Weg Mercedessen....

S

Satslope

Grote controle op Vinkenslag

UTRECHT - 22/06/04 - De Belastingdienst is dinsdagochtend in samenwerking met de politie bezig met een controle op woonwagenkamp Vinkenslag bij Maastricht. Volgens woordvoerder De Graaf van de Belastingdienst zijn deurwaarders bezig met het innen van achterstallige belasting. Over de omvang van de actie wil ze niets zeggen.

Onlangs bleek dat bepaalde groepen, waaronder woonwagenbewoners en Hells Angels, jarenlang zijn ontzien bij het innen van belasting. Staatssecretaris Joop Wijn van Financiën kondigde toen maatregelen aan, waaronder het instellen van een speciale 'aso-eenheid' om een eind te maken aan de fiscale vrijstaatjes.

Het is al de derde keer dit jaar dat Vinkenslag onderwerp van een politieactie is. Het kamp kwam in het nieuws toen bleek dat er een speciale regeling met de gemeente was gesloten die er voor zorgde dat bewoners jarenlang slechts 3 procent inkomstenbelasting hoefden te betalen.

© Tiscali/Novum

 
Mwah.... onderwerp van politie-actie.... is weer opblazen van nieuws.

Er stond ME wel achter de hand, maar die is verder niet actief hoeven te worden.

De regeling dat het met die 3% afgelopen zou zijn, is vanaf 1 januari dit jaar ingegaan, dus de achterstallige belasting is slechts over een paar maanden, niet over al die jaren waarin die 3% regeling van kracht was.

De meesten hebben netjes aan de deurwaarder betaald en in een enkel geval zijn wat goederen in beslag genomen. Voor zover ik het begrepen heb is deze keer het kamp niet zoals andere keren, volledig afgesloten geweest van de buitenwereld, maar stond dus de politie alleen standby.

 
Tsja.. als ik een keer de parkeerbelastingnaheffingboete niet betaal dan staan er echt geen agenten achter de schuur te wachten.. het is maar wat je normaal vindt. Opgeblazen? Ik vind dit bericht niet opgeblazen eigenlijk. Gewoon iets wat onder verslaggeving valt, maar niet verkeerd. De gemeente is vroeger akkoord gegaan met een lagere belasting, dat staat er ook gewoon in.

Ik vermoed dat andere kampers die lui uit maastricht wel dankbaar zijn dat ze zichzelf zo lekker in the picture hebben gewerkt en zo balletjes aan het rollen gebracht. Ik betaal ook niet graag belasting, en zeker niet driedubbel zoals hier gebeurt, maar ja, met mij sluiten ze geen verdrag LOL. Moeten we als heel land dan eens optreden tegen de diefstal via benzineprijzen en flitscameras?

Was niet zo verkeerd eigenlijk ;)

 
Nou, ik vind het wel ietwat opgeblazen, want er staat duidelijk dat het gaat om een politie-aktie, terwijl dat onjuist is, het ging om een belasting-aktie of deurwaarder aktie, waarbij politie voor alle zekerheid op de achterhand werd gehouden, dat is toch wel een redelijk verschil.

Beetje sensatie opwekken dus, maarja dat schijnt normaal te zijn tegenwoordig bij verslaggeving.

Voor de rest ben ik van mening dat we allemaal gelijk behandeld moeten worden, bij het verkrijgen van dingen, maar dus ook bij het betalen van belastingen, boetes etc. Daarmee uiteraard niet bedoelend dat bij ons allemaal dan maar de politie op achterhand moet.:)

Maar hopelijk komen we wel nog eens zo ver dat men als deurwaarder, meter-opnemer of elk ander die gewoon zijn werk doet, gewoon het kamp op kan zonder bedreigd te worden, want dat is toch prettiger werken, ook voor de mensen van Vinkenslag zelf.

Als men namelijk gewoon zijn werk kan doen is er in de toekomst ook geen ME meer nodig op de achtergrond en dat komt ook hun eigen naam ten goede.

Het zou best eens goed zijn om als heel land op te treden tegen diefstal via benzineprijzen (kwartje van Kok wat we terug zouden krijgen en waarvan men nu vindt dat dit maar niet moet gebeuren) en andere misstanden van deze regering. Helaas is NL niet zo samenhangend en zal dat niet vlug gebeuren.

 
Helaas is NL niet zo samenhangend en zal dat niet vlug gebeuren.

Zonde he.. Wat dat betreft kunnen we nog wel wat van de kampbewoners leren ;) Wat zouden ze het dan benauwd krijgen in Den Haag LOL..

 
Heheheh... ja inderdaad, heel benauwd. Wie weet, misschien zou de regering dan eindelijk wel eens een keer luisteren naar de bevolking.:)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan