mpeg 4 op mpeg 2 ontvangers begin 2005

l.oosterhoff

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
10 feb 2001
Berichten
6.933
Waarderingsscore
92
Punten
48
Leeftijd
63
Locatie
nijega
hoi,

begin 2005 start de nederlandse onderneming nedersat tv een paneuropees digitaal paket via de sateliet in mpeg4 formaat.

door een speciaal door nedersat en neotin ontwikkelde mpeg 2 -avc smartkaart en cammodule kunnen deze worden ontvangen op de bestaande(mpeg 2) ontvangers.

bron: satelli-line.

 
Brrr klinkt eng allemaal.

Dus ze zenden in mpeg-2 een signaal uit wat al een keer gecomprimeerd is, en dus door een tweede decompressie moet.

Ik hoop dat we nog een beetje natuurlijk beeld overhouden....

Vroeger had je een antenne, en als die netjes in orde was, en niet teveel gebouwen in de buurt had je perfect beeld. Helaas was dat maar in 10% van de gevallen zo. Bij digitale tv heb je of "perfect" of geen beeld.

Helaas ruilen we dat beetje ruis en soms dubbel beeld in voor digitale "artifacts" en die zijn soms veel erger. Bovendien is de scherpte van 80% van de satellietzenders onder de maat.

Geef mij maar een 50Hz tv met comb-filter en een goed sterk live analoog signaal!!

Of mpeg op MP@ML met een fatsoenlijke datarate. Onze publieke omroep doet het overigens niet slecht sinds de digitalisering ;)

 
hoi,

aan deze module is 18 maanden gewerkt en er is fors geld in gestoken daar men een zo groot mogelijk aantal mensen wil bereiken.

 
Je zegt dat het signaal in MPEG2 word verstuurd.

Ik ben er niet zeker van dat dat noodzakelijk is.

In de eerste instantie word dat signaal via DVB verzonden, en das niet per sè MPEG2.

Of een ontvanger er dan wel op de juiste manier mee om kan gaan, dat weet ik niet.

Maar ik bedoel er dus mee dat het zou kunnen dat het als een datasignaal word verzonden die dan door de CI naar een MPEG2 signaal word omgezet (?)

Hoe dan ook, als dit klopt is het sowieso weer een interessant stukkie techniek.

 
Als ik het hele verhaal zo lees gaat het hier om een in mpeg4 verzonden signaal, wat geheel compatible zal zijn met de huidige dvb ontvangers (de pace'jes ff niet meegerekend:))

Ik snap niet hoe ze dit gaan invullen, naar mijn bescheiden mening is die mpeg4 niet in de huidige DVB norm ingebakken en zal het misschien wel om een sterk gecomprimeerd signaal gaan.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan