Philips diseqc probleempje.

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.774
Waarderingsscore
1.000
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Beste mensen.

Raar philips probleempje, het is geloof ik zo'n 6072 of 7072, weet ik veel, heb het niet zo op die klommelen.

Er zit een mooi nieuw image in 1.60a van een van die bekenden.

Lnb's kun je zelf NIET instellen, wat je ook probeert, je kunt wel Astra en "other" doen, maar dat zijn de enige 2.

Die moet dus op Astra staan. Verder ook geen diseqc instellingen te vinden.

Anyway, dat mag de pret waarschijnlijk niet drukken want als het goed is hoeft men daar niet in te zijn.

Sluit de ontvanger bij een kennis aan, met Astra op diseqc 1 en Hotbird op diseqc 2 en werkt perfekt.

Bij de eigenaar (ook kennis) sluit ik hem aan, Astra werkt, Hotbird wenst niet te werken.

Tussentijds niets verandert aan de machine.

Een @sat 9500 erop aangesloten. Daarmee gecontroleerd of de diseqc wel goed stond, en ja hoor, Astra op A en Hotbird op B, werkt perfekt (is een 4-diseqc).

Toen buiten gaan controleren of de lnb's wel goed zaten in de juiste volgorde etc.

En yep, van achter de schotel gezien staat de astra lnb rechts en de hotbird lnb links.

Het enige verschil is dat de eigenaar dus op een boot woont, maar die ligt stil langs de kant.

Andere ontvangers werken er perfekt op, en de kabellengte bedraagt ongeveer 20 meter.

Zou het kunnen zijn dat de Philips op die afstand niet meer genoeg kracht heeft om die diseqc om te zetten ofzo?

Ik kom hier namelijk niet meer uit en we hadden toch graag een oplossing voor dit probleem.

Iemand enig idee?

 
Ligt het niet aan de diseqc switch. De Philips stuurt mogelijk alleen toneburst aan terwijl @Sat ook 1.1 aanstuurt.

 
Hmmz.....bij mijn weten kan de philips ook gewone diseqc's aansturen, andere kennis van me heeft een zaakje en die sluit ook gewoon de philips aan op zijn systeem met gewone diseqc.

De Nokia 9500 werkt overigens ook op het systeem van de eigenaar van de Philips.

Maar Nokia heeft dacht ik ook diseqc 1.1 of 1.1 ondersteuning.

Ik heb echter tot nu toe nog niet meegemaakt dat een Philips niet op een normale standaard diseqc werkte.

 
philips doet bepaalde diseqc niet wat nu wel of wat nu niet weet ik zo niet maar hij pakt niet alle typen

 
heb het nog even weer opgezocht maar het gaat hier dus om

Sommige Diseqc 2.0 Monoblock LNB's zijn dus niet te gebruiken op de Philips.

dat zal dus ook wel met een losse diseqc zijn lijkt mij

moet dus wel een diseqc 1.0 zijn

 
Laatst bewerkt:
Nja er is naast 1.0 ook nog 1.1 en 1.2.

Ohja, eigenlijk dom van me, heb ik vergeten te vermelden. Hij heeft wel op deze diseqc gewerkt met andere firmware.

Dus aan de mogelijkheden of gebreken van de Philips v.w.b. de diseqc kan het niet liggen.

Valt me nu pas weer in.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan