Wat doen de diverse kaarten

M

mainswitch

Hoi

Ik ben een jaartje tussen uitgeweest en zie nu een hoop dingen waarvan ik even niet weet waarvoor ze zijn

Kan iemand mij uitleg geven

Ik zie lang komen JOKERCAM, MAGICMODULE, FREECAM, TITAN ETC

wat kun je met die dingen en wat zijn de verschillen?

THNX !!! :)

ben ik nu echt een groentje?

 
Nou een paar dingen zul je vast nog wel weten, waaronder de funkaart en ook de Freecam, want de Freecam was er een paar jaar geleden al, ook wel genoemd Irdeto Freecam, Irdeto 4.06SE etc. zijnde de patchbare Irdeto CI die je kon patchen naar een zogenaamde Freecam versie.

De Magicmodule is een nieuwer soort CI. Eerst was het zo dat je voor Seca een Aston CI moest hebben, voor Irdeto een Irdeto CI, voor Conax een Conax CI etc, dus voor elke codering een aparte CI module.

De Magic Module heeft daar een eind aan gemaakt. Het is een programmeerbare module die standaard al meerdere coderingen aan kan hetgeen dus zeer geldbesparend werkt want je hoeft nu niet meer alle losse modules te kopen. Verder is het interessant als je illegaal bezig bent, want je kunt dan zappen tussen de verschillende coderingen, zonder steeds modules te hoeven switchen.

De Joker weet ik zelf niet helemaal zeker meer, volgens mij is dat een module waarmee je FreeXtv en nog iets anders kunt ontvangen maar dat moet je me even ten goede houden.

De Titan is geen module maar een afkorting van een kaart genaamd de Titaniumkaart. Deze heeft weer een andere processor dan de funkaart en is momenteel te gebruiken om illegaal bepaalde Seca providers open te zetten doch vrijwel nergens meer voorradig momenteel.

De MR oftewel Matrix Reloaded module is momenteel erg in trek en zou je kunnen vergelijken met een verbeterde Magic Module, je kunt er ook software in zetten en keys en dat maakt het nogal interessant.

Het is ook mogelijk bepaalde Magic modules om te programmeren naar MR (ik weet niet of dat met alle versies het geval is) en ook diverse UCAS ontvangers kun je voorzien van MR software.

Nu ben je weer een beetje op de hoogte.:)

Het spreekt uiteraard voor zich dat de providers niet zo erg blij met deze ontwikkelingen zijn.

Overigens uit legaal land is er ook nog aardig nieuws en dat is dat er nu een officiele Seca CI module is, de Aston CI is immers altijd maar een emulatie geweest. Maarja, daar zijn ze wat laat mee, want wie wil er nu nog een Seca module als je zoiets als een MR of Magic kunt krijgen, een Linux ontvanger (zoals Dbox2 en Dream) en UCAS ontvangers, alwaar meerdere coderingssystemen mee gebruikt kunntn worden zonder problemen en extra kosten.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dus eigenlijk het zelfde als mijn omgebouwde humax.

daar kan dus nu ook alles in.

Dus je hebt geen voordelen bij zo'n Cam ?

 
Dus eigenlijk het zelfde als mijn omgebouwde humax.daar kan dus nu ook alles in.

Dus je hebt geen voordelen bij zo'n Cam ?
Nee dat zie je toch verkeerd. Je omgebouwde Humax zal bijvoorbeeld geen originele Seca2 kaart accepteren, een Magic Module of een Ucas ontvanger doet dat wel.

Ook kun je in de Humax wel een MR module gebruiken maar de opties van een MR zitten niet in de Humax.

Het ingebouwde slot van een Humax is geen alleslezer maar een omgebouwde irdeto cam die er voor zorgt dat deze irdeto lezen kan en dat je er een funcard in gebruiken kan.

Maar dan is het ook wel zo'n beetje op. Het is door de werking van de funcard dat je meerdere coderingen op de fun gebruiken kan.

Voor zover ik weet werkt een titaniumkaart ook niet in het interne Humax slot dus er zitten toch nog wel wat verschillen in.

In dat geval zou je moeten gaan kijken wat er nu gekraakt is en ook langer werkt, want je hebt pas voordeel bij iets als het ook langer werkt.

Nou is het zo dat in Seca2 Spanje en Italie gekraakt zijn maar Italie was al heel snel weg en Spanje sinds vanmorgen ook en die heeft dus ook niet zo heel lang gedraaid, het is nog niet bekend hoe snel ze weer terug zullen zijn, Italie is er inmiddels al weer een paar weken uit.

Kijk en dan heeft het inderdaad geen voordeel om zo'n ding in je Humax te hebben, want de overige paketten die momenteel nog open zijn kun je ook met de fun bekijken.

Of het zou moeten zijn dat je Conax wilt kijken op 1 west, daar zou je dan wel geloof ik een van die modules voor moeten hebben. Maar dat weet ik niet zeker en het is dan een kostenafweging die je zelf maakt.

Verder is het allemaal illegaal natuurlijk om op die manier te kijken maarja, aangezien je hier in Nederland voor die andere providers geen officieel abo kunt afsluiten blijft er weinig anders over.

 
ach vind het ook niet erg om een abbo te nemen

alleen zal deze dus niet in de humax werken

dus moet ik een cam kopen (heb nog wel een aston 1.07 liggen)

verder kun je de nederlandse zenders (met c+) niet illegaal kijken

en heb je toch een abbo nodig (nog niet)

 
Ja dat klopt. De C+ NL schijnt wel gehacked te zijn, maar is nog niet publiek dus als men de illegale kant op wil zal het toch nog even moeten wachten.

Ik weet niet wat er nog mogelijk is met de nieuwere firmwares van de Humax, ik hoorde dat daar ook weer meer mee kon, maar dat mogen we niet publiek hier bespreken en zelf weet ik het eerlijk gezegd ook niet want ik heb geen Humax.

Maar ik zou zeggen kijk eens in het Humax Ontvangers forum hier, daar staat iets vermeld over die nieuwe firmware.

 
Laatst bewerkt door een moderator:



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan