virus op 2e pc geen netwerk meer

sjonnie5

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
671
Waarderingsscore
1
Punten
18
Jongens ik heb "weer" hulp nodig

Ik heb op m'n 2e pc een virus/trojan binnen gehaald, en in no time waren dit er veel meer.

Virusscaner en trojan cleaner gedraaid, en alles lijkt weg te zijn.

MAAR wat ik ook die, geen netwerk (en dus geen internet) meer te installeren.

Als ik met ipconfig check, is er een ip adres bijten de range van m'n router ingesteld, verander ik de boel naar automatisch, of stel ik alles met de hand in, lijkt dit goed te gaan. Maar helaas dus niet :sad::(

Zelfs pingen naar mijn router of een webpage werkt al niet.

Iemand nog een idee hoe dit weer goed te krijgen, of wordt het een "format c:"???

 
Win XP?? gewoon even de netwerkdrivers lozen en herinstalleren, of TCPIP weggooien en opnieuw aanzetten na het opstarten.

 
Had ik allemaal al geprobeerd.

Pc nu opnieuw geinstalleerd, maar nog steeds hetzelde probleem.

Netwerk kaart gewisseld, en het loopt weer :), dus kaartje kan in de kliko.

 
Misschien ook niet.

Het lijkt me namelijk sterk dat een virus je kaartje fysiek kan beschadigen.

Maar, op alle kaartjes die ik ken zit een eeprom.

En die is dus herprogrammeerbaar.

En daar kan ik me wel weer wat bij voorstellen.

In die eeprom zitten wat zaken die van belang zijn voor de configuratie, waaronder het MAC adres.

Wanneer je daar zin in hebt, is het wel te proberen of je die eeprom kunt voorzien van een image die iemand anders van hetzelfde type kaartje trekt.

Als je meerdere kaartjes van hetzelfde type hebt, is dat natuurlijk de mooiste mogelijkheid.

Je moet dan wel zorgen dat je achterhaalt waar het MAC adres staat, en dat je die wijzigt.

Want 2 kaarten met hetzelfde MAC adres kan leiden tot hele grote problemen.

Maar goed.

Zie maar, is weer een heel ander hobby projectje.... :)

 
:biggrin::biggrin::biggrin:

Heb 'm nog niet weggegooid.

Heb hier nog zo'n kaartje, dus als ik eens zin en tijd :), heb zal ik eens kijken.

Of het door een virus gebeurd is, weet ik natuurlijk niet zeker. Het kan natuurlijk ook stom toeval zijn.

De virussen die ik gevonden heb waren zogenaamde "Trojandownloader" en deze hebben een internetverbinding nodig om dit te kunnen doen. Dus lijkt me sterk dat deze ook de kaart naar de knoppen gemaakt hebben.

Maar ja, zeg nooit nooit :):)

Bewaar het kaartje in ieder geval nog ff :):)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan