dual lnb uitrichten

sjonnie5

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
671
Waarderingsscore
1
Punten
18
FF om m'n geheugen weer op te frissen:)

Ik moet binnenkort schoteltje bij m'n vader thuis weer aan de muur hangen, en daar zit dus een dual lnb op.

Lnb zit nu als je achter de schotel staat, met de rechtse kop in de houder.

Het heeft altijd goed gewerkt, dus dat moet allemaal goed zijn.

Het enige vreemde wat ik altijd wel vond, was dat de astra op disceq 2 en de HB op 1. Dat klopt volgens mij toch niet helemaal.

Maar vooruit het werkte verder goed.

Nu moet ik dat ding opnieuw uitlijnen, welke kant moet ik nu afplakken om de schotel goed te zetten??, ik gebruik altijd voor het ruwe werk een analoogje, dus logisch lijkt me dat ik op zoek moet naar de HB omdat deze op disceq 1 zit en een analoogje dit niet schakelen kan.

Als mijn redenatie niet helemaal klopt, hoor ik het graag:biggrin::biggrin:

 
Ten eerste is het heel goed mogelijk dat een analoge ontvanger geen enkel probleem met disecq.

Wanneer je geen disecq geeft, dan staat ie wel op mogelijkheid 1 dus in dit geval op hotbird.

Disecq is een systeem dat door vooral de eigenaar van de hotbird satellieten is uitgedokterd om een groter publiek te bereiken, ten koste van de grootste aanbieder astra, maar waar de kijker wel altijd nog de mogelijkheid heeft om z'n favoriete astra kanaal te kiezen.

Op deze manier heeft men de drempel om ook naar de hotbird te gaan kijken heel laag gelegd.

Dat verklaart waarom hotbird normalerwijze dus juist wel satelliet nummer 1 is.

Verder maakt het voor het bedienen niet zoveel uit, alleen moet je ervoor zorgen dat de kanalenlijst die je in je ontvanger zet wel snapt wanneer ie nr 1 of 2 moet kiezen.

De meeste kanalenlijsten die je downloadt hebben dat er zo trouwens al inzitten.

Weet je gelijk dat je dus naar de hotbird moet gaan zoeken om het te doen zoals jij je voorgesteld hebt.

Wanneer je met de schotel gaat meekijken en dus achter de schotel gaat staan, dan hangt de hotbird rechts ten opzichte van de astra satelliet.

Maar omdat je schotel in feite een spiegel is, komt dat verschil dus in spiegelbeeld op je LNB.

Dus als je achter je schotel blijft staan, moet je de rechter feedhorn gaan afplakken.

Suc7.

 
Kijk, zo'n antwoord maakt het klusje al weer een stuk makkelijker.

Nog ff lijstje met analoge freq. opzoeken en de zoektocht naar de Hotbird kan beginnen :):biggrin:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan