STRONG 8000H RIP

M

MG

Hoi,

Op de website van http://www.strongnl.com

stond een update voor deze reciever echter

na de update van da3ned.bin en een aantal EURRURS

geen beweging meer in te krijgen.

Ook nog de da2ned.bin teruggezet.

geen error's hierop.

Ding opnieuw geboot en krijg dan deze

melding:

boot_LIBDAT_ECP_1.6.5(DA2NED_VENTE_V15)

BOOT_CHARGE_PAS_LANCE

boot_LIBDAT_ECP_1.6.5(DA2NED_VENTE_V15)

BOOT_CHARGE_LANCE_1_FOIS

boot_LIBDAT_ECP_1.6.5(DA2NED_VENTE_V15)

BOOT_CHARGE_LANCE_2_FOIS

boot_LIBDAT_ECP_1.6.5(DA2NED_VENTE_V15)

BOOT_CHARGE_LANCE_3_FOIS

boot_LIBDAT_ECP_1.6.5(DA2NED_VENTE_V15)

FLASH ADR=bfc00000 M29W800B

FLASH ADR=a1200000 TC58FVT800

FLASH ADR=a1300000 (90,90) non reconnue

debut de transfert parallele

attente negociation:

en verder doet ie niks.

Wordt het tijd om een HUMAX te kopen, of weet iemand een oplossing?

 
Je kunt de oude software nog terugzetten, dan doet hij het weer.

 
Na de update kreeg ik het ding niet eens meer aan, zelfs geen "CHAr" meer.

Daarna toch geprobeerd de oude software er weer in te ztten, gek genoeg pakte hij dat wel........

Nu is alles weer bij het oude...

Wat is dit voor raar gekloot?

 
Ik heb de Da2ned.bin (versie 15) teruggezet van de file srt8000.exe + de kabels gecontroleerd (alles 1 op 1)

en de spool setting staat op RAW(printer).

en krijg ook deze melding na de update:

!!! COUPEZ PUIS REMETTEZ L'ALIMENTATION DU DECODEUR"

dat zou dus goed moeten zijn.

opnieuw uit,aan.

maar dat ding is nog steeds completely DEAD.

 
@ MG: Dit probleem heb ik zelf ook al eens een keer gehad. Wat bleek?? Doordat je de ontvanger een paar keer aan en uit moest zetten (vrij snel achterelkaar) hield de voeding ermee op (Wil nog wel eens vaker voorkomen bij een strong).

Gelukkig twee jaar garantie, dus apparaat snel opgestuurd.

Indien je de ontvanger nu aanzet en helemaal geen display oid krijgt en je hoort de voeding wel (kort) schakelen kan dit MISSCHIEN het probleem zijn.

Dit betekend niet dat dit bij jouw ook het geval is, het KAN een mogelijkheid zijn.

:biggrin: Greetz HurryBird :biggrin:

 
....en weet je wat zo gek was....

Toen ik de zaak ging terug zetten heb ik net gedaan alsof het ding aanstond.

De display lichtte niet op maar de computer gaf wel antwoord toen ik de strong 'aanzette' met de knoppen 'menu' en 'rechts' en ook "CHAr" deed het dus niet.

En toch begon de download te lopen toen ik op start klikte.

Daarna de Strong weer aangesloten op de schotel (ik moet van het ene eind van het huis naar het andere)en daarna het ding weer aangezet (met seasonkaartemulator) en ja hoor, daar kwam het menu!.

Ik heb ook 's een tijdje met WallBanger geexpirimenteerd,

opeens gaf 'tie de geest, ik had 'em zovaak achtereen gereset dat 'tie geen zin meer had!

En wat bleek na een uur? Ik zet 'em aan en helemaal niks aan de hand, 't kreng speelde verder alsof 'tie mijn bijna zenuwinzinking niet op z'n geweten had.....

 
@MG

Je schrijft alle kabels 1 op 1, bij Strong staat een kabelschema voor de rs232 aansluiting met crossover verbindingen.

Kijk eens of je wel de goede kabel gebruikt.

Sterkte Duck

 
Zelfde probleem heb ik van de week gehad, Strong gebeld en dit gebeurt af en toe, ook bij hun!

Ik mocht langskomen in Nieuwegein en in 10 minuten had ik mijn Strong weer terug met de nieuwe software en alle kanalen ingeladen.!!

Zij kunnen daar je Flash eeprom weer leegmaken en programmeren.

Zelf lukt dit je niet.

( Ik had dus ook geen display meer maar hoorde nog wel de voeding aangaan na aanzetten..)

Dus gewoon even Strong bellen.

 
Het probleem wordt volgens Strong veroorzaakt door het loader programma. Die werkt wel met versie 15 maar niet met versie 20.

Misschien kan ook een iemand informeren naar het nut van een upgrade. Gaat het beeld nou niet meer op zwart bij K* en T*?

 
Ja m'n STRONG 8000 werkt weer.

Nadat ik bij Strong Nederland ben geweest.

Ik moet zeggen PERFECTE SERVICE bij Strong.

na +/- 15 werkte ie weer.

Het scheen dat oude strong 8000's (waar versie 6 in heeft gezeten)niet goed werken met de loader van de da2ned.bin.

ze hebben de flash eeprom opnieuw genuld en toen versie 20 erin gezet.(hierbij is dus gelijk het welbekende millenium bug opgelost).

Er komt binnenkort een loader ter beschikking op hun website voorbij versie 20 wel goed ingeladen kan worden.

 
@MG

Nu wil ik nog heel graag van jou weten of je met gebruik van zo'n tuinhekjes kaartje, nog last hebt van dat storende 10 seconden lang klapperen van je poortje zal ik maar zeggen.

Duck

 
Dat is goed nieuws, dan moeten we maar even wachten op die nieuwe loader.

 
Bedankt voor de info! Ik ben er ook mee bezig geweest, en kwam tot dezelfde conclusie. Versie 15 laden lukt, (ook het terugzetten als de ontvanger schijnbaar dood is), maar bij versie 20 gaat ie na een paar geheugen paginas op tilt.

Jammer jammer, had ik iemand blij kunnen maken lukt het niet. Wat ik vreemd vind is dat ze deze soft via hun website vrijgegeven hebben, blijkbaar zonder ze eerst te testen. Inmiddels is de hele 8000 verdwenen van hun service site. Dat is dan weer jammer, waarom niet een berichtje achterlaten dat het laden van V20 niet lukt.???

Enne: als ze zelf de flash kunnen proggen, dan moet een bovengemiddelde hobbyist het ook kunnen, zeker als ze dat programma waarmee ze dat doen even geven. Of is men bang op een "DVB2000" achtige soft op de seca bakken?

Zou wel leuk zijn.. MENU, 8, 3, 5 (SCT OFF) hehehe

 
Originally posted by Duck Wat ik van alle postings over dit onderwerp heb begrepen is dat er een nieuwe loader via de website van Strong beschikbaar komt.


De 8000 pagina is nog steeds te bereiken via
http://www.strongnl.com/downloads/srt_8000_h_software.html even geduld nog denk ik.
Ofschoon bovenstaande link werkt, vraag ik me af waarom deze niet toegankelijk is via http:/www.strongnl.com/downloads. De srt8000 is niet meer te selecteren via downloads...???

 
heb upgrade naar v20 geprobeerd, krijg dit: boot_LIBDAT_ECP_1.6.2(DA2NED_VENTE_V15)

FLASH MN26/MN17: AM29LV800B

FLASH MN27MN19: MB29LV800B

FLASH MN28: non reconnue

debut de transfert parallele

attente negociation:

dan gaat het even goed en dan allemaal erreurs.

Ontvanger wil niet meer aan

Toen heb ik net als Foppo net gedaan alsof het ding aanstond.

De display lichtte niet op maar de computer gaf wel antwoord toen ik de strong 'aanzette' met de knoppen 'menu' en 'rechts' en ook "CHAr" deed het dus niet.

En toch begon de download te lopen toen ik op start klikte.

Heb op die manier ook v15 met bijbehorende loader proberen terug te zetten maar steeds op dezelfde plaatsen beginnen de erreurs.

Wie weet hier nog wat op?

 
Nou,

Jij krijgt tenminste nog erreurs, bij mij is en blijft hij klinisch dood!!

GR.

Huh??

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan