settings uploaden lukt niet nokia

O

opeltje

nadat ik een nokia d-box en 9500 met de bdm interface heb voorzien van de juiste bootloader en soft lukt het me niet om de box serieeel te benaderen via de compoort met nulmodenm kabel. bautrate staat op 38400, en vreemd geoeg kan ik de settings wel uit de box lezen met dvb edit. ook valt het me op dat de balk met "settings upload" niet op het scherm komt.

iemand een idee?

groeten opeltje

 
Als je wel kunt uitlezen, dan kun je dus een backup maken.

Nadat je dat gedaan hebt, kun je je box resetten.

Dat doe je door de stekker eruit te trekken, alle 3 de knopjes op het front in te drukken, en terwijl je die knopjes ingedrukt houdt de stekker er weer in te stoppen.

Als je dan ook nog tijd hebt om op je displaytje van je nokia te kijken, zie je heel even *erase* voorbij flitsen.

Je box start dan weer op met de default kanalenlijst erin (RTL Television op 1 geloof ik).

Daarmee heb je ALLE instellingen gereset.

Dus ook zaken voor je communicatie.

Je doos zou nu weer normaal bereikbaar moeten zijn.

Er zijn versies waarin men heeft liggen klungelen met een aantal instellingen (geen idee waar dat staat in de menu's), waar je op deze manier het snelst vanaf komt.

Probeer het maar es.

 
Wel vreemd, want als je de settings kunt uitlezen, dan moet je ze ook er in kunnen pompen, staat de baudrate niet goed, kun je de settings ook niet uitlezen.

Een reboot als voorgesteld door Mas3 is altijd goed om eens te proberen.

Lukt het dan nog niet, controleer je seriele instellingen dan nog eens omdat die bij een reset wijzigen.

Denk er ook aan dat de ontvanger aan moet staan om de settings er in te duwen, maar gezien je het over "settings upload in beeld" hebt, ga ik er van uit dat ie aan staat.

Dan zal de reset truuk waarschijnlijk wel helpen.

 
reset truuk werkt dus niet helaas. ook de settings staan goed, zowel de pc als de box zelf. ik ga vanavond maar eens andere soft proberen. heb nu de beta8_np45 versie er in.

groeten opeltje

 
Met xp en een dvb-edit versie lager als 5 wil het nog wel eens probs geven.

Nullmodemkabel wel goed,misschien en van de pinnetjes losgeraakt.

 
ik heb een nieuwe nulmodem kabel gehaald en het werkt nog niet goed. dvb edit versie is hier 5.0 beta 9. ik ga vandaag maar eens een eerdere versie software inladen. daar was ik nog niet aan toe gekomen.

groeten opeltje

 
het is soms simpeler dan je denkt....

de settinglijst was gewoon te groot.

3089 zenders en dat slikt de box gewoon niet.

wat zenders verwijderd en onder de 3000 gaat het gewoon goed.

groeten opeltje

 
Daar heb ik wel aan gedacht en was me ook bekend.

Maar je schreef dat je het "settings upload" niet in beeld kreeg. En normaliter, ook al is de settingslijst te groot, krijg je die wel te zien alleen komt er dan op het einde "write error" te staan i.p.v. "write ok".

Nja... nu moet ik er wel bij zeggen dat ik het persoonlijk nog nooit heb meegemaakt dat die balk "settings upload" er niet kwam te staan.

In elk geval is het fijn dat je de oplossingen gevonden hebt, belangrijkste is dat je weer verder kunt.

Waar het aan ligt weet ik niet, vermoedelijk ook de firmware. In sommige 9500's krijg ik settingslijsten tot even over de 2000 zenders, bij anderen krijg ik er niet meer dan 1500 in....

Bij de 9600 is 3200 nog niet eens een probleem.;)

Strange apparaten soms.

 
Meteen na het installeren van een DVB versie kontroleer/verander ik de volgende instellingen :

Menu-9-5-7 : "ON" (anders valt het beeld even weg bij het omschakelen tussen sat ontvangst [toets "TV"] en scart ingang )

Menu-9-5-B : "ON" (waarschuwt je indien je coax kabel sluiting heeft LNB SHORT)

Menu-9-A-6 : -COM: 38400 Baud

Menu-9-A-7-B : up/down normal (met de up-toets de blauwe balk in de zenderlijst omhoog sturen en met de down omlaag)

Menu-9-A-8 : clock: +01 (wintertijd) +02 (zomertijd)

Menu-9-A-9-6 : Status: Text (bij de kanaal-info , grotere letters)

Menu-9-A-9-A : Signal track "ON" (na het e.v. wegvallen van signaal , krijg je na terugkomst signaal , autom. weer beeld . Erg handig bij het uitrichten)

Menu-9-A-9-A : Audio track "ON" ( zie hierboven )

Menu-9-A-A : -Save Settings (anders kun je weer opnieuw beginnen als de stekker er een keer uit is geweest )

Na een "Hard-reset" (stekker eruit , 2 rechtse knoppen op het front van de Nokia ingedrukt houden , stekker er weer in , wachten op text "ERASE" in display , knoppen loslaten ) , kun je weer van voren af aan beginnen .

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan