Vragen aan denktenk

J

JanAstra

Hallo,

http://atilla.dhs.org/~denktenk/php...wtopic.php?t=28Ik heb op dit board jouw neutrino image gedownload.

Complementen voor dezr fantastische image.

Maar ik had toch nog een paar vragen.

De settings staat er ook in, met welke editor kan ik de nieuwe settings laden voor de box en waar kan ik dit eventueel downloaden.

Waar vindt je de settings voor neutrino.

Als ik via de box kanalen wil zoeken hoe ikan ik dat het beste doen zonder de andere kanalen kwijt te raken.

Ik heb ook geprobeerd de enigma van 2 januari j.l te laden, mmar die blijft steken bij loading kernel of do ik iets fout.

Bedankt alvast voor je antwoorden en alsnog de beste wensen voor het nieuwe jaar.

JanAstra.

 
Settings zijn altijd een probleem geweest met neutrino. De settings die er zijn, zijn meestal alleen voor Astra en Hotbird.

Zelf settingslijsten samenstellen kan heel goed met een xml editor waarbij je de apart ingescande satellieten (services en bouquets.xml, s) aan elkaar plakt, ndat je ze hebt ge-edit met zapiteditor, maar dat is een monnikenwerk. Ik zelf heb dat een tijdje gedaan, maar ben daar mee gestopt.

De settings in deze image heb ik ooit es ergens gevonden (zijn van begin nov. 2003).

Het probleem is ook dat de bestandsstructuur van de laatste neutrino-settings iets veranderd is, waardoor zapiteditor er niet mee uit de voeten kan, dus het is ff zwemmen wat de settings betreft, en dat is jammer, want neutrino is uitgebreider en stabieler dan enigma op de dbox2. Voordeel van de enigma is wel dat je er gewoon dreambox-settings in kunt kloppen.

Ik heb voor de zekerheid zelf nog ff die enigma image gedownload van DVBlinuxNL en in de box gegooit, maar hij loopt hier (op een Nokia) probleemloos.

Probeer anders nog es op te starten nadat je de stekker er een tijdje uit hebt gehad of log ff mee bij het opstarten met dbox2manager, dan zie je eventueel waar het fout gaat.

 
Denktenk, maar kan ik nu met deze settings die jij in je image hebt gezet toch apart scannen voor nieuwe kanalen met de box, zonder dat ik al die andere satellieten kwijt raak.

Ik heb dit n.l een keer gedaan en toen was alles weg behalve die ene satelliet die ik gescant heb

Hoe is dit op te lossen?

En waarom heeft de box toch altijd zoveel moeite met transponder met een kleine symbolerateb.v op de eutelsat 16 oost haal ik bijna geen een zender binnen, terwijl met mijn dbox1

alles kan ontvangen.

Bedankt,

JanAstra

 
Zet de settings, voordat je gaat scannen, eerst over op je HD. Dan heb je altijd een kopie.

Het scannen met neutrino is altijd wat moeizaam geweest, ook al omdat er niet al te veel goede satellites.xml's in omloop zijn.

Die lage symbolrates zijn ook niet het sterkste punt van de dreambox (maar daar staat ie niet alleen in).

Welk merk dbox2 heb je?

 
Denktenk, alweer bedankt voor je antwoord.

Ik heb een nokia dbox2 2x1

Vandaag heb ik geprobeerd om jou nieuwe enigma image erin te zetten, maar alweer niet gelukt.

Ik heb ook npog een andere image van enigma geprobeerd maar werkte ook niet. telkens dezelfde fout blijt steken bij loading kernel.

Maar vreemd genoeg doet hij dat niet bij alle images.

Ik heb bij ump2002 deze image gedownload.

rune.dbox_rudbox.0105 beta1.zip staat bij neutrino/ enigma.

Deze heb ik nu in mijn box zitten

Werkt goed volgens de beschrijving kan iknu tussen neutrino en enigma switsen. De eerste keer start hij op in neutrino, toen ben ik naar enigma gegaan, maar nu heb ik dit probleem, hoe moet ik nu terug naar neutrino.

Heb van alles geprobeerd maar kom hier niet uit.

Alles werkt au, maar conax werkt niet althans ik heb het niet kunnen vinden.

Misschien kan jij het wel vinden hoe een en ander werkt.

Zou je mij dit via p.m kunnen laten weten.

Bedankt.

JanAstra

 
Die enigma werkt gewoon in een nokia. Heb je met bootmanager al meegelogt, zodat je kan zien waar het precies op fout loopt?

Ik zal morgen die multi-image er es inzetten, kijken wat die doet.

 
Denktenk, het ligt niet aan die image bij jouw loopt hij goed en is er dus niets aan de hand.

Vertel me s.v.p hoe ik met de dboot de image moet uitlezen en kan ik dat hele bestand kopieeren en naar jou zenden.

Ik heb vanmorgen weer een andere image erin proberen te zetten, maar het is echt elke keer het zelfde probleen.

Wil gewoon niet doorstarten blijft hangen bij loading kernel.

Het valt wel op dat ik deze fout alleen zie bij enigma( maar niet

allemaal, wel bijna) en nog niet bij neutrino.

Soms, terwijl ik de crosskabel en de nullmodem kabel eruit heb start de box uit zichzelf weer op.

Denktenk, ik weet wat ik nog kan doen. Denk je dat er iets met de dbox2 zelf is?.

Ik hoor het nog wel van je.

Bedankt

JanAstra.

 
Originally posted by JanAstra Denktenk, alweer bedankt voor je antwoord.


Ik heb een nokia dbox2 2x1



Vandaag heb ik geprobeerd om jou nieuwe enigma image erin te zetten, maar alweer niet gelukt.



Ik heb ook npog een andere image van enigma geprobeerd maar werkte ook niet. telkens dezelfde fout blijt steken bij loading kernel.



Maar vreemd genoeg doet hij dat niet bij alle images.



Ik heb bij ump2002 deze image gedownload.



rune.dbox_rudbox.0105 beta1.zip staat bij neutrino/ enigma.



Deze heb ik nu in mijn box zitten



Werkt goed volgens de beschrijving kan iknu tussen neutrino en enigma switsen. De eerste keer start hij op in neutrino, toen ben ik naar enigma gegaan, maar nu heb ik dit probleem, hoe moet ik nu terug naar neutrino.



Heb van alles geprobeerd maar kom hier niet uit.



Alles werkt au, maar conax werkt niet althans ik heb het niet kunnen vinden.



Misschien kan jij het wel vinden hoe een en ander werkt.



Zou je mij dit via p.m kunnen laten weten.



Bedankt.



JanAstra
==============

rune.dbox_rudbox.0105 beta1.zip

probeer eens de standbyknop/shutdownknop vast te houden:daarna kiezen voor HOTRESTART in menutje ff wachten daarna ga je terug naar neutrino!!!!!!!

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan