C+ verkoop aan UPC gaat niet door!

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.773
Waarderingsscore
998
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Er gingen al geruime tijd geruchten over de mogelijke overname door UPC. UPC bevestigt dat er al enkele maanden werd onderhandeld maar dat deze gesprekken zijn gestaakt.

Waarop de onderhandelingen zijn stuk gelopen, wil het bedrijf niet bekendmaken. De kabelaar zegt nu andere manieren te zullen zoeken om digitale betaaltelevisie in Nederland van de grond te krijgen.

September vorig jaar werd bekend dat Vivendi, het moederbedrijf van Canal+, hoge schulden had. Het mediabedrijf besloot hierop enkele divisies van Canal+, waaronder de Nederlandse tak, in de etalage te zetten.

In de maanden erna deden verschillende geruchten over de potentiële nieuwe eigenaar de ronde. Augustus dit jaar meldde de Belgische pers nog dat de verkoop aan UPC definitief rond was.

Overigens maakte UPC en passant ook bekend zijn gerechtelijke procedure tegen Canal+ voort te zetten. Het bedrijf claimt nog een slordige dertig miljoen euro van de betaalzender tegoed te hebben voor de doorgifte van het signaal.

@Bron: http://www.webwereld.nl

 
Jammer...

Het zou leuk geweest zijn als c+ idd overgenomen werd door UPC.

Het gevolg daarvan was dat UPC geen geld had om een kaartwissel door te voeren bij een publieke seca2 hack.

 
Hehehe inderdaad.

Nu is het afwachten of het nog verkocht word en wie het dan gaat krijgen, bij een seca2 hack zou er ook nog een faillisement kunnen komen, en krijgen we dan weer een nieuwe provider?

Niet dat ik daarop zit te wachten, maarja, zou toch wel leuk zijn als we de "vrije" zenders op de satelliet konden blijven houden.

 
Mocht C+ falliet gaan dan is de NOS in staat om de publieke zenders, met eventueel de commerciëlen erbij, via satelliet te laten uitzenden.

Het zou de NOS ontzettend goed uitkomen omdat ze dan eindelijk uit hun contact kunnen komen met Canal Digitaal.

Ik meen mij te herinneren dat de NOS zelf de uitzendingen wilde verzorgen, maar de reden ben ik even kwijt..

 
Ik had ook begrepen dat de NOS in de markt was om dit te gaan verzorgen, laten we hopen dat dit gaat lukken.

En de Nl zenders dan wel Irdeto-1 of liefst nog FTA houden.

 
Het gaat de NOS hoofdzakelijk om de publieke zenders, ze hebben eerder wel gezegd interesse te hebben, maar C+ wilde daar niet zo aan trekken, misschien komt die mogelijkheid nu toch meer in zicht.

De NOS heeft echter niets op met de commercielen, dus misschien die zullen ook wel meebetalen moeten dan, wellicht is er zo een optie om de zaak draaiende te houden.

 
Wat overigens ook een heel pikant detail is, dat UPC bij de overname-onderhandelingen met C+, ook een nauwkeurige inzake heeft gekregen in diverse stukken en boekhoudgegevens...

Aangezien de 2 ook in een juridisch gevecht gewikkeld zijn over financiële zaken, kan dit wel es van pas komen....

 
Hehehe.. ja dat zit er dik in. Het kan ook zijn dat vanwege dat juridisch gevecht, UPC dit als onderhandelingsonderdeel gebruikt heeft om de prijs naar beneden te drukken.

Ben benieuwd waar dit weer op gaat uitlopen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan