Pioneer DVR-A05

S

SPJ

Wie weet raad ????

Ik heb 'n paar dagen geleden m'n pc voorzien van 'n paar nieuwe HD's en tegelijk een verse XP-pro. Alles is goed verlopen , maar nu heeft mijn dvd-brander kuren. Hij wil nu slechts nog op 2 speed branden terwijl ik verschillende merken dvd's heb uitgeprobeerd. Ook heb ik 'm uit het apperaatbeheer verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd , gelijk ff nieuwe firmware erin gepropt ( 1.33 ).

Helaas 't heeft allemaal niet geholpen , hij blijft op max 2 speed staan.

Herkend iemand dit of weet je wat................. HELP :confused::confused::confused:

m.vr.grt. SPJ...................

 
heb je je brandsoftware ook al eens vernieuwd ?? ik had met mn a06 het probleem dat hij altijd op de maxium snelheid brandde ..

ook al zette ik de software op 1X ...

 
ik draai met de laatste nero 6.0.11 en Alcohol 1.4.6.711 ...........

dus dat lijkt me redelijk recent .

Ga weer ff verder klooien en ander xp er weer ff opnieuw op.

m.vr.grt. SPJ............

 
dat zou best wel eens kunnen............... ik laat je de uit slag morgen ff weten. thnx ik ga nou pitten.

m.vr.grt. SPJ

 
En probeer anders eens de nieuwste aspi drivers, die haal ik meestal weg bij de site van cdrwin.

Overigens heb ik een dvr a06 draaien onder xp zonder problemen, er word daarbij gebruik gemaakt van Easy CD Creator 6 en Nero 5.5.10.35, niet de nieuwste dus, maar gaat uitstekend.

 
Of anders ff een Update halen bij http://www.ahead.de

Update Package 1

Current version: 6.0.0.19

Release date: October 1st, 2003

Draait bij mij perfect!

Grtz,

 
ouwe nero er weer op en de probleempjes zijn weer voorbij.

beedankt voor 't meedenken ..

m.vr.grt. SPJ......................

 
kijk ook of je hds en brander op dma staat.

zo niet, dan was dat het probleem.

ik heb de laatste nero erop en ook pioneer 1.05 en gewoon op 4 speed hier.En installeer aspi 4.60, ja die ouwe aspi ja.

 
Bedoel je in de bios cp?

In xp pro is er bij mijn weten namelijk geen optie om cd-rom's en hd's op dma te zetten, wel bij win98se. Of weet jij soms iets wat ik niet weet? :)

 
Bedoelde niet de bios, als dat in de bios kan, dan zeker op DMA zetten.

Ik bedoel in apparatenbeheer/divice manager en kijk dan in de ide controllers zelf (IDE ATA/ATAPI).

Als die op PIO mode staan, dan het volgende doen.

VERWIJDER, de controllers in win xp/2000/2003.

En daarna REBOOT, dan vind windows, ze zelf weer en komen ze vanzelf weer op DMA te staan.

Dit adviseerde Pioneer zelf al een tijd geleden, kan de link niet meer vinden.

Het gebeurd weleens, dat er een controller vanzelf van DMA naar PIO mode omschakeld.

Hoe komt dat ?

Als men een paar keer een error krijgt, met transfer tijdens het branden bijv. wat een error kan veroorzaken, dan schakeld windows vanzelf om naar PIO mode.

Oorzaak kan zijn, geen ASPI, installeer ASPI.

Ide kabels niet goed, vervang deze dan.

Zet de Brander op Master, zonder HD op dezelfde IDE poort.

Nog iets, als er udma33 en udma100 op dezelfde IDE poort zit, pakt die altijd de laagste waarde, dus udma33 in dit geval.

Ik heb al het bovengenoemde goed staan en kan zelfs online gamen als ik op 4 speed aan het branden ben en dat op een ALDI medion 2,0 Ghz pc.

Beste programmas om dvds te branden zijn.

RecordNow Max en/of DX, met laatste PxEngine

Alcohol 120%

DvdDecrypter

Nero > De ene release wel de andere weer niet!!! Al moet ik zeggen, dat ik er totaal geen problemen mee meer heb.

 
Laatst bewerkt:



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan