DL-2 programmer

luca

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
1.014
Waarderingsscore
1
Punten
38
Leeftijd
71
ik heb hier nog een DL-2 programmer liggen wat zijn de mogelijkheden ervan en welke soft te gebruiken

Ik ga namelijk nogal slordig met die dingen om en vind niets meer terug

maar ik ben alles wat ik op satgebied nodig heb op CD aan het plaatsen (gemakkelijker terug te vinden)

thanks

 
Met een DL-20 programmers is het mogelijk om diverse soorten chips te programmeren, onder andere de bekende 16F84 en 24LC16.

Indien je echter bijvoorbeeld een Goldwafer of SMD wil gaan gebruiken voor toegangscontrole van je garagedeur of zo moet je er rekening mee houden dat je de daarop aanwezige 24LC16 chip niet rechtstreeks met die DL-20 kunt programmeren, daar heb je dan weer een phoenix voor nodig en moet je eerst een loader op de 16F proggen.

Als je een piccard hebt met 2 losse pics er op kun je wel weer de 24LC16 chip met die DL20 proggen omdat je die op de programmer kunt zetten (althans de meesten).

Deze programmers worden ook wel gebruikt om kaartjes te programmeren om naar diverse betaalaanbieders in diverse coderingen, o.a. d2mac, irdeto en seca te kijken.

Men moet er bij stil staan dat dit illegaal en men daarmee de wet overtreedt indien men de programmers en kaarten voor dat doeleinde gebruikt.

 
proggen kan met pic24c13.exe in dos en met icprog van Bonny Gijssen onder windows.

Je kunt losse ic's en eproms proggen als ook de 16f84 op een wafferkaart.

 
Mooi gezegd Black Tiger, maar als luca toch per se ook de Phoenix mode wil kunnen gebruiken om een 24LC16 te proggen bv voor het programmeren van de parcoursen van zijn spoortreintjes of het adresboek van zijn gsm kaart, dan kan hij het best bv een VP2 programmer kopen daar kunnen beide mee geprogden in de winkel kost een simpele Phoenix voor gsm kaartjes, van bv. Phonesync, al meer dan zo'n complete andere ontvanger. Ik heb trouwens ook gemerkt dat in mijn faxmachine 16x84 chipjes zitten. Leuk om daar ook eens wat mee te doen.

 
thnks voor de uitleg ik heb ondertussen mijn garagepoort manueel opengemaakt :) :) :) : ):

ik zie aan de achterzijde nog staan master en slave met bvb 1001 erachter dit is dan de stand van de dipswitches geloof ik ,ja ja ik begin er uit te raken :biggrin: :biggrin: :biggrin:

 
Master/slave werd gebruikt voor D2mac kaartjes met 2 pic 16F84 ic's, de ene ic was dan master en de ander.... juist

Duck

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan