Vraag over ISDN Homevox 2-8 en Vox 930

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.773
Waarderingsscore
998
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Het is niet echt een pc iets, en ook niet sat dus post ik hem maar hier.

Ik zoek iemand die ervaring heeft met een ISDN Homevox 2-8 centrale (NIET de oudere 2-8+ dus) in combinatie met een Vox 930 ISDN toestel.

Het volgende probleem doet zich voor.

Er komt een extern gesprek binnen. Als ik met een analoog toestel oppak, is het geen probleem om dit toestel intern door te verbinden met een ander analoog toestel en ook niet met het isdn toestel.

Komt er nu een telefoontje binnen en wordt opgenomen op de Vox930 dan is er geen mogelijkheid om dit intern door te verbinden naar de analoge toestellen, terwijl dit wel zou moeten kunnen.

Beide handleidingen (centrale en toestel) geven geen uitsluitsel.

In de handleiding van de Vox930 staat dat je dan een bepaalde combinatie moet indrukken, menu->geheugen->functie->07 en dan zie je ook "doorverbinden" in het scherm komen te staan.

Maar druk je dan op betreffende geheugentoets tijdens een gesprek krijg je ofwel rare pieptoontjes te horen wat verder geen effect heeft, ofwel er komt in het display "niet mogelijk" als ik hem zo maar ff indruk zonder dat er verbinding is.

Het is me wel middels een truuk (menu->kiezen->11) gelukt om ruggespraak te houden met toestel 11 (volgens dit voorbeeld) maar leg ik dan de hoorn van het ISDN toestel (21) neer, dan gaat ie piepen en komt er een melding in het display dat de verbinding nog actief is.

Ik krijg het dus met geen mogelijkheid voor elkaar om gewoon door te verbinden vanaf die Vox 930 naar een intern toestel.

Intern bellen naar bijv. toestel 11 is geen probleem vanaf de ISDN.

Er stond ook nog in de handleiding dat bij sommige telefooncentrales functie 81 gebruikt moet worden voor door te verbinden, maar ook dat werkt niet.

Wie heeft er verstand van deze zaken en kan me de oplossing bieden voor dit probleem?

 
Ik heb een tiptel centrale gehad.

Hierbij kon ik met de vox 930 wel doorverbinden met een rare combinatie van 2e lijn kiezen en dan een 1 drukken. Exact weet ik het niet meer.

Ik heb nu een Auerswald centrale. Daarmee kon ik op geen enkele manier met de vox 930 doorverbinden. Niet naar analoge, maar ook niet naar digitale toestellen.

Ik heb er nu maar iemand blij mee gemaakt die hem gebruikt voor nummerweergave.

Het is een isdn toestel uit de eerste generatie.

Ik heb nu drie verschillende tiptel toestellen. Deze hebben gewoon een toets voor ruggespraak cq doorverbinden.

Zo duur zijn ze tegenwoordig niet meer.

 
Thanks, I know, ik heb trouwens ook nog een Tiptel 810 centrale hier liggen, maar helaas is die niet geschikt om digitale toestellen op aan te sluiten, dat moet je dan weer rechtstreeks op de NT1 doen.

De alternatieven zijn me wel bekend, maar ik wil het gewoon graag op deze manier werkend hebben want zo staat het hier nu eenmaal en zeker als je weet dat KPN deze toestellen vroeger vaak in deze combinatie verkocht, dus ISDN Homevox 2-8 met Vox930 zou het wel moeten kunnen.

Nja, ik wacht nog wel effe af, anders probeer ik die 930 wel te ruilen met iemand anders. Ik heb hier trouwens 2 van die Vox 930 staan, maar van eentje is de kabel van de hoorn naar toestel niet helemaal lekker meer zodat ie soms wegvalt, het toestel wat in gebruik is, komt nieuw uit de doos.

Maarja, dat zien we t.z.t. wel weer.

 
Ik had hem weg gedaan, mede omdat hij met andere centrales slecht werkte.

De druppel was dat het geluid van de hoorn heel zacht was geworden.

De tegenpartij kon mij wel goed verstaan omdat aan de zijde van de microfoon niets mankeerde.

Maar ja, maak hem maar open en je ziet dat er niets aan te doen is.

Ik heb ook nog een TT810 liggen. Op deze kunnen geen digitale toestellen. Dus hierop doorverbinden met de vox lukt niet.

Ik heb daarna een TT811 gehad die wel met de vox werkte, maar het doorvebinden een beetje omslachtig was.

Deze heb ik eruit gekieperd omdat er af en toe gesprekken door elkaar gingen. Wanneer ik met een digitaal toestel in gesprek was en er kwam nog een oproep binnen, kraakte het digitale toestel asof er ik weet niet wat gebeurde.

Verder zijn het leuke centrales, als ze het goed doen.

De ISDN homevox ken ik niet.

 
Voordat ik er eentje ging aanschaffen heb ik me heel goed geörienteerd. Ik wilde perse een centrale waarop ik zowel analoge alsook digitale toestellen kon aansluiten die onderling van elkaar ook onafhankelijk naar elkaar konden doorverbinden.

Ik dacht trouwens dat de tiptel 810 dat kon, maar nu ik hem hier heb blijkt uit de handleiding dat dit zo effe niet werkt.

Hoe dan ook, en ondanks het feit dat ik toch ergens iets tegen KPN heb, bleek de ISDN Homevox 2-8 als beste uit de bus te komen, met de meeste mogelijkheden.

Er was nog twijfel tussen 1 tiptel centrale en 1 siemens die dit beiden ook konden, maar die vielen af omdat de Homevox toch 1 dingetje of 2 dingetjes meer kon en niet te vergeten.... de software.

Die is heel eenvoudig, werkt onder alle windows versies en is duidelijk. Voor de tiptel heb ik er hier eentje gehad daar was heel lastig uit wijs te komen.

Nadien ben ik pas een ISDN Homevox 2-8+ tegen gekomen, ik dacht dat die + voor meer mogelijkheden stond, doch dit blijkt het oudere model van de 2-8 te zijn. In de tijd dat ik hem kocht, kostten de 2-8 centrales nog iets van 900 a 1000 gulden, ik heb er incl. verzendkosten 450 piek voor betaald.

Momenteel gooien ze je er mee dood voor tussen de 75 en 150 euro met hier en daar een uitschieter van 200 euro of meer.

Ook de aansluiting voor een discman (wachtmuziekje), relais (voor o.a. alarmaansluiting) en mogelijkheid voor aansluiting deurbel en deurcontact vond ik wel erg prettig.

Wat mijn probleem betreft, da's over. Op Duck kreeg ik de oplossing aangeboden en nu kan ik dus doorverbinden met de Vox 930. Het is in feite helemaal niet moeilijk, alleen is het een omweggetje vergeleken met de huidige modernere toestellen met flash, ruggespraak of doorverbindtoets.

Toch bedankt voor het meedenken.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan