ME kan installeren en een 2de partitie met XP kan maken, zodat ik beide systemen naast elkaar kan gebruiken.

Enig idee mbt het oplossen van dit vraagstuk?

Bij voorbaat dank

 
Pre-installed is schijt. Je moet altijd in de gelegenheid zijn een ander operating system op de computer te zetten.

Dus als je alleen rescue cd's hebt, dan moet er altijd een mogelijkheid zijn om images te kunnen maken van datgene wat er aan installatie toestand op je hd verborgen zit.

Als je daar eenmaal cdrom's van gemaakt hebt, kun je gewoon de zaak eraf mieteren en dan 98se installeren (of ME als je gek bent) en daarna XP erbij.

Dan is je probleem ook opgelost.

Soms is dat niet mogelijk, ik discussieer daar altijd over bij de winkels als ik met iemand meega en meestal word dan wel wat geregeld.

Je betaalt namelijk voor de licentie van windows en ondanks dat de drivers voor de pc erbij zitten dat is de fabrikant zijn probleem, niet het jouw, jij betaalt dus jij hebt ook het recht om te bepalen op welke pc jij die windows wenst te zetten. En jij hebt ook het recht om van HD te wisselen en dat heeft dus hetzelfde effekt als opnieuw partitioneren.

Ze -moeten- er dus voor zorgen dat jij die software die je nodig hebt van je hd kunt afhalen en evt. op een andere hd weer terug kunt zetten zodat je altijd voorzien bent van je software/os.

 
ook niet als je je nieuwe besturing er bij inzet?

dus bootable maken. en dus je nieuwe XP of ME installeren, en

ipv installatie naar bv C:\\ windows, je nieuwe iinstallatie naar C:\\ windows1 te schrijven ? die 1 is dan je ME of XP nieuw.

dan heb je beide besturingssystemen op 1 schijf staan, zonder dat je XP conf verloren gaat,

moet met pre installed ook best kunnen lijkt me.

anders backup maken , en formatteren , en partities aanmaken.

 
Gaat niet lukken xgabox omdat je wel 2 directory's kunt gebruiken maar in dit geval maar 1 bootsector hebt en ME geen standaard multiboot ondersteunt.

Gevolg... als je eerst XP al er op hebt staan en je gaat daarna 98 of ME er op zetten overschrijft die de bootsector en kun je niet meer van XP opstarten.

Wel zou je 98/ME in een andere directory kunnen installeren inderdaad, dan daarvan booten, 98/me opstarten dus, en dan van daaruit XP installatie starten en die gewoon weer in C:\windows installeren alwaar dus al een XP bestaat.

Je zou kans kunnen hebben dat hij die XP dan gaat proberen te "repareren" en je multiboot netjes terugkrijgt.

Maar ik durf er zwaar aan te twijfelen.

 
weet je dat wel zeker?

ik heb zelf meermaals op zelfde schijf en extra besturing erop gezet. gaat prima.

en mocht je ME er bij zetten, dan zet ie em volgens XP tussen je bootsector als windows .(geeft alleen niet aan of het 98 of ME is)

alleen je moet wel je windows versie herkenbaar maken door een 1 toe tevoegen in je doelmap.

ik kan volgens mij wel 4 dezelfde besturingen aanbrengen op dezelde schijf. mits ander naam voor windows,

hij zal dan windows 000 of windows1 oid weergeven ..

maargoed. ik kan met ME miszitten..

 
Yep, dat weet ik zeker.

Ik heb het geprobeerd en daarom heb ik ook mijn XP toen opnieuw moeten installeren, als je XP als laatste installeert of je installeert daarna een soortgelijk operating system wat een bootmenu maakt, zoals Linux of NT of 2000 dan is het geen probleem, die maken zelf dan een bootmenu aan, je hoeft nog niet eens dezelfde schijf te gebruiken dan voor het o/s maar je zou dan 2000 bijv. na XP op de D schijf kunnen zetten indien aanwezig.

Maar windows 95/98/ME hebben dat niet en overschrijven je dus vrolijk de bootsector met hun opstartgedeelte en weg is je andere OS bootstukje.

Het enige wat men dan wel zou kunnen proberen is om met bijv. Partition Magic een bootmenu te maken zodat die alvast XP herkent en daarna ME installeren als die dan hopelijk het bootdeel van PM niet overschrijft.

 
Hi Black Tiger en xgabox,

Wel veel info in een keer. Correct me if iám wrong, but

als ik dit zo lees heb ik een probleem.

Ik heb alleen een RestoreCD van XP. Als ik die er in stop formateerd en de-partitioneerd die de gehele HD.

Het heeft dus geen zin de schijf schoon te poetsen, Win98(SE) te installeren en vervolgens XP er weer op te willen zetten, al dan niet op een andere partitie of in een speciale directory.

Het enige wat men dan wel zou kunnen proberen is om met bijv. Partition Magic een bootmenu te maken zodat die alvast XP herkent en daarna ME installeren als die dan hopelijk het bootdeel van PM niet overschrijft.
Ik zal eens kijken of ik hieruit kan komen, als dit met PM8 tenminste mogelijk is.

Alvast bedankt

 
Dat zou met PM8 moeten kunnen.

Maar zoals je zei heb je die restore cd's, dat betekent dus dat je installatieversie en je drivers op de HD op een (meestal verborgen) partitie staan.

Het allerbeste zou zijn als je daar dus cd-images van kon maken dus ze op cd kon zetten dan kun je vanaf cd de boel installeren zonder gebruik te maken van die restore cd's die opnieuw gaan partitioneren zoals je zegt (en dat klopt ook), en dat zou de zaak behoorlijk vergemakkelijken.

Zou ik trouwens zowieso als eerste doen. Als je met proberen namelijk per ongeluk met PM toch net dat stukje disabled wat ie nodig heeft om te restoren dan zou het wel eens kunnen zijn dat je restore cd ook niet meer werkt.

Dus indien mogelijk, eerst die installatie wat op de HD staat ergens op cd's proberen te krijgen/zetten.

 
Hi Black Tiger,

Maar zoals je zei heb je die restore cd's, dat betekent dus dat je installatieversie en je drivers op de HD op een (meestal verborgen) partitie staan.
Waar zouden die moeten staan? Als ik met bv Totalcommander de schijf bekijk(incl. weergave verborgen bestanden) kan ik ze niet vinden. Noot: het is een herstelDVD, dus ik denk dat alles daar op staat. Mooi geregeld van Toshiba

 
Dus niet!!

Als ik de restore DVD er in stop begint die gelijk met de-partitioneren en formateren van de HD. Dus als ik eerst W98 installeer en daarna XP er bij op wil zetten ben ik terug bij af.

Enig idee hoe nu verder?

Tanks m8

 
Er zijn 2 soorten restore cd's.

Het ene soort bevat gewoon images van je systeem, partitioneert de boel opnieuw als je hem erin duwt en installeert vanaf de restore cd's.

Het andere type maakt gebruik van een verborgen partitie, begint ook met opnieuw partitioneren, maar haalt een image of de installatie, vanaf de verborgen partitie.

Die zul je dus ook echt niet vinden onder verborgen files, we hebben het namelijk over een partitie, niet over een directory, da's heel iets anders.:)

Je zit dus met een probleem, als je niet op een of andere manier van die restore cd's normale installatiecd's kunt trekken op een of andere manier, of van die verborgen partitie (indien aanwezig en hooguit zichtbaar met fdisk of soortgelijken) dan gaat het toch wat moeilijk worden.

Dat is ook een van de redenen dat ik nooit een pre-installed systeem zal kopen.

 
Hi Black Tiger,

Je zit dus met een probleem, als je niet op een of andere manier van die restore cd's normale installatiecd's kunt trekken op een of andere manier, of van die verborgen partitie (indien aanwezig en hooguit zichtbaar met fdisk of soortgelijken) dan gaat het toch wat moeilijk worden.
Daar was ik dus al heel bang voor!

Het alternatief is om bv alleen W98 te installeren ipv XP, maar of dit echt de oplossing is???

Ik zal eens overwegen wat te doen nu blijkt dat dit niet zonder consequenties even gefixed kan worden.

Anyway, dank voor jullie medewerking.

Mvg

 
Mochten je restore cd's alles bevatten, dan zou je kunnen overwegen de HD leeg te maken, dan 98se te installeren en dan windows XP te copieeren of te downloaden ergens vandaan.

Als het dezelfde versie is (dus home of pro) als op je pc staat kun je immers ook het licentienummer gebruiken wat op je pc geplakt is en dan gewoon na 98se installeren.

Het enige probleempje is dan misschien met wat drivers van het een en ander, maar die zou je dan van internet nog kunnen downloaden naderhand.

 
Hi,

Het is gelukt om Win98 te installeren, naast XP, mbv een bootmanager, maar de aktie was tevergeefs.

De laptop van tegenwoordig schijnt slechts 3.3V op de PCMCIA-poorten te zetten, net te weinig om een module te (her)programmeren.

Ik zal proberen een adaptertje te maken en op die mannier eea te testen. Ik houd jullie op de hoogte.

 
Zoals al eerder genoemd is met de moderne laptop een pcmcia-module niet (of slecht) te her-progammeren. De oudere PCMCIA-drivers van Windows zijn niet meer compatible en/of de voeding voldoet niet.

De modules hebben nl. een basis-spanning van 3.5 - 5V nodig, afhankelijk van het type module. Heb je dus een module die 5V nodig heeft een het pcmcia-slot slechts een spanning afgeeft van 3.3V kun je het vergeten.

Wel nu, er waren meer mensen die tegen dit probleem waren aangelopen. De koppen bij elkaar gestoken en...

de Clanzer-PCMCIA-adapter werd geboren. De adapter kan gevoed worden met een spanning van 5-9V en afhankelijk van het type voorzien van oa een seriele aansluiting.

Het project is publiek en wordt nog steeds verder ontwikkeld.

Interesse: zoek met google naar "Glanzer PCMCIA adapter" en zie de details.

 
Laatst bewerkt:



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan