Zeer Vreemd Echt Onbegrijpelijk..

NvBgm

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
22 aug 2010
Berichten
773
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
68
Hallo,

Wie het antwoord op het volgende probleem heeft is voor mij een kanjer.

Heb ik een goldwaver kaart en een pickaart ons allen wel bekent denk ik.

Programeer ik de goldwaver (goudenkaartje) met een eeprom-file en een pic-file met de goldprogrammer en plaats ik deze in mijn ontvanger werkt deze uitsteken.

Ook de AU werkt als een speer geen probleem.

Nu programeer ik mijn pickaart (2 smd dropjes) met exact dezelfde files en ook met mijn goldprogrammer.

Ook deze plaats ik in de ontvanger en ook hier werkt alles uitstekend.

Maar na korte is het ineens allemaal zwart geen beeld meer kaart uitgeschakeld.

Dit gebeurd vermoedelijk bij een AU die ik binnen krijg, maar het enige verschil is volgens mij het uiterlijk van deze kaartjes of zie ik wat over het hoofd.??

Wie o wie weet iets meer, of heeft een idee ???

 
Hmmm, ik snap het niet helemaal, als je je GW (goudkaartje) progt, dan loopt deze en blijft deze lopen? en als je je smd kaartje progt (met alles hetzelfde) dan valt deze na een paar minuten uit?

Technisch kan dit niet want de electronica is 100% identiek, het enige wat kan zijn is dat één van je smd chippies niet helemaal lekker meer is, en je gewoon een hardware fout hebt, wat opzich zeer goed mogelijk is, vooral de 24c16 wil nogwel eens kapot.

Je hebt het tochwel op hetzelfde kanaal geprobeerd?, want er zijn providers die veel attacks uitzenden, en providers die dat niet zoveel doen.

Gr FranX

 
Ja ok Franx had ik ook gedacht maar heb de pic en de eeprom al vervangen en het zelfde probleem.

MAAAAR ik heb ook ondekt wat er fout gaat, en dat is het volgende.

Bij gebruik van de goldprogrammer heb ik 2 programma's die eingelijk het zelfde zijn.

1 = (Version 1.40 Build 192)filenaam Gold140.exe 610.160 Kb

2 = (Version 1.50 Build 193)filenaam Fxprog.exe 599.328 Kb

Wat blijkt nu dat bij V1.50 zich de fout voordoet en niet bij V1.40

Dus denk ik dat er een foutje optreed bij het programeren van de eeprom/pic zoals jij al vermoede.

Wat ook opvalt is dat bij V1.50 het tabblad van MultimacII leeg gehaald is en er missen nog wat van die dingen die eingelijk niet nodig zijn bij het proggen van de GW kaart.

Maar desalniettemin (mooi woord,,) het werkt weer en daar ging het om al mag ik altijd graag weten wat er fout gaat.

Gr

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan