Mp3 naar Mi-Di?

S

satcor

Weet iemand toevallig hoe je (als het al kan) MP-3 files over kan zetten naar Mi-Di files.

Voor de Nokia 6100

Groeten Satcor

 
Ik ben bang dat dit helemaal niet gaat lukken.

Midi is namelijk geen multimedia formaat eigenlijk, maar ligt meer in de range van muziekfiles zoals .mod enzo.

Midi is afkomstig van een keyboard.

Om nu een multimediafile zoals het mp3 formaat terug te gaan zetten naar in feite een keyboard formaat als midi..... dat is wel heel erg ver downgraden en derhalve twijfel ik er aan of dat gaat lukken.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet bestaat maar denkelijk zal dit toch heel goed zoeken moeten worden -als- het al te vinden is.

 
Dit had ik nu echt niet verwacht. Ik trek mijn volledige commentaar hierboven in want mijn gedachten zitten compleet fout.

Het is inderdaad mogelijk.

Ben even wezen googlen en er is in elk geval een .wav naar midi utility en als dat er is, dan kun je ook mp3 naar midi doen want mp3 kun je eenvoudig naar .wav over zetten.

Misschien is er dan ook wel ergens een mp3 naar mid converter.

Had ik echt niet gedacht want het geluidssoort van midi is toch wel heel apart.

Bedankt voor je correctie Wimpie!

 
Is er dan ook een programmaatje om van mn midi files uit de telefoon een wav of mp3 te maken zodat ik die op een cdtje kan branden ?

 
Alles kan uiteindelijk naar wav...

denk dat het simpelweg met bv. winamp kan... midi laten spelen, en de output naar een .wav

 
Vroeger heb ik zo'n programma gehad om Midi naar wav te converteren, hoe het heet weet ik helaas niet meer, wat belangrijk is voor een conversie, dat zijn de zogenaamde 'samples' (opnames van echte muziekinstrumenten) waarmee het programma de midi file omzet naar wav formaat.

Het komt er dus op neer, dat je met een simpel programma kunt converteren, als pling-plong geluiden, als je echter een programma hebt met goede samples, krijg je een heel orkest te horen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan