Duckfiles tijdelijk down

Status
Niet open voor verdere reacties.

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.805
Waarderingsscore
1.015
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Geachte leden.

Ik weet niet wie van jullie er ook nog gebruik maakt van het Duck forum, maar sinds vanmiddag is Duck niet meer bereikbaar.

Oorzaak: waarschijnlijk een zeer hoge serverload, het is momenteel nog niet bekend waardoor deze veroorzaakt wordt, het zou een DDOS aanval kunnen zijn, maar het zou ook een defekt stuk hardware kunnen zijn.

Er wordt z.s.m. geprobeerd de boel weer goed te krijgen, maar het is momenteel nog onbekend hoe lang dit kan gaan duren.

 
We wachten maar af,, Trouwens BT,, ik weet dat ik een tijdje hier niet ben geweest maar kon er niet meer op,, moest eerst weer opnieuw registreren :)

Maar goed ben hier ook weer terug lol.

 
Wat moet verstaan onder een DDOS aanval? Een soort virius?
Heb gelezen dat je in Rusland een bedrijf kan inhuren om een site plat te gooien. Hoe belangrijk de site hoe meer het kost.

MOSKOU - Wie een internetsite voor enige tijd uit de lucht gehaald wil hebben, kan daarvoor in Rusland nu een 'hackbestelling' plaatsen. Volgens de krant Vedemosti bieden internetpiraten zich voor dergelijke klussen aan.

Een 'gewone' internetpagina platleggen voor zes uur kost 60 dollar. Lastiger pagina's zoals die van het Kremlin onbereikbaar maken kost 1000 dollar per week. Een 'aanval' op de webstek van Microsoft gaat in de papieren lopen; 80.000 dollar per week

Zal hier wel niet het geval zijn.

 
DDoS aanval betekent letterlijk Distributed Denial of Service.

Oftewel verspreidde weigering van diensten (das een lastiger afkorting dus we houden het maar op DDoS)

Het houdt in dat er vanaf een groot aantal (hacked) computers (daar staat dat distributed voor) een zeer groot aantal verbindingen word gemaakt naar een bepaalde site.

De site ziet daardoor een overbelasting aankomen en gaat dan alle verbindingen weigeren (denial of service), om vastlopen van de server of een dergelijke ramp te voorkomen.

Dat is een mechanisme dat in het internet is opgenomen en wat dus door kwaadwillenden misbruikt kan worden.

Het is dus niet zozeer een virus, maar een virus / trojan kan wel het hulpmiddel zijn om dit doel te bereiken.

Nogmaals, dit is ff uit t hoofd dus kan zijn dat het niet helemaal correct is.

Degene die t beter weet mag m ff corrigeren :biggrin:

 
Laatst bewerkt:
@Jack: is niet erg joh, opnieuw registreren is normaal, in deze rustige tijden kiep ik er iedereen uit die langer dan een jaar het board niet bezocht heeft (in drukke tijden is dat 1x per half jaar) dus vandaar dat het account wel verdwenen zal zijn, maar je bent er weer dus dat scheelt. Ik zal zometeen je account ook ietwat aanpassen.:)

@Mas3: Dat is een goede uitleg van een DDOS

@Allen: Inmiddels zijn we er uiteraard met de provider naar aan het kijken geweest. Het zal geen DDOS zijn, de hoeveelheid datatoestroom naar de server is te klein om daar de server mee plat te krijgen.

Aangezien de services nog draaien, alleen geen toegang meer verlenen, lijkt het ons een hardwareprobleem.

Heb hier eergisteren thuis hetzelfde meegemaakt. Super hoge serverload omdat ie bleef proberen de HD te vinden.

Firewall en mailserver werkten nog wel, maar de machine was via SSH en web niet meer bereikbaar, pas via console kon ik hem resetten.

Mijn vermoeden is dat nu dus ook zoiets met de Duckserver aan de hand is, een HD die over zijn toeren is geraak of stuk is of een ander stukje defecte hardware waardoor de load zo hoog wordt omdat linux blijft proberen het zelf in orde te krijgen (wat natuurlijk niet lukt).

Aangezien de prijs om iemand te gaan laten kijken dermate hoog is dat het niet meer leuk is (75 euro ex. per uur en da's vergeleken met andere isp's nog goedkoop eigenlijk) is besloten om maar af te wachten tot maandag. Dan is er weer iemand in die serverruimte en kan hij gereboot worden en er naar gekeken worden.

Een remote reboot is er niet, die kostte maandelijks een extra bedrag en tja, hoevaak komt zoiets nu voor... misschien eens 1x per jaar of zo? Dus dan bespaart men dat bedrag liever, logisch.

Het kan alleen nog boffen zijn als toevallig de isp nog naar die ruimte toe moet voor iets anders morgen of overmorgen, als dat het geval is was hij graag bereid ook even naar de Duck server te kijken dus da's wel aardig van hem. Hoeft ie er niet naar toe zal het iets voor maandag worden want inmiddels is de server nog steeds niet bereikbaar en ligt ie er toch al een uurtje of 9 uit inmiddels.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
We wachten maar af,, Trouwens BT,, ik weet dat ik een tijdje hier niet ben geweest maar kon er niet meer op,, moest eerst weer opnieuw registreren :)
Maar goed ben hier ook weer terug lol.


Hallo satvrienden.

Klopt jack ik kon er ook niet meer op,maar het is weer ok.

Ducky komt wel weer terug we wachten af.

Greez sat4ever.

 
Yep, vrijwel zeker een defecte HD.

Gezien de omstandigheden is de verwachting nu dat het in de loop van morgenavond weer in orde zal zijn bij Ducky.

 
Vreemd als ik daar nu ga kijken komt er een popup alsof ik iets wil downloaden (php file) terwijl ik met andere fora die met php werken geen problemen heb. Als ik er na enkele pogingen in kom, en klik op een onderwerp begit dat geintje weer opnieuw. Nog nooit meegemaakt zoiets...

 
@Satslope: Doe eens uitloggen, sluit je browservensters en clear eens je cache, tempfiles en je cookies en probeer dan eens opnieuw.

Misschien is het dan over. Het kan zijn dat een cookie of een cachefile roet in het eten gooit.

Anders ff zoeken in de Kletspraat ofzo hier. Iemand had ook tijdenlang een popup hier bij Fun en ook uitsluitend bij Fun, terwijl er geen popups hier zijn. Later bleek dit, als ik het goed herinner, spyware te zijn geweest.

Met Duck is verder niets vreemds aan de hand, ik zie zelf geen verschillen en heb ook geen andere klachten gehoord.

Draadje gaat overigens dicht, Duck draait weer.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan