Nieuwe Boardsoft

M

Matrix

Mooie nieuwe software!!

Wat ik eigenlijk mis is zo'n knopje waarbij alle postings die sinds je laatste bezoek zijn geplaatst, in een lijst werden weergegeven.

Die functie gebruikte ik vrij regelmatig. Ook mis ik het mooie kleurenschema van Denktenk. Zo'n kleurenschema maakt het net 'even af'

greetz,

Matrix

 
Ja, is inderdaad jammer dat die kleuren weg zijn, ik vond die ook prettig. Een van de weinige fora waar je graag naar "keek"

Meestal is het te donker of te schreeuwerig.

Vreemd dat zo'n upgrade de oude instellingen niet overneemt??

 
Laatst bewerkt:
Ja, is inderdaad jammer dat die kleuren weg zijn, ik vond die ook prettig. Een van de weinige fora waar je graag naar "keek"
Meestal is het te donker of te schreeuwerig.

Vreemd dat zo'n upgrade de oude instellingen niet overneemt??

Hmmz en de EDIT knop verdwijnt wel snel, die optie heb je helaas wel ingesteld maar ik kan nergens vinden waar je het aantal dagen "default" in kunt stellen. Nu staat die op 1 dus lijken de meeste rubrieken leeg.

Lijkt erop dat je nog wat te doen hebt BT ;)

Over Editten van posts: is er een mogelijkheid in te stellen dat je een bericht nog kunt bewerken totdat iemand anders er eentje achter gezet heeft?

Dat zou op zich geen kwaad kunnen lijkt me. Ik schrijf weleens een verhaal en dan wil ik er later nog iets aan toevoegen (of ik zie dat ik weer erlangs heb zitten kloppen).

Op het moment dat iemand anders gereageerd heeft dan kun je je tekst beter niet meer veranderen (dan raakt de boel uit verband).

 
Mooie nieuwe software!!
Wat ik eigenlijk mis is zo'n knopje waarbij alle postings die sinds je laatste bezoek zijn geplaatst, in een lijst werden weergegeven.

Die functie gebruikte ik vrij regelmatig. Ook mis ik het mooie kleurenschema van Denktenk. Zo'n kleurenschema maakt het net 'even af'

greetz,

Matrix
Je kan dit nu doen met de knop new posts in de blauwe balk boven het topic (waar ook user cp ed. in staat)

 
COOOOL

Bovenstaande text was eigenlijk mijn reactie, maar deze was te kort, en om nou COOL met 8 O's te typen was me even te veel werk :)

Is me nooit opgevallen dat een reply uit minimaal 10 karakters moest bestaan, nu is het natuurlijk zo, dat iemand die een reply doet van minder dan 10 karakters, eigenlijk niets te melden heeft.

Dus speciaal voor deze ene keer :) COOOOOOOOL :)

Have fun

 
Hahahaha.. grappig. Thanks Batyko.

@Matrix: knopje bovenaan "new post" tussen Calender en Search doet de funktie die je wilt. Quicklinks is erbij gekomen, zijn wat opties bij gekomen.

@Satslope: Ja klopt, ondanks dat het anders ingesteld staat, laat hij de post zien van "the past day". Nu ben ik in overleg getreden met vbulletin, want als je het vanuit het admin panel goed zet blijft het staan. Dit zou ook moeten doen als je het in 1x voor alle forums goed zet in de database, maar dan reageert het admin cp er niet op en ik heb geen zin om het voor alle forums apart te gaan instellen opnieuw, da's me nogal wat werk.

Naja... heb er wel zin voor, maar wil eerst even nog afwachten of ze een oplossing hebben voor deze bug.

Dan de kleuren... ja ik mis mijn eigen kleurenschema ook. Het is echter niet zo raar dat hij het niet mee overneemt.

Deels wel. Heeft het styles en settings te maken, maar eerst was het board zelfs nog een stuk smaller dus ik heb de breedte al weer terug moeten zetten geoptimaliseerd voor 1024x768.

Veel dingen zijn hardcoded geworden, de programmering van de hele boardsoftware is verandert en er is een hoop XML en HTL gekomen wat het natuurlijk wel mooier maakt, maar dat is dus de reden dat de kleuren weg niet overgenomen werden.

Eerst zag het er helemaal niet uit, toen was zelfs de complete achtergrond die nu zwart is, ook wit.

Maar geen nood, ook hier hebben we weer opties om kleurtjes en dingetjes te veranderen dus ik neem aan dat denktenk zich wel weer zal gaan amuseren en ik zelf ook, en dan zal men ook weer een keuze krijgen tussen verschillende styles waar men uit kiezen kan.

Aan de edit knop is niets verandert. Die staat er volgens mij even lang als dat ie er eerst ook stond, 2 of 3 minuten.

Dat moet lang genoeg zijn om een post te editten want editten doet men eigenijk alleen nog om effe nog een zinnetje erbij te zetten of een of twee taalfoutjes te verbeteren, niet om hele verhalen te schrijven, in dat geval kan men een opvolgende reply erbij zetten.

Dit is ook om tegen te gaan dat threads veranderen omdat gebruikers dan hun originele thread wijzigen en zo de contaxt er helemaal anders uit gaat zien, staat al jaren zo ingesteld.

Dus er is inderdaad nog wel wat werk, maar we werken er aan.;)

 
@Satslope: Probleem met de default view age is opgelost. Alle forums staan weer standaard op "alle threads laten zien".

 
Lekker strakke soft!,en duidelijk.

Met andere woorden..KLASSE!

Gr Ghost

 
Lekker strakke soft!,en duidelijk.Met andere woorden..KLASSE!

Gr Ghost
Thanks.. zoals je ziet zijn we nog een beetje aan het testen, nu met een sidebar erbij.

Daar zitten ook nog wat haakjes en ogen aan, maar dat komt ook allemaal nog wel in orde, dat maakt het dan weer wat gemakkelijker voor de gebruikers.:)

 
Ik vind het wel wat, met die kleuren enzo!

Over de funktionaliteit van het board kan ik niet mee praten omdat dit mijn eerste post is en er net 3 minuten naar gekeken heb.

Maar de bugjes zullen er wel uitgevist worden in de loop van de tijd...

Kan het zijn dat het board wat sneller inlaad???

 
Het kan zijn dat het wat sneller gaat ja, geen idee, met mijn verbinding merkte ik dat niet.

Er word nu wat meer gebruik gemaakt van css en xml dus misschien dat het daaraan ligt, geen idee, maar als het zo is dan is dat leuk.;)

 
hmzzzz nou je bent er druk mee bezig ;)

Gelukkig weer wat blauw erbij, mijn favoriete kleur ;)

De namen van de gebruikers, moeten die met van die koeieletters? (effe zeuren).

Over editten: tsja dat is een keuze van de beheerder (in dit geval jou). Het maakt ook niet zoveel uit, alleen is het maar wat je gewend bent..

 
Hehehe, wat stom dat ik dat knopje "new posts" eerst niet kon vinden, hij werkt goed!!

Bij mij thuis is het board inderdaad iets sneller met laden (56k6)

greetz,

Matrix

 
@Satslope: da's geen zeuren, er mag altijd kritiek en tips gegeven worden.:)

1.) Namen staan inderdaad groot, kan ik niets aan doen helaas, zo zit dat nu eenmaal in die nieuwe boardsoftware. Dit ga ik wel proberen kleiner te hacken, want ik vind het zelf ook nogal groot, eens zien of we het meer in de stijl krijgen zoals het oude board, maar het gaat even duren want ik ben 1 dag te vroeg afgesloten en zit nu op dialup en daar ga ik niet lang een verbinding op houden da's me te duur momenteel.

2.) Er is niets verandert aan het editbeleid. Als je iets nu niet kunt wat eerst wel kon, dan ligt dat aan de nieuwe boardsoft. Zo gauw ik mijn nieuwe adsl heb (zal helaas enkele weken duren) zal ik middels een gewoon useraccount gaan testen en de zaken weer zo instellen zoals het altijd geweest is mochten er wijzigingen ontdekt worden.

@Matrix: Ik zit nu zelf met 64kb dialup (isdn) en inderdaad, het laadt best wel soepel vergeleken met als ik ergens anders met dialup zat dus het helpt.

@allen: De linker sidebar gaat weer weg, hij vergroot de berichten teveel bij lezen van thread en bij reply's, past niet meer in het scherm, daarnaast heeft de maker de support opgezegd waar hij nu zit en wil dat alleen nog vanaf zijn eigen site doen en ik pas er voor om de vraag nog eens opnieuw te gaan stellen en weer reggen en weer een board erbij, het is druk genoeg. Er is nog een andere navigatiebar die overigens niet overal opduikt (zoals in het loginscherm waar ie ook weg moest) en dan installeren we die wel weer t.z.t.

Sorry beiden voor de krappe manier van antwoorden, maar ik probeer de verbindingstijd zo kort mogelijk te houden.

 
Mooie layout :) Ik vind dit stukken mooier dan de vorige versie. Nu nog een nieuw logo in dezelfde kleurstelling en het is helemaal af :)

Grtz Bullet

 
het is wel effe wennen dat blauw

maar het vervelende vind ik dat het niet meer past

ik ben nog ouderwets en gebruik 800 600 als resolutie

nu moet ik elke keer scrollen

en das nie handig

dus het bekijken van het board gaat wel effe duren

en ik gebruik die resolutie omdat ik anders moeite heb met lezen

op de comp

groeten herbies

ps maar wat ik ervan gezien heb toppie

 
Hoi,ziet er strak uit en het is weer eens een keer wat anders.

Mooiste vind ik dat er nog steeds geen avatars geplaatst kunnen worden,haat die dingen!!!!!

 
Past goed in een XP omgeving:

The Satellite Fun XP-Board!

Grtz,

 
Hij past terug op mijn scherm , nu het logo aan dat blauw aanpassen misschien

dit is maar een idee hoor , maar hij surft lekker snel

ik wacht de volgende verandering af

kunnen er geen kleine avatar's erbij komen voor de vrolijke noot?

t'is anders goed gelukt :biggrin:

 
Hmmz.. de omheining is zwart, dus het logo past er goed in.

Daarna komt pas het blauw, maar dat gaat ook aangepast worden, ik heb helaas geloof ik geen "oude" pagina meer om de kleuren na te kijken dus als iemand van jullie er nog eentje heeft zou ik die graag ontvangen via info@satellitefun.org

Voor wat betreft de resolutie, daar ben ik zelf ook mee aan het stoeien, alles is veel groter geworden dan de bedoeling is.

Momenteel wel geoptimaliseerd voor 1024x768, een resolutie die toch wel heel erg veel gebruikt word, dat was ook voordien het geval.

Maar doordat fonts en andere dingen wat groter zijn geworden (door de nieuwe boardsoft) kan het goed zijn dat het nu in 800x600 niet meer zo mooi uit ziet. Ook hierover lopen al vragen bij vbulletin, en de bedoeling is het ook weer zo te krijgen zoals het was.

Misschien wel met nieuwere kleurtjes, maar we gaan ook weer aparte styles maken.

Dit zal helaas moeten wachten totdat ik weer mijn nieuwe adsl heb.

Denktenk zal geheid ook weer een style gaan maken dus dat komt allemaal wel goed, de grootte is nu wel nog een issue, maar daar word over gedacht, alleen kan ik nu wat minder omdat ik op dialup zit en het duurt allemaal te lang.

De balk links is weer weggehaald en dat blijft even zo, wel zal ik proberen de breedte iets in te korten, misschien dat het helpt.

Alvast bedankt weer voor de lovende woorden en de ervaringen en tips, op die manier kunnen we het tenminste verbeteren!

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan