Afstandbediening Nokia

Multispeed †

Addicted Member
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
1.447
Waarderingsscore
0
Punten
0
Locatie
Down Under
Kan iemand mij een tip geven hoe een Nokia AB te

openen zonder dat ie naar de kl*ten gaat.

Slechts één toets doet het soms wel of soms niet,

ik denk dat er wat stof tussen is gekomen.

(Nicotine of bier)?

Multispeed

 
Tis ff een weetje, maar dit werkt bij verreweg de meeste afstandsbedieningen.

1. Verwijder het klepje van het batterijvakje, en de batterijen.

2. Kijk of er geen schroefjes zijn die beide helften verbinden, ook in dat batterijvakje (dat is niet het geval bij de nokia)

3. Pak de afstandbediening met beide handen stevig vast.

4. Wring nu de afstandbediening alsof je een handdoek uitwringt, met gepast (dus niet teveel) geweld.

5. Als je dit een tijdje linksom/rechtsom doet, zie je dat de helften steeds verder van elkaar verschuiven.

6. Met een beetje mazzel schieten er al wat klemmetjes los, en kun je van dat punt de rest open pielen.

Meestal is het begin te vinden aan de voorkant van de AB, op de hoeken.

Dit werkt zeker weten met de nokia afstandbediening.

Tijdens het wringen hoor je wat licht krakende geluiden, laat je daar niet door afschrikken.

Wanneer het kraken wat luider word, moet je natuurlijk wel oppassen :)

Ga niet met een schroevendraaiertje of mes tussen de huishelften zitten pielen, want dan beschadig je de zijkant van je AB en das lastig want net op die punten waar je hand zit als je m vast houd.

Suc7

P.s. : je moet NIET met alcohol (of sterker) gaan zitten poetsen in je AB.

Daar wordt ie weliswaar heel mooi schoon van (komt ook erg veel zwarte troep vanaf), maar juist net iets te schoon.

Dat zwarte spul is namelijk wat contact moet maken als je de knopjes indrukt.

Schoon maken gewoon met een droge schone doek, en dan ook niet te hard poetsen.

 
Laatst bewerkt:
En als je toch per ongeluk het zwarte goedje van het rubber gedeelte hebt afgeveegd, of het is er afgesleten, dan is er bij de electronicawinkel grafiet spray (of verf verkrijgbaar). Aanbrengen met bijvoorbeeld een klein kwastje of achterkant van een luciferhoutje.

Deze methode heeft me al diverse malen goed geholpen met verschillende afstandsbedieningen.

Suc6

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan