Funkaart 4 programmeren

F

FranX

Misschien stomme vraag, maar met welk programma, kan ik de hele eeprom beschrijven van een funkaart 4?

Met chipcat 2.3 kom ik niet verder dan de eerste 8Kb van de 32Kb

en voor de update van een icecrypt cam moet ik toch echt de hele 32Kb beschrijven...

Grtzz FranX

 
misschien ook dom maar dat hangt toch ook van je de groote van je bin (hex ) af

en kun je meende ik nog instellen de rest wat hij niet schrijft te ffffen ? maar dat laatste kan ook met cardpro zijn hoor

 
@ Franx,

Als je een Mastera hebt,kan je dit doen met Master Burner v.2.3(Fun4 At90s8515/24c256)

Als je een Duitse FunProm progger hebt(Parallell)Kan je Funcard EEprom.edit 2.51 gebruiken.

Gr Ghost.

 
Nou ik heb een 'eigen' ontwerp Atmel progger, en verder een phoenix achtig iets op gaatjes print, werkt al bijna 12 jaar...:biggrin:

Dus een masterA ofzo komt er niet in, maar het is gelukt met Cardwriter2.06 en beide proggers, dus m'n icecrypt draait inmiddels, al is het buiten FreeXtv een pokkeding...maar das een ander verhaal...:)

Iedereen nog bedankt voor het meedenken....

Grtzz FranX

 
Hoi,

beetje laat :sad:

Maar ik heb laatst chipcat 3.0 XP gedownload. Ik heb het nog niet geprobeerd, maar het lijkt er op dat je hier ook grotere geheugens mee kunt beschrijven.

Groetjes,

:cool:

 
Yep, die had ik ook gedownload, en inderdaad in de menus staat nu in één keer AT90S8515 + 24cxx alsof de externe eeprom er niet toe doet, maar kijk je goed, dan gaat de adres teller niet verder dan 1FFF, en dat is nog steeds 8Kbyte...:sad: ook als ik de icecrypt firmware (32Kbyte) probeerde te laden, werdt alleen de eerste 8Kbyte geprogrammeerd...

Of Chipcat XP 3.0 zou het in 4 keer moeten doen... maar dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk, en is niet werkbaar... 32Kbyte in één keer duurt al zo'n 5 minuten en dat met de phoenix op 6Mhz...vroooeem turbo...:)

Grtzz FranX

 
Masterburner en cardpro kunnen beiden een fun4 aan.

 
vraagje,worden deze nog gebruikt en voor welke pakketten,

heb sinds vandaag zo 4 kaartjes met een mastera,

maar weet begod niet wat ik ermee nog kan doen,

bestaan er nog file's voor deze kaarten enzoja,waar kan ik deze vinden en die eropzetten,

premiere zal niet lukken zeker ??????

 
tjee dat is wel op een heel oud draadje waarop je reageerd

maar geloof dat er nog wel wat mee tedoen is maar erg veel niet meer

en premiere lukt inderdaad niet hier mee

 
Je kunt eens proberen bij hutsefruts in de upload/download sectie, maar het is net als Rienk al aangeeft, je krijgt er nauwelijks nog iets mee open, als je er al iets mee open krijgt.

 
Hmm... ben net nieuw hier en kwam dit draadje tegen... oud ik weet het ... mja... hieruit mag ik dus concluderen dat ik niets meer heb aan de FUN4 kaartjes die ik nog heb liggen? Of zijn ze nog voor andere dingen te gebruiken dan voor satteliet gerelateerde dingen? Heeft iemand hier nog wat ideetjes over?

 
Bij mijn weten krijg je er nog wat Poolse zenders op open, althans een tijdje terug.

Er zijn hier en daar nog files in omloop voor fun kaarten, doch zoals gezegd, met de wijziging van coderingen is er eigenlijk weinig interessants meer op te vinden.

Er zijn wel nog andere kaarten nadien uitgekomen, maar die zijn erg duur en werken slechts kortstondig. Zo waren er bijv. Silvercard, Cerebro en anderen.

 
Die kaartjes ( en mastera progger ) staan bij mij in de vitrinekast als aandenken aan een hele leuke tijd. Helaas kwam ik er wat laat achter ( die mastera wereld ) en heb ik er maar een jaartje of zo van mogen genieten.

 
Persoonlijk hier wat meer geluk gehad. Ik zit er al vanaf de analoge tijd in dus heb mogen meegenieten vanaf het begin. Maarja toen waren er nog wel andere kaartjes zoals de Multimac II enzo.

Was toch een leuke tijd.:)

 
Zo lang ben ik nog niet in de satteliet wereld. Maar jah... toen ik mijn eerste ontvanger kocht, gaf de verkopen die gelijk erbij. Die Fun4 kaartjes en een programmer ;)

Mja... dat was al tegen het einde aan helaas. Maar toen had ik zelf dus die DreamBox gekocht. Ook leuk speelgoed... met die EMUs mja... nadat het nieuwe systeem ingevoerd werdt had ik toch maar een officiele kaart gekocht.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan