lukt me niet

S

Salu2

het lukt me maar niet om een fun kaartje auto update te krijgen voor digital+. Ik krijg nadat ik het flash bestandje heb aangepast met de boxkey etc. van de magic cam, iedere keer bij het laden van het hex bestandje in mijn twoprog meldingen over wrong length in bepaalde lijnen. Weet iemand van jullie hier raad mee ?

Salu2

 
Heb je dat toevallig met notepad zitten aanpassen (gezien je vorige post)? Dat is namelijk niet de bedoeling van een .hex file.

Als je die met notepad of wordpad gaat aanpassen krijg je vanzelf problemen.

 
hoi blacktiger,

ja met notepad ik dacht dat het daarmee moest. Of moet je daar een speciaal editor progje voor hebben?

 
Wat je es kunt proberen de .hex file in het proggie cardwriter te laden, dan zal ie ook een foutmelding over de length geven, maar vraagt je vervolgens of ie dat moet aanpassen, gewoon laten doen dan,soms moet je dat een aantal keren doen, maar dan is ie vaak wel weer goed.

 
Een hex file editten doe je bijv. met een programma als picbinedit of ISVedit of dat soort dingen.

 
Hoi,

Ja, heb ik inmiddels gedaan, met picbined maar daar kun je geen cam nummer ingeven voorzover ik gezien heb. Wel box number enzo. Ik zal vanavond weer eens verder gaan proberen om mijn fun au te maken. Ik laat jullie wel horen of het gelukt is. Bedankt voor de informatie.

Groeten Salu2

 
Hoi Salu2 en BT,

ik edit die filetjes altijd met notepad :)

DenkTenk heeft gelijk, het probleem zit 'm in de checksum. De laatste byte is een checksum en die zou je dus eigenlijk ook moeten editen.

Toevallig gebruiken ze in Spanje meestal een parallelle programmer en wij hier een (dure) seriele programmer.

Het valt me op dat de proggies die voor die parallelle proggers zijn gemaakt, zoals FunProm niet moeilijk doen over die checksum.

Blijkbaar kan cardwriter er ook tegen (zie post van denktenk).

Zelf gebruik ik hex2bin.exe om er eerst binaire files van te maken (deze kun je niet met notepad bewerken ;) ). Veel programma's (ook chipcat) kunnen ook met een binaire file overweg.

Groetjes,

:cool:

 
En mij lijkt het toch dat je het checksum probleem krijgt omdat er bepaalde opmaakcoderingen door windows worden meegegeven aan een tekstfile, ook al gebruik je geen opmaakcoderingen.:)

Een automatisch door normale editors toegevoegde spatie aan het eind van een regel kan al voldoende zijn om de checksum te vernaggelen.

Het blijft dus een gok mijns inziens.

Mijn pc ervaring heeft me geleerd dat dingen misschien wel anders kunnen maar je toch het beste datgene ervoor kunt gebruiken wat er ook voor gemaakt is. In dit geval dus een hex editor.:)

Dan voorkom je dat je -eventueel- (hoeft niet maar kan wel en gebeurd ook teveel) tegen problemen door windows veroorzaakt oploopt.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan