Instellen pace puma 450

T

tvl2000

vraagje:

Hoe stel ik bij de pace puma in dat ie met een disecq 1.2 moter [stab hh120] moet werken ?

ik kan dit nergens instellen

 
helaas werkt dit nog niet op deze ontvanger. Dus wachten op de update die misschien ooit eens komt.

 
er schijnt een nieuw update te zijn voor de puma ergens gelezen maar wat er nu aan wordt toegevoegt weet ik zo niet zal het nog even opzoeken en plaats het hier wel weer

 
hier is de update vandaan tehalen

Astra 19.2°E : 12148 H 27500 / PID 2402

Hotbird 13.0°E : 12476 H 27500 / PID 1999

Sirius 5.0°E : 11996 H 27500 / PID 4087

Nieuw is NL menu taal en o.s.d. op tuner 2

Vooral het bedienen van TV-2 is sterk verbeterd sinds de vorige versie van juni 2004

en nog wat schoonheids foutjes zijn weggewerkt

 
In de handleiding echter welke bij het apparaat zit moet ik dit wel ergens kunnen instellen !

Hoe kan dit nu ?

 
Zo staat het in de handleiding, maar helaas is het in de software niet zo.

 
Dus ik kan de schotel niet met de motor bedienen ??

Welke configuratie moet ik dan nu nemen in het menu van de pace?

Ik heb een twin LNB [0,3 db] waarvan 1 kabel naar de motor en dan naar de ontvanger en een kabel direct naar de ontvanger.

Ik heb wel beeld op de astra 19,2 en hotbird, echter als ik nu een satelliet bv op het westen selecteer krijg ik hier ook een goed signaal op ??? en de ontvanger vind dan ook zenders zonder dat de scotel is gedraaid ofzo.

Hoe kan dit nu ?

 
Ik heb wel beeld op de astra 19,2 en hotbird, echter als ik nu een satelliet bv op het westen selecteer krijg ik hier ook een goed signaal op ??? en de ontvanger vind dan ook zenders zonder dat de scotel is gedraaid ofzo.

Hoe kan dit nu ?
Dat is inderdaad wel mogelijk.

Als je goed kijkt, dan zul je zien dat je receiver daarna dubbele programma's in de lijst heeft.

Je zal ook niet bij alle satellieten een signaal meten wanneer je dit probeert.

Aangezien de ruimte beperkt is, en je toch van een redelijk secure afstelling afhankelijk bent, is het geen probleem als verschillende satellieten op dezelfde frequentie en met (bijna) dezelfde instellingen signalen uitzenden.

Daarom kun je dus een signaal op een bepaalde satelliet meten terwijl je op een heel andere satelliet staat afgesteld.

Ik vraag me ook af of je inderdaad wel astra en hotbird ontvangt met een twin LNB die je verder dus niet kunt draaien, grote kans dat ook hier gewoon dubbele zenders gevonden worden op de astra satelliet.

De zenders op een satelliet hebben behalve de radio en tv kanalen (enzo) ook meestal, dus niet altijd, ook een verwijs waar de andere kanalen te vinden zijn op de betreffende satelltiet.

Dat betekent dat als je eenmaal 1 zender gevonden hebt, de satelliet tegen de ontvanger vertelt waar en hoe ie de volgende kanalen kan vinden.

Op die manier kun je redelijk snel een satelliet inscannen in je receiver.

Er zijn ook receivers die gewoon alle denkbare combinaties afscannen, maar dan duurt dat dus per satelliet wel een eeuwigheid voor ie klaar is.

Aan de andere kant vid je op die manier meestal wel meer kanalen, omdat niet alle kanalen in die lijst waar ik het net over had zitten.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan