Echostar AD 3000 ip

R

Robbie

Hoi ik heb een groot probleem met mijn ad3000

Verleden week begon de motor te haperen van mijn rotor en tijdens het bij stellen in mijn menu liepen ook de getalen niet meer mee

Dus ik dacht ik draai hem even naar de hotbird (met veel moeite)om er een nieuwe firmware in te doen dan zal het probleem wel verholpen zijn

Na dat gisteren gedaan te hebben ging dat goed

Ik deed een reset en ging de talen instellen

Toen ging ik de oost west liemiet instellen en maakte een foutje met instellen

Dus ik zet de reciever uit en weer aan en nu geeft hij na het knipperen van de klop instelling aleen nog maar 4 streepjes aan " ---- "

Ik heb nu via ser er nieuwe software in gezet maar wat ik ook probeer ik krijg deze streepjes er niet meer uit

Heeft iemand dit ook eens gehad en is dit nog door mij op te lossen ?

Bepaalde volgorde van versies er in zetten of zo , of moet hij hier voor na echostar ?

Wat waarschijnlijk weer een hoop geld gaat kosten

Robbie

 
Hoi Robbie,

Ik ben zelf tijdenlang gebruiker geweest van de 3000 maar zo'n gek probleem ben ik nog nooit tegengekomen. Ik neem aan dat je dus geen enkel menu meer op je tv tevoorschijn kan toveren.

Het gekke is namelijk dat je streepjes krijgt, en dat betekent dat de ontvanger wel opstart volgens mij. Zolang de streepjes blijven draaien is de ontvanger bezig op te starten.

Als je op de een of andere manier een menu op je tv kan krijgen zou ik eens een fabrieks reset proberen uit te voeren, en dan enkele satelliet selecteren en deze proberen te scannen. Als de database van kanalen leeg is krijg je volgens mij ook streepjes maar ik neem aan dat bij jou de ontvanger echt hangt.

succes,

Peter.

 
Hij doet het weer gelukkig

Na de fabrieksreset was dus ook mijn rf uitgangs kanaal verranderd

Ik had hem op dat moment niet op een scart aansluiting staan omdat daar even 2 dvd spelers aan hingen (altijd scarts te kort)

Toen ik toch voor ik hem naar echostar wou gaan sturen toch nog even aan scart hing had ik gelijk beeld , en begon ook gelijk bij mij in mijn hoofd het lichtje te branden lol

Die streepjes hielden in dat er niets meer in het geheugen stond

Robbie

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan