installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

speedfight

Hallo

ik heb zojuist een digitale schotel set kunnen kopen voor 100 euro. een triax schotel met een universele kop. en een philips ontvanger model dst5816/23a.

(is dat een goede koop?) daar kreeg ik een smartkaart bij maar in de ontvanger stond dat ie verlopen was op 31 dec 2003. kan ik nu dan nog wel rtl 4 5 sbs enz kijken? of moet ik een nieuwe kaart aanschaffen? (ik kon op de website van canaal digitaal er niks over vinden)

zoja hoe gaat dat in z'n werk? op de website stond dat het niks koste.

ik heb ook wat problemen met de ontvangst. ik heb de schotel gericht (zuid oost)met zo'n satteliet finder. maar als ik de reciever aan zet en ik kijk bij signaal staat er helemaal niks. er zitten wel wat takken van de boom voor (op 3 meter afstand) is dit een groot probleem? of kan het wel? coax kabel heb ik vernieuwd. graden van de schotel staat op 30 grade, en ik heb hem op een metalen paal staan die waterpas staat.

kan iemand voor mij die vrage beantwoorden?

bvd

 
als je de kaart laat overschrijven op jou naam dan kun je daar weer gewoon mee kijken misschien dat je hem even weer moet laten uppen maar dan werkt het ook weer

staat volgens mij wel wat over op bij Canaal+ http://www.canaldigitaal.nl/content.asp?id=57&t=Geen beeld?

heb je ook helemaal geen beeld ?

lijkt het mij vrij duidelijk dat die boom in de weg zit

pak een stuk touw en bind die takken een op

of trek ze eens over zij nog geen beeld ??

staat überhaupt je schotel wel goed ?

 
Laatst bewerkt:
ik heb helemaal geen beeld, ook geen signaal volgens de ontvanger, maar de statelliet finder piept dat ie een sateliet heeft gevonden. ben een uur bezig geweest met proberen maar geen resultaat. iets verderop bij ons hebben ze ook een digitale schotel. ik heb hem precies in die richting gezet, en toen gaan zoeken met die satteliet finder. toen hij piepte dat hij er 1 had heb ik hem ook nog precies gezet. een vriend van me die het wel eens vaker had gedaan heeft mij constant geholpen maar geen signaal en geen beeld. de ontvanger is goed, die hebben we getest, kabel is ook goed. en volgens de satteliet finder de lnb ook.

bvd

 
Kaart :

De kaart moet overgedragen worden door de vorige eigenaar.

Dat wil dus zeggen dat diegene aan canal+ moet aangeven dat ie hem aan jou heeft verkocht.

Anders kan iedereen de kaart van een ander claimen dus daar zit wel iets in.

Schotel :

Dat je satfinder gaat piepen kan heel goed zijn.

Ook dat je dan nog helemaal geen beeld hebt.

Want er hangen wel wat meer satellieten daarboven, en die pakt je piepertje net zo gemakkelijk op.

De door jou gewenste satelliet staat 19,2 graad ten oosten van het westen.

Ik zou zeggen: draai nog es wat met je schotel tot je weer gepiep hoort en kijk dan nog es met je ontvanger.

Het kan natuurlijk ook nog zijn dat er iets niet goed is ingesteld in die ontvanger.

Als je zeker weet dat de set zo ook gewerkt heeft (wat is zeker), dan mag je ervan uit gaan dat ie het nu ook nog moet doen.

Anders kijk ff na of je in het menu (menu 7, 1, A en verder) de LNB spanning aan hebt staan, en of de 22KHz op ja (=aan) staat.

Je kunt ook satelliet 2 kiezen.

Dan zet je dus de LNB en de 22KHz aan.

En je stelt de frequentie in op 12574 horizontaal.

Ik weet niet meer uit het hoofd of je ook de symbol rate op moet geven maar die moet 22000 zijn voor deze zender.

De FEC zou dan 5/6 zijn.

Wanneer je nu wel een uitslag ziet op je metertje, heb je je set de goeie kant op staan, misschien nog een beetje tweaken.

Suc7 ermee.

 
ik heb de ontvanger bij een vriend van me getest, die heeft de schotel 100& goed staan, BVN kwam er op binnen. de rest heb ik niet getest.

hij staat nu op schotel 1. ik ga het ff proberen op schotel 2.

ik merkte al dat er meerdere satellieten in die range zaten, ik heb er een paar geprobeert, maar ik ga verder proberen!! (LNB spanning staat aan)

Alvast bedankt!

 
Laatst bewerkt:
schotel 1 is goed

of je moet er al een monoblok op hebben maar dan nog

het komt er eigelijk gewoon op neer dat de schotel niet goed staat uitgericht

of de boom staat in de weg meer blijft er niet over wat dan nog fout kan zijn

verplaats hem dan eens en probeer het nog een keer wat naar achteren of op zij zodat je geen last meer hebt van die takken

 
Misschien is je ontvanger ook wel stuk, 100 euro voor z'on setje is wel heel erg weinig... Probeer eens een andere ontvanger of test hem op een andere set.

Grtz Bullet

 
Ik heb even de quote tekentjes goed gezet, nu ziet het er ook weer uit zoals het hoort.:)

 
schotel 1 is goed
Gedeeltelijk mee eens :)

Normalerwijze is schotel1 de juiste.

Alleen is er voor philipsen een software (ik dacht dat er dan een andere dan de nederlandse taal in zat) waarbij dat niet het geval is.

Daarom gaf ik de tip om met schotel2 zelf de juiste instellingen te doen (want dat gaat niet met schotel1, die is vast).

Check, check doublecheck he ;)

 
Het is gelukt!

de takken waren het probleem, toen ik de schotel verplaatste werkte alles perfect!! alleen kaartje was verlopen, dus moest die ff een nieuwe key krijgen via canal digitaal, maar dat wordt allemaal al geregeld.

Bedankt allemaal!

 
ik heb helemaal geen beeld, ook geen signaal volgens de ontvanger, maar de statelliet finder piept dat ie een sateliet heeft gevonden. ben een uur bezig geweest met proberen maar geen resultaat. iets verderop bij ons hebben ze ook een digitale schotel. ik heb hem precies in die richting gezet, en toen gaan zoeken met die satteliet finder. toen hij piepte dat hij er 1 had heb ik hem ook nog precies gezet. een vriend van me die het wel eens vaker had gedaan heeft mij constant geholpen maar geen signaal en geen beeld. de ontvanger is goed, die hebben we getest, kabel is ook goed. en volgens de satteliet finder de lnb ook.

bvd
Hallo ik ben maar een beginneling van de week een nieuwe schotel (80cm)

gekocht,en een LMB en ook geen beeld,maar ik kwam er achter dat de kabel coax aan de LMB (buiten mantel de binnen keren raakte en dus geen beeld,na dat ik dat had opgelost ging alles weer goed. misschien ligt het het daar bij jou ook aan.

Groeten Boomer.

 
Boomer, Bedankt voor je reactie en welkom op het Satellite Fun Board!

Je hebt echter op een topic gereageerd uit 2004, aangezien Speedfight niet meer op het board actief is, denk ik niet dat hij je reactie lezen zal.

Je hebt gekozen voor een leuke hobby en zit nu op de gezelligste nederlandse satelliet TV site. Mocht je vragen hebben over de satelliet hobby, kun je ze altijd op dit board kwijt.

groeten,

Matrix

 
@Boomer eerst welkom op het board.

Maar je geeft een reaktie op een bericht van bijna vijf jaar geleden vermoedelijk is het probleem al opgelost.

Evengoed bedankt voor de reaktie.:biggrin:

Oeps ik zie dat gelijktijdig @Matrix ook een reaktie geeft.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan