bresje in MS monopolie

N

nitwit

Voor mij was het nieuw, en misschien voor vele anderen ook. op onderstaande site kun je een MS office-compatibele officepakket downloaden. compleet freeware, ook voor commerciele toepassingen! Ik gebruik het nu zelf ook, en Ik vind het een zeer redelijk alternatief. Om bedrijfsmatig maar steeds nieuwe paketten te hernieuwen wordt een steeds grotere kostenpost.

http://www.openoffice.org/

Laat Linux wat traag van de grond komen, maar dit is zeker een optie voor de verstokte Windowsgebruikers.

Doe er je voordeel mee.

cu

Nitwit

 
Bedankt voor de tip.

OpenOffice of StarOffice (ook zoiets dacht ik) is al heel lang aanwezig op linux en bevat vrijwel dezelfde funktionaliteit als het MS Office.

Een goede zaak dat ze dit soort paketten nu eens wat meer bekendheid geven op de markt. Het kan geen kwaad om de grote jongens als MS en Corel (wordperfect) eens een beetje dwars te zitten op de markt.:)

 
Corel is allang niet zo'n grote jongen meer hoor BT.

En het gratis staroffice is destijds door SUN opgekocht.

Het gratis gedeelte is gebleven en werd openoffice genoemd.

Staroffice is wat sneller doorontwikkeld, en daarvoor moet tegenwoordig wel betaald worden.

In feite is dat dus 2 keer hetzelfde pakket, zij het dat de betaalversie wat meer moderne truukjes heeft.

Open office lijkt op linux; iedereen kan meewerken aan uitbreiding van het pakket.

Ik heb hier inmiddels al meer dan een jaar naar volle tevredenheid de gratis open office draaien.

De layout van MS documenten ziet er net ff anders uit dan met MS (natuurlijk).

Maar verder is er dus normaal mee te werken.

Wanneer er mij gevraagd word naar een office pakket, raad ik iedereen altijd open office aan.

Met andere woorden: ben je niet bang voor een iets andere look and feel, en wil je wel met een goed geweten een dergelijk pakket gebruiken, dan is open office dus ook voor jou het juiste pakket.

 
Ah bedankt voor de uitleg Mas, dan weten we nu tenminste ook de verschillen tussen open- en star-office.

Zo kun je dus ook zien dat het lang geleden is dat ik er naar gekeken heb.:)

Reden ervoor was dat het toen alleen voor linux beschikbaar was en niet voor windows systemen en daarna heb ik een officiele corporate versie van Office 97 gekregen die hier nog altijd naar tevredenheid gebruikt word.

Corel is inderdaad niet meer zo'n grote speler als vroeger, maar hoe groot was Wordperfekt vroeger wel niet?

Vergeleken met MS is het niets, maar op de applicatiemarkt bij vooral de grafische applicaties is het tch nog een heel grote speler, Adobe overigens ook.

Hoe dan ook, jullie goede raad is zeker een goede raad waar ik me ook bij aansluit.

En als ik me niet vergis, gebruikt het open-office pakket ook minder resources als het MS Office, wat ook nog eens tot voordeel heeft dat je dan ook nog wat geheugen en hd space er aan overhoudt t.o.v. de ms knoei.:)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan